Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vaccination
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 10:58
Hej.

Nu er det ved at være tid til jeg igen skal have min hest vaccineret.
Han bliver vaccineret én gang om året mod stivkrampe og hesteinfluenca.
Jeg har ham bare som skovturshest, så han kommer ikke til nogen konkurencer, og han står hos mig selv sammen med min anden hest.

Jeg har hørt og læst, at det ikke er nødvendigt at vaccinere heste hvert år, men at man godt kan nøjes med hvert andet år.
Er dettte rigtigt - og gælder det så både vaccinationen for stivkrampe og hesteinfluenza?

Hvor tit bliver jeres heste vaccineret?

MVH Maria :-)
0
0
Svar på denne tråd

Alle vores
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 11:28
bliver vaccineret med max. 365 dage imellem....tør ikke løbe risikoen ved at lade vær' da det ikke pt. er dokumenteret at den holder længere. Det er jo ikke ligesom med kat og hund, der er dyrlægerne jo selv inde på at det er unødvendigt at gøre det hvert år ;-)

Hygge
lillefis
0
0
Svar på denne tråd

hvert år
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 11:43
hejsa

jeg vaccinerer altid mine heste "efter reglerne"

men hvis folk som der fks ikke tager til stævne osv ikke gør det tænker jeg ikke dårligere om dem af den grund.

ligesom nogle forældre vælger ikke at vaccinere deres børn osv mener jeg det er folks eget valg.

egetnlig syntes jeg også det er for lidt plat hest SKAL være vaccineret for at tage til stævne. dem der har vaccineret deres hest er jo risiko frie så hvis de uvaccinerede fanger en sygdom der er det jo deres eget problem... bare lige en tanke.

hilsen sjanna
:-P
0
0
Svar på denne tråd

Ok.......
Forfatter: 
Dato:  10-06-2004 12:13
Ja det har du jo egentlig ret i Sjanna ;-)

Men det er nu ikke fordi jeg ønsker at løbe nogen risiko. Jeg vil meget gerne være dækket ind både overfor stivkrampe og hesteinfluenza.
Jeg tror det er på netdyredoktor (ikke helt sikker) jeg har læst, at det ikke var nødvendigt hvert år. Og så kunne det jo være rart at spare lidt penge der :-D

MVH Maria
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider