Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gaffelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 22:41

Står i den lidt uheldige situation, at jeg i dag havde dyrlæge til min 6 års vallak (igen igen) fordi han i en lang periode har været urent gående på bagbenene og vi har ikke kunne finde en årsag.

I dag havde jeg som sagt så dyrlæge ude igen, da han efter næsten 2 måneders fuldstændig ro, kun med daglig fold, stadig er urent gående.

Nogle dage mere end andre. En dag, kan han være nærmest stok halt og næste dag er der stort set intet at se. Og i dag var så en af de dage, hvor man intet kunne se, så dyrlægen kunne ikke lægge nogle blokader.

Men ud fra de undersøgelse han foretog, nåede han frem til at det højst sandsynlig var en gaffelbåndsskade i venstre bagben og at det nok har været det som har "drillet" ham siden først på vinteren.

Får endelig svar om et par uger, når han kommer igen og foretager en nærmere undersøgelse.

Nogle som har erfaringer med sådanne skader på et bagben, hvor hesten skiftevis er rentgående og halt - og ikke mindst, når de har gået så længe inden det er opdaget :/ ?

Even though you're gone we're still a team <3
Pernille ;-)
0
0
Svar på denne tråd

tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 22:43

....

Og hvor hesten samtidig har haft ryg problemer?

Even though you're gone we're still a team <3
Pernille ;-)
0
0
Svar på denne tråd

Gaffelbåndsskade
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 10:26

Hej!

Min hest har fejlet stort set alt - bl.a. mange gange til kiropraktor p.g.a. rygproblemer, og efter et halvt år med "forkert" træning/undervisning, fik hun en gaffelbåndsskade, (dog på forbenet.)

Efter 6 mdr.s pause og gentagne scanninger på hestehospital, syntes dyrlægen, at hun blev mere og mere halt, og gav ikke nogen positive udsigter.

Hjemme på folden gik hun dog fint nok rundt, så jeg valgte at beholde hende som pensionist, selvom hun blev erklæret uanvendelig.

Efter et helt års ridepause var hun så fint gående i alle gangarter, at jeg begyndte at genoptræne hende langsomt.

Nu er hun bare helt på toppen igen, der er intet at mærke til hendes gamle skade, og jeg er så glad for, at hun fik en chance mere. Selvfølgelig er det ikke en hest til flere hundrede tusind, og jeg havde mulighed for at have hende stående billigt, mens hun kom sig. Men har i hvert fald ikke fortrudt, at hun fik et helt år at komme sig i.

Held og lykke med din hest!

KH. Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider