Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

forvirring ....back on track
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 13:41

Hej allesammen

står og skal til at købe noget back on track til min hest, han har meget galle i bagbenene, lige i øjeblikket og ville høre hvad i ville vælge:-)

Vil helst at de skal bruges når jeg rider.... ( ville selvfølgelig helst have dem til staldbrug, men så skal jeg betale ekstra for at de bliver taget af inden udlukning på fold)..

han er en hest som slår bagbenene sammen, så han tidligere har haft sår på kodeleddet..

min underviser mener at jeg skal tage fleece bandagerullerne, som er velegnet til ridning, men vil de beskytte nok?

Firmaet siger at jeg skal tage ridegamascherne

og en der sælger dem i sin butik tror at underlagene og så et par alm. bandageruller er nok, men hun ville helt sikkert vælge staldgamascherne?

bliver jeg lidt forvirret jeps....

hvad ville i vælge..

kig evt. her

www.back-on-track.dk

hilsen Tessa

0
0
Svar på denne tråd

hvad siger
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 14:05

dyrlægen hvis du har snakket med ham? Ikke at du skal, men det kunne være han havde rådet dig til det ene eller andet.

Skal det være back on track, det er jo noget dyrt noget, har du prøvet bare med alm bandager eller gamascher?

Hvis du vælger enten det ene eller andet er der et tysk produkt som koster det halve. De reklamerer ikke herhjemme. Jeg har købt deres fleecetæppe og det har gjort mirakler for min hest.

Princippet er det samme som back on track

www.fedimax.de/ _plentyShop__Keramikstoff-Produkte- fedimax-Ceramic-Energy- Bandagierunterlagen-Stallgamaschen/ c-77-99-101/

Jeg kunne læse på div tyske sider at man både er for og imod dem og BOT men sådan er det jo med alt udstyr.

Men skal det beskytte ham mod at slå benene sammen også?

Tålmodighed er en dyd

0
0
Svar på denne tråd

svar tilbage
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 14:24

hej tak for svar

nej, har ikke snakket med dyrlægen...

grunden til jeg gerne ville prøve med BOT er at jeg har en veninde som har haft ekstremt gode resultater med det.. Jeg beskytter ham også til hverdag, når jeg rider og der er ingen forandring, de skal bare beskytte mod slaget..

du må lige skrive hvis jeg har glemt at svare på noget

jeg kigger lige på siden du har skrevet men det skulle helst være BOT...

0
0
Svar på denne tråd

underlagene
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 16:58

Jeg har valgt at købe bandageunderlagene... og så putte en almindelig bandage udover. Så kan man nemlig både bruge dem når man rider og som staldbandage ved skader. Jeg synes det virker utrolig godt selvom det "kun" er BOT bandageunderlag og ikke også bandager.

M.v.h. Camilla

Udtryksfuldt hingsteføl efter Sunny-Boy/Bernstein sælges f. 2/3-10. prisidé 45.000

RDH hoppe efter Bernstein/Frühling/Alibi udlånes eller sælges til avl

Se præsentation for mere info

0
0
Svar på denne tråd

For beskyttelse
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 17:42

Altså jeg er lidt pylret med min hoppe som har dårlige forben.

Hun står med BOT i stalden altid .. (Er på stald om natten og ude hele dagen).

Derudover har jeg købt bandagerullerne til hendes forben, og når de er kommet på får hun en gamache udenpå. Mange heromkring kalder det Tysker-bandagering .. (? )

Det virker i hvert fald for hende.

Jeg bruger nogle Eskadron Allround til at putte udenpå.

/mette,

og de tre dejlige heste:

...---***Cappucino***---...

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

0
0
Svar på denne tråd

spørgsmål til stelmach
Forfatter: 
Dato:  09-04-2010 22:32

hej

stelmach: bruger du så også rullebandagerne når du rider eller hvad vil du anbefale at jeg køber

-Tessa

0
0
Svar på denne tråd

Ja ....
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 09:10

Ja det er rullebandagerne jeg ligger under gamacherne.

Så har hun effekten fra BOT mens jeg rider samtidig med hun bliver skånet for slag .. for hun er nemlig også en klummer med benene. Man kan også sagtens gøre det med bagbenene.

Jeg har pt. ikke lige nogle billeder af det .. men det kan jeg da tage i morgen når jeg skal ride.

/mette,

og de tre dejlige heste:

...---***Cappucino***---...

...---***Quinar's Lovespot***---...

...---***Sartor's Simply the Best ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Back on track
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 09:24

Hvis du skal have den store effekt ved Back on Track, så er det ikke nok bare at ride med dem, da perioden hesten har dem på ikke er lang nok.

Jeg vil også anbefale staldgamacherne og lade hesten stå med dem om natten. Og ja, det koster måske noget at få dem af om morgenen, men det kan jo et eller andet sted ikke nytte noget, når det er det hesten har brug for.

Jeg har selv BOT staldgamacher til min hoppe og den står med dem om natten pga. en seneskade.

Alternativt kan du jo også før du gør indkøbet, afprøve med almindelige staldbandager og almindelige underlag. Det er ofte nok, hvis hesten har galle og der ikke er andre problemer.

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

tja......
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 19:08

tjaah! Kirsten fra hestenshelse.dk gjorde store øjne, og sagde jeg IKKE måtte ride med dem på.

Det gør jeg dog alligevel. :) Ikke med de store dressurudfoldelser dog.

Jeg bruger selv mit lænde-"bind" halvdelen af dagen. Selvom de anbefaler ikke så lang tid (i al fald i starten).

Jeg brugte gamasherne da min var halt. Kunne hente hende fra fold stokhalt. 20 min med gamasherne, så var hun rengående - hver dag! Fatter det stadig ikke. Men sådan var det, til hun var kommet sig over den forkerte beskæring (hoven var vokset ud).

Lone

Opstaldning vest for Århus - klik

Sommergræs/ boks/ løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

staldgamacher
Forfatter: 
Dato:  10-04-2010 19:12

min gik med staldgamacherne og så købte jeg proff choice gamache beskyttere og tog uden på så kunne han ha staldgamacherne på ude på folden også.

Staro Hit

&

Baby

0
0
Svar på denne tråd

Spørgsmål???
Forfatter: 
Dato:  13-04-2010 12:44

Ville et backontrack produkt kunne hjælpe min vallak som pt står med et grimt nyreslag og kan dårligt bevæge sig??? på 10. dagen. Dyrlæge er ind over med medicin mv

Nogle der har erfaring????

Heidi

Pluto - Siglavy

Minimulen Viktor

Nihil intentanum

Felix vi ses igen min skat

0
0
Svar på denne tråd

Siglavy
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 07:03

Så skal du jo have noget, som virker hen over lænden og det må jo så blive en rygvarmer eller et af deres dækkener......

Lejelejlighed eller andelsbolig søges i København

gerne på Amager, Vesterbro, Valby eller Frederiksberg

0
0
Svar på denne tråd

vi har jo en del
Forfatter: 
Dato:  14-04-2010 08:26

genoptræningsheste og bruger altid BOT 24 timer i døgnet,efter et par dages tilvænning, fraset under træning/ ridning.

De kan sagtens gå med bandageunderlag og fleecebandager på fold- det sidder meget bedre end gamacherne og tager ikke længere tid at lægge på/ tage af.

Alt i kroppen/ overlinien, kræver et dækken- vi har haft flere og er gladest for sommerdækkenet, da det har glat overflade og ligger bedre under et vinterdækken, en net- og fleecedækkenerne.

Så, Heidi- et dækken til din nyreslagshest- det lyder lidt alvorligt(eller rygvarmeren, men jeg gider ikke skulle flytte det rundt under noget andet).

Jeg skal have købt walker-dækkenet næste gang jeg har penge der sidder løst.

Eva

Til salg:

1. Stor, velgående og rolig varmblodsvallak, ca.175 cm (3,5 år, grundtrænet fra jorden, ryttervant)e. Heimdals Happy Hero
2. Lipizzanerføl 2009

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider