Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Lidt underligt spørgsmål......(derfor håber jeg st
Forfatter: 
Dato:  24-07-2001 10:48
Hvis en hest ligger lige mellem to str. i klokker, hvad ville i så bruge?? Den der var lidt for stor, eller den der var lidt for lille??

Det samme gælder i gamacher, hvad ville i der?

Håber at i vil hjælpe mig.

Mvh
Donia
0
0
Svar på denne tråd

Re: Lidt underligt spørgsmål......(derfor håber je
Forfatter: 
Dato:  24-07-2001 11:26
nok den store i gamacher, men klokker ved jeg ikke......for puttede min gamle ponys klokker på min nye hest og tror kun han skulle ha' haft en str. M, da har faktisk fik nogle grinmme sår af at ha' dem på!

Hvad med klokker i neopren????
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  24-07-2001 12:53
Hej

Vedr. klokker, så kan du købe "flap" klokker, dem samler man selv, og kan derved selv regulere str.

Angående gamacher, så findes der så mange forskellige slags på markedet, at der næsten altid er en model som egner sig godt til netop sådan en hest. Selv har jeg valgt Proffesionel Choise fra OK-Gruppen, de er dyre, men er gode at tilpasse, og så støtter de godt.

mvh
Lene G. Iversen
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-07-2001 14:29
Hej Donia

hvis min hest lå lige i mellem 2 str. klokker, ville jeg bruge den store af str. da den lille sikkert ville "gnave", hvis den store også skulle gøre det, ville jeg sy noget lammeskind på rundt i kanten.

Mht. gamacher ville jeg bruge den lille str. da jeg ofte synes at gamacher er for høje, når de er for store og hvis dette er tilfældet kan hesten jo ikke lukke sine ben ordentlig sammen og de kan også gnave.

Men som en anden skriver, findes der jo eferhånden så mange forskellige slags klokker og gamacher, at man nok kan finde en der passer ordentligt, men OK det kan selvfølgelig også være et spørgsmål om penge, men ellers så prøv og spørg din rideudstyrs forhandler.

Hilsen Bibs
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  25-07-2001 15:21
Hej Donia !

Str. svinger tit fra mærke til mærke.........prøv nogle andre mærker end det du bruger, det kan være et af dem passer din hest !

Mvh. Caroline

- Når en klokke ringer bliver en engel født.......*gg*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-07-2001 20:01
brug en midt imellem
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-07-2001 21:11
Helt klart klokker der er for store! Ellers gnaver de bare...

I gamacher ville jeg nok prøve et andet mærke, men ellers ville jeg vælge dem der var for små tror jeg, så længe de ikke strammer...
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  26-07-2001 22:27
Hvad gør du selv, når du køber bukser?
For små - så ligger de i skabet.......
For store - tager du bælte på - det går lidt bedre men er ikke optimalt.....
Personligt køber jeg en anden model - der fåes jo mange forskellige slags bukser
( gamacher ) - tænk sådan - det vil din hest sætte pris på - så går du ikke helt fejl i byen.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  12-08-2001 09:28
med klokker: de store
med gamasher kan du evt lægge bandager under hvis det er helt umuligt at finde et par der passer, og hvis de er i neopren kan du som regel klippe lidt af dem så de ikke er for høje
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider