Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hørfrø vs loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 14:10

Hvad er forskellen og er der en der er bedre end den anden? Og er det evidens eller blot noget man synes?

Som jeg kan se det er hørfrø billigere end loppefrøskaller (dog ikke den store forskel). De kan begge gives tørt (hørfrø dog max 100 g pr fodring).

Men hvor meget skal de have for en udrensning af de forskellige produkter?

Jeg har aldrig haft problemet før med sandjorde, men denne vinter har været hård ved min vinterfold, så derfor skal de have en udrensningskur inden de sættes på overgangsgræsfolden om et par uger.

MVH Tina

Læssetov sælges.

Venter føl efter Rosoff/Carex/Leandro og Leredo/Landtinus/Primus AA

Hoppeplag fra 09 sælges. Smart, feminin og godt gående. 20000,- ...

0
0
Svar på denne tråd

dumdiduuuum
Forfatter: 
Dato:  29-03-2010 21:33

Jeg har helt klart bedst erfaring med loppefrøskaller hvis der skal udrenses..... Har i maaaaaange år brugt hørfrø løbende i vinter - men har alligevel haft problemer med sandophobning, og der synes jeg at loppefrøskallerne afhjalp problemet hurtigt...

Så jeg har en halv bøtte stående som jeg troede jeg sku bruge nu her - meeeen det er vist ikke nødvendigt sålænge den står i boksro.. ÆV

så herfra til loppefrøskaller...

Lotte og Bissedyret...:-)

0
0
Svar på denne tråd

loppefrøskaller
Forfatter: 
Dato:  30-03-2010 09:18

Jeg har lige som Lotte brugt hørfrø (opkogt hver gang - blåsyre er ikke noget man spøger med...) i et par år.. jeg troede nemlig ikke at min hoppe ville spise loppefrøskallerne..

Men efter min hoppe døjede lidt med mavekneb i december, tog jeg chancen og købte loppefrøskaller - gav alle 3 en kur og ingen rynkede på mulen af det.. Og maveknebene stoppede omgående..

Nu er loppefrøskaller i vedligeholdelses dosis en del af den daglige fodring!

Til vedligehold skal hesten have 50 g og behandling 100 g (ponyer skal have det halve)

Det kan købes her www.daminoshop.com/TradePoint/ CategoryBasic?category...0hvidl%F8g til fornuftig pris.

Kristina

Super lækkert wrap i små baller sælges, Hadsten!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider