Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

hævet forben
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 15:17

min plag fra 22 april09 har lavet et eller andet på folden i fredags ved ikke hvad!!!

han stod med hævet forknæ og lidt ned af benet men er ikke halt og virker ikke på virket af det...

men det er stadigvæk lidt hævet ved knæet... nogen der har erfaringer med dette ????

ringer selvfølgelig til dyrlægen imorgen og hør hvad hun synes

staldejeren har set på benet og mener det bare er et slag så han vil se tiden an...

men synes bare at når han stadigvæk er hævet så skal dr.dyr til er jeg bare pylleret hvad ville i gør?

han går på fold fra 9-16 sammen med jævnaldene og de hygger og leger jo en del så tror han er vælter/glede i sneen under leg

0
0
Svar på denne tråd

hævelse
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 16:51

Jeg vil nok som staldejeren se tiden an. Den ene af mine er rigtig dygtig til at få skrammer og hæver en del, hvis hun får et slag, og jeg har efterhånden lært at tage det rimelig roligt, når hun igen igen står med et hævet ben eller en skramme. Hvis det kun er to dage siden han fik et slag, er det ikke umormalt, at der stadig er hævelse. Men ring da til dyrlægen i morgen og få hendes mening. Det sker der jo ikke noget ved.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  21-02-2010 17:01

tak for svar ja det er ikke net med de små de skal jo også ha lov til at lege kan jo ikke bakke dem ind i vat men tror jeg gi hende et kald imorgen tidlig bare for at hører hende ad

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-02-2010 21:03

har snakket med dr.dyr idag hun synes vi skal se tiden an til sidst på ugen hun mener det er en iriteret slimsæk der er skyld i hævelsen nogen der kender til dette?

0
0
Svar på denne tråd

Slimsæk = Bursa
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 08:28

En bursa kan godt blive hæved pga et slag/spark. Hvis der er et åbent sår skal du vare meget forsigtig med det (sår kan også opstå senere hvis det blir ved med at hæve op) for det er ikke sjovt at få en infektion i en bursa.

Min fik en byld I hasen hvor den begynde at hæve og det efterfølgende blev et sturt hul som dyrlægen så trode var en skalde på bursa gastronemius så hun kom in og blev ultralydsscaned. Det var heldigtvis kun en byld men jeg fik at vide at det ville ta ca 4 uger på Taastrup hvis det var en infektered bursa.

Det er jo utroligt svært at sige vad det er når man ikke har set benet. Er det varmt? Hvor stort et område er hævet?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:15

nej det er ikke varmt og hævelsen er faldet en del, men han er stadigvæk lidt hævet udvendig side lige over knæet der hvor den den går lidt ind ca 10 cm op,og så lidt foran på selve knæet, har desværre ikke et par billeder, skal se om jeg kan få taget nogle en af dagene

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-02-2010 20:18

glemte lige :

der er ikke hul på huden eller mangel på hår

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider