Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vanrøgt - hvor går grænsen??
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 13:22

Her til formiddag kommer en mand og banker på vores dør, at vi har en løs pony, der render på marken.

Jeg styrter selvfølgelig ud og ser, at jeg ingen løse heste har, men det er derimod en fremmed pony. Jeg får fat i den med lidt "lokkemad" og ser til min store forargelse, at den ikke har set en smed i umindelige tider og heller ikke har stået alt for tæt på fodertruet, den er fedtet i pelsen og lugter virkelig grimt.

Jeg ringer rundt til dem jeg lige kan tro har en sådan pony, men ingen mangler den. Så jeg ringer til politiet og den lokale dyrlæge, som heller ikke har fået anmeldelse om en bortløben pony.

Så min eneste mulighed er at sætte ponyen ind i stalden, hvor det stakkels kræ står nu.

Men hvor er jeg forarget over, at man kan have dyr på denne måde, det stakkels liv.

Jeg har ringet til dyrens beskyttelse, der kommer og tilser den her til eftermiddag, for jeg synes da bestemt ikke den skal tilbage til ejeren - hvis denne vel og mærke melder sig.

Men hvor går grænsen for vanrøgt? Er det mig, der er totalt hysterisk.

Prøv selv at se:

Pony

Forhove

Baghove

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

stakkels pony
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 14:51

Men hvor er den heldig at den lige fandt dig :)

Det er svært at vurdere huld med al den pels - men ja skulderen kunne godt indikere at den er temmelig tynd - og hovene har vidst ikke set smed siden i sommers.....

Spændende at høre hvad dyrenes beskyttelse siger og hvad der kommer til at ske med det lille kræ

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

Sorte søger part se præs.

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha og Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 14:57

Skal en pony ikke se sådan ud!?

Håber I forstår ironien/sarkasmen eller hvad det nu hedder

0
0
Svar på denne tråd

Opdate....
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 15:41

Så har de været her fra Dyrenes Beskyttelse, og "sagen" er blevet anmeldt til politiet som grov vanrøgt.

Dyrlægen kom også og tjekkede den hurtigt og hun sagde, det var meget slemt og den var så tynd, at det kun var ligamenter og sener, der holder den sammen.

Stakkels, stakkels pony. Nu er den kommet i boksen og har fået lidt wrap og gemalen er sendt ud efter lidt gulerødder, så den ikke bliver helt smadret i maven af at få noget at spise.

Den bliver hos os weekenden over, og hvis ejer ikke har meldt sig, kan ponyen blive overdraget til os efter smeden og dyrlægen har givet den et grundigt eftersyn.

Så lige nu krydser jeg bare fingre for ejeren ikke melder sig på banen. Men som han sagde fra Dyrenes Beskyttelse, så får ejeren den heller ikke sådan lige udleveret igen.

Mere opdate følger senere.....

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Vanrøgt ...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 16:06

Hvor er det heldigt, at den fandt dig :) Men jeg kan ikke lade være med at tænke om der er flere heste fra det samme sted ...

Selvfølgelig kan det være mennesker der sk'der på reglerne om at heste ikke må gå alene, men hvad hvis der er flere ...

Sådanne sager er bare så tragiske.

Pøj pøj med ponyen.

"The older I get, the surer I am that I'm not running the show."
- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

vanrøgt
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 16:22

Stakkels pony Det er vist temmelig lang tid siden den har set mad og en smed... Godt den fandt hen til dig og håber du får lov til at beholde vel og mærke den er rask nok...

Men tænker også på, om der mon er flere der hvor den kommer fra..?? Både og er det godt hvis ejer melder sig, for så bliver det opklaret om ejer har flere i den ringe stand, men absolut ikke hvis den ender med at skulle tilbage..

Held og lykke med ponyen

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

Endnu en opdate
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 21:02

Jeg blev ringet op af Dyrenes Beskyttelse sidst på eftermiddagen, at ejeren havde henvendt sig til politiet, og han var blevet forelagt anklagen, men havde desværre også svar på rede hånd - at han havde bestilt smed og ponyen ikke gad spise sin mad, så det var ikke ejerens skyld den var så tynd - Yeah, right:o(.

Så det eneste politi/Dyrenes Beskyttelse krævede var, at den var tilset af en dyrlæge samt smed inden 8 dage, og så skulle han følges op på det næste halve år for at tjekke at han rettede op på forholdene.

Så jeg blev kort efter ringet op af ejeren af ponyen, at han ville komme og hente den, en gåtur på ca. 4 km.

Min bedre halvdel var så en del hurtigere end jeg, og tog min telefon og ringede til ejeren af ponyen og sagde, at vi kom med den i trailer, både så den ikke skulle gå så langt på de frygtelige hove og for at så kunne han tage den med hjem igen, hvis den skulle stå under kummerlige forhold - smart nok!

Da han kom op med ponyen, viste det sig, at den gik helt alene i et skur, og det bar tydeligt præg af, at ejeren havde haft rigtig, rigtig travlt med at gøre klar til ponyen kom hjem.

Ejeren var vist for nylig blevet skilt fra konen og boede tilbage på gården og havde tydeligvis ikke forstand på heste, men det retfærdiggør da ikke vanrøgt!

Så min mand sagde til ham, at hvis han fik 500,- nu, tog han ponyen med hjem igen. Det accepterede han, og aftalen er så blevet, at han overdrager ponyen til Dyrenes Beskyttelse, som derefter overdrager den til os.

Så det må vist siges, at den stakkels lille pony har haft en rigtig, rigtig heldig dag.

Den står nu i sin boks og hygger med dejligt hø og har fået lidt gulerødder - og den spiser med velbehag.

Mandag kommer dyrlæge og smed og giver den det helt store "service-eftersyn" og så skal den bare have masser af godt foder, så den kan få noget sul på kroppen igen.

Her er lidt billeder fra her i aftes, hvor den lige fik den helt store omgang med striglen:

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Skønt...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 21:34

Det var da en fantastisk afslutning.... Skøn pony iøvrigt...

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 21:47

Sofie, hvor er det altså bare dejligt at læse at din mand fik onyen med hjem, og at i tager jer af den!!! up til jer

MVH Pernille

Vinterdækken sælges str. 155 se annonce

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det dog
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 23:02

....bare utroligt dejligt, at der findes mennesker som jer!

Især for en lille askepot-pony, der omsider fik noget godt i sin tilværelse, - takket være folk, som stiller op og (over)tager et ansvar.

Hilsen Linda.

Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.
0
0
Svar på denne tråd

super..
Forfatter: 
Dato:  05-02-2010 23:15

dejligt at den lille fyr slap ud og fandt jeres familie.

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

...................................

0
0
Svar på denne tråd

Hvor godt ...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 07:35

Dejlig afslutning :)

Pøj pøj med ponyen.

- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

pony...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2010 07:38

Skøn afslutning og held og lykke med ponyen

R.I.P Mispige. 14.4 2005 - 17.8 2008

R.I.P Leopold. 13.11 2000 - 17.6 2009

Wintec pro 17" dressur sælges. Se ann. Åben for bud

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

dejlig historie trods alt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 10:41

Og se det var et rigtigt eventyr.

Tillykke med ponyen, tillykke til ponyen, og god vind fremover

Hilsen Mette

Det burde være en selvfølge at heste kom på fold hver dag

og barfodstrimmere burde forbydes....

Medlem af Bullerklubben

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 12:55

Ihhh man bliver så varm om hjertet når man læser sådan en fortælling

Hvor dejligt den stak af og fandt jer, og skønt at i kunne beholde den, så den aldrig mere skal ende som et omvandrende lig igen

Husk at holde os opdateret og gerne med billeder

Screw you guys, i'm going Western :)

Lykkelig ejet af 3 skønne muskelhunde + 1 stk Moppedreng :)

31/1 Peugeot Rallye 103, 1½ år til syn sælges, veldholdt og pæn, send pb!

0
0
Svar på denne tråd

Sofie ♥Maiken♥
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 14:05

Du må simpelthern være inbegrebet af et godt menneske. jeg bliver også helt varm indeni af at læse denne her historie...

Sej mand du har, skulderklap til ham og hans beslutsomhed.

Udover misrøgt, så ligner det da en nydelig sød lille pony, køn synes jeg... Held og lykke med den, og hold os endelig updateret...

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

super godt
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 14:24

Hvor er det en lykkelig slutning håber alt godt for den stakkels pony. Det er nok ikke tilfældig den kom forbi jer

Jeg ville ønske jeg kunne fortælle sådan en historie, jeg har 2 gange meldt en mand der har en hest tæt på mine og har også meldt ham for at hans køer går ude på en mark året rundt uden et tørt sted at kunne gå ind i og vi har altså haft minus 15 grader og de får kun gammelt brød han får gratis hos en bager og koen får unger med din søn, midt i sne vejr. Desværre er der ingen der gør noget og jeg fodre dem med wrap og hø i smug hver dag. Hesten står alene med hove som det du har vist og når han bliver træt af at høre på mig klipper han selv i dem..

Jeg er så vild over ingen kan hjælpe mig med at få hans dyr fjernet.

Men er glad for din skønne pony har fået det godt

KAT I PONY TIL SALG..GIV ET BUD..!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 15:11

Jeg tror også på at ponyen, som nu er døbt Mathias, ikke kom tilfældigt forbi.

Mit umiddelbare indtryk efter at have været "inde i systemet" er, at det vist ikke bare er sådan lige til at få fjernet dyr fra deres ejere.

Her havde ejeren svar på rede hånd, og så længe ejeren lover "bod og bedring" på forholdene, kan myndighederne intet gøre, udover at holde godt øje med dyrene over det næste halve år.

Dyrenes Beskyttelse sagde til mig, at ejeren havde 8 dage til at få ponyen tilset af smed og dyrlæge, men 8 dage her og et halvt år der, redder bestemt ikke dyrene, og jeg er overbevist om, at hvis ikke min mand havde været kvik og sagt han ville betale ejeren 500,- for ponyen, havde det været dens død.

Det er bare utroligt, at man i disse tider ikke kan gøre en forskel for dyrene og myndighederne ikke griber ind før, for at redde de stakkels dyr. Gang på gang hører man jo om i medierne, om alle de vanrøgtede dyr, der er døde og om at folk har anmeldt ejerne, og ofte flere gange.

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Lille søde pony
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 15:31

Kære Sofie,

Jeg er meget berørt af din historie om ponyen, som nu er din. Pyhh det var godt, at din mand var hurtig og tilbød 500 kr. for Mathias, så I kunne beholde ham.

Sikke en dejlig afslutning for jer alle og jeg er sikker på, at lille Mathias klapper i sine små hove for at han har fået jer som ejere.

Du skal vide, at jeg har dyb respekt for det, I har gjort for den lille fyr. :-) Tak for at der findes mennesker som jer!

Mange hilsner og tanker fra Esma

Vrinsk fra Esma

Kun den der bestiger bjerget

får udsigt over dalen..

Samtaleterapi tilbydes

Healing af hest og rytter :-)

Livsenergi til hesten og dig

0
0
Svar på denne tråd

¨Ville selv
Forfatter: 
Dato:  07-02-2010 16:03

ønske, at jeg havde muligheden, for og gøre det samme, som i nu har gjort. Tænk hvis man kunne være så heldig, og redde et stakkels væsen for en kummerlig skæbne

Og herre gud, lille Mathias koster jo ingenting i hverdagen, når han er kommet på rette køl.

Kæmpe skulderklap til Jer, og især din mand, for den beslutsomhed og tankegang. Tror ikke det er mange mænd, der uden videre ville tage en ekstra mule ind i stalden.

Vidunderlig solstråle historie på en kedelig grå søndag

Glæder mig til og følge jer og Mathias!

Tine

- Mor til den dejligste dreng -

- OLIVER, kl. 05.47 - 230109 - 55 cm - 3670 g -

0
0
Svar på denne tråd

hold op hvor det varmer
Forfatter: 
Dato:  08-02-2010 13:47

At høre at I sådan kunne rede Mathias kæmpe skulderklap - er sikker på at han vil give det hele 10000 gange igen!!! Håber at vi får lov at høre mere til ham :)

Spalding dressur, brun 17½" Fit 2 sælges

Sorte søger part se præs.

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 09:45

Så er tiden vist til en lille opdate igen:

Mathias havde besøg af dyrlægen igår, der tjekkede ham igennem fra mule til halespids, han fik raspet tænder og fik en ormekur.

Lidt senere kom smeden og beskar hans frygtelige hove. Det var utroligt at se, hvordan han med det samme kom til at stå korrekt på benene, men han skulle lige lære at gå igen bagefter.

Men begge sagde, at der ikke var noget til hinder for han skulle kunne blive en fin pony igen, bortset fra han jo er temmelig misligeholdt, er han helt igennem sund og rask.

Så nu er det bare en masse kærlig pleje og godt foder, der venter den lille Mathias forude.

Han er allerede blevet meget mere frisk og glad i forhold til, hvad han var i fredags, da han kom.

Så idag kunne han endelig komme på fold, sammen med vores anden shetlænder, Bette Bøv.

Tja, hende Bette Bøv er lidt af en flødebolle at se på ved siden af lille Mathias, og vidner jo også bare om, at det er rigtig mange kg den lille fyr vejer for lidt.

Jeg vil også gerne takke jer alle for de støttende og rosende ord vi har fået med på vejen, det varmer rigtig meget:o).

Skal nok lægge billeder ind løbende, så I kan følge med i hvordan det går med lille Mathias og hans vej tilbage til et værdigt liv.

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sofie
Forfatter: 
Dato:  09-02-2010 18:43

Hvor er det dejligt at se billede af Mathias med snemule og gående sammen med en MAKKER. :-) Det er godt for ham at have selskab, tror jeg.

Jeg kunne godt tænke mig at se billede af hans nyordnede hove. Der må være himmelvid forskel fra før til nu!

Masser af pruhhh-hilsner fra Esma :-D

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

Samtaleterapi tilbydes

Healing af hest og rytter

Har din hest en varig skade kan healing lægge en membran

i området og øge trivsel!

0
0
Svar på denne tråd

Opdate - igen, igen
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 19:29

Vil bare lige vise, hvor fine Mathias´s hove er blevet efter beskæring.

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Hej Sofie..
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 19:42

Det er en fornøjelse at se "Matthiesen" med fine og nyskårne hove. Hvor er det dejligt!! :-D :-D :-D

Det gør mig glad at se. Tak.

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

Samtaleterapi tilbydes

Healing af hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

123456789+
Forfatter: 
Dato:  10-02-2010 20:46

´Hvor ser de bare godt ud de hove! Og sikke et sødt navn til ham

MVH Pernille

*Skovbakkens Avalon*

R.I.P Dear Tana C. Du vil altid være i mit hjerte!

Efterlysning: Skimmel/hvid ponyhoppe ca 20 år.

-Nordbagge blanding ca 155 i stg. Hoppe ca 20 år.

0
0
Svar på denne tråd

Update
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 14:21

Så har vi snart haft lille Mathias en måned, og jeg synes det er tid til en lille update omkring ham.

Han er begyndt at tage på i vægt, lige så stille og roligt. Hans store "vom" er forsvundet, og der er begyndt at komme lidt mere sul på overlinien af ham.

Man kan vist roligt sige, han er kommet tilbage til livet med helt ny energi. Han render og leger grimeleg med vores anden pony dagen lang, og løber gerne om kap med de store heste også. Vores datter, der ellers ikke gider heste, elsker at strigle ham, og han nyder alt den opmærksomhed i fulde drag.

Vinterpelsen ryger af nu i stor stil, og man kan begynde at fornemme, hans pels er fin og blank.

Og så lige lidt billeder:o).

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 14:36

Til dig og din mand! Hvor ville verden se anderledes ud, hvis der fandtes flere af jeres slags...

Glade hilsner Kristina

<3 Starlight´s Sidney <3

(Salomon/Tango)

Hvil i fred lille Maddie-pige (3/6-01-17/3-09)

0
0
Svar på denne tråd

Nurh ...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2010 16:40

Kæft, hvor er han kær :)

Kæmpe skulder klap til jer :)

- Leonard Cohen
0
0
Svar på denne tråd

Flottefyren..
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 09:19

Hej Sofie,

Åh hvor ser han godt ud nu. Det glæder mig meget for jer.

Det er så dejligt, at I tog imod ham, og jeg synes, at du har gjort et fantastisk arbejde med at passe ham og pusle om ham.

Jeg er også glad for, at jeg gjorde lidt godt for ham ved at tilbyde - og få lov til at fjernheale ham.

Alt godt til jer alle. :-)

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

Fremad i livet med samtaleterapi

Ønsker du at din hest er glad og afbalanceret?

Jeg tilbyder også healing af hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 12:32

Ja, man kan godt se, der er sket noget med ham til det bedre, men kan godt fornemme vejen er lang endnu, før han er helt i topform igen, men så længe man kan glæde sig over de små fremskridt, der kommer hele tiden og alle de roser og skulderklap fra jer er, så er dét, der gør arbejdet med at give Mathias et godt liv det hele værd .

Skal nok løbende ligge billeder ind af Mathias, så I forhåbentlig kan glæde jer over de små fremskridt, ligesom mig!

Esma: Jeg vil også gerne takke dig, fordi du har været så storhjertet at tilbyde din hjælp til Mathias gennem den første svære tid, det er jeg dig taknemmelig for.

Mange hilsner

Sofie

0
0
Svar på denne tråd

Lille Mathias
Forfatter: 
Dato:  03-03-2010 12:45

Selv tak, Maiken.

Jeg kan huske hvor meget energi, der gik igennem mig for at hjælpe ham videre. Det var helt vildt så energiforladt, han var. Men det tror da pokker med den fortid, han havde. :-(

Hvor er det skønt, at han "tilfældigvis" stak af og kom hjem til dig/jer og kunne blive der. Det må være ponyhimlen på jorden for bette Mathias :-D

Vrinsk fra Esma

får udsigt over dalen..

Fremad i livet med samtaleterapi

Ønsker du at din hest er glad og afbalanceret?

Jeg tilbyder også healing af hest og rytter

0
0
Svar på denne tråd

Opdatering
Forfatter: 
Dato:  23-05-2010 22:21

Så er det vist blevet tid til en lille opdatering igen.

Mathias har siden vi fik ham været lidt småtspisende, og virkede til at have lidt "mad-lede" ved for store mængder foder (250 g), så i starten af april fik jeg tjekket ham for bændelorm, og den prøve var givet godt ud, for den var positiv. Så efter han er blevet behandlet, er det kun gået fremad med ham - og som en ekstra bonus, er han blevet helt utrolig kælen og kommer hen til én på folden, hvor man før skulle rende efter ham.

Vores datter på 3 år har totalt tabt sit hjerte til ham, og kan trække ham overalt og han elsker at blive striglet af hende.

Hun er begyndt at få trækketure på ham i skridt, og også det går forrygende. Hun skal altid lige ud til ham, når hun kommer hjem fra børnehave og sige hej, og han skal helst også lige have et godnat-kram.

Jeg har græsset ham meget nænsomt ind over 1½ måned, og han går nu på græs med de andre, dog får de kun en stribe højt græs om dagen, og han kommer stadig ind og får sit foder.

Han mangler stadig noget "sul" på overlinien og man kan også se hans ribben, når han drejer hovedet, men jeg synes selv han er langt fra det afpillede lig, der kom til os for 3½ måned siden.

Og så er der selvfølgelig lige lidt billeder:

Mange hilsner

Sofie

Oldenborg heste er bare det bedste

Nu med hoppeføl efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 09:30

Hvor ser det altså bare godt ud!! Og hvor er det altså fantastisk for den lille pony at han fandt hjem til sådan nogen søde mennesker som jer!! det er tydeligt hvor meget bedre han ser ud på de nye billeder, og ganske enkelt utrolig godt gjort af jer!! Jeg ønsker jer og lille mathias alt mulig held og lykke fremover

0
0
Svar på denne tråd

:0).0):0)
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 13:16

Hvor han bare blevet fin!!!

Et rigtigt eventyr:0)

Jeg håber, I får rigtig mange gode oplevelser med ham fremover...

De bedste ønsker til Jer alle fra mig

0
0
Svar på denne tråd

happy ending
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 21:54

hvor er det bare fedt at læse!!! - han er da lykkelig nu - ingen tvivl om det.

Overlinien skal nok blive fin når han begynder at lave lidt mere og sætte muskler.

Lækker Spalding dressur sadel sælges

Sorte søger lille part

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mathias
Forfatter: 
Dato:  24-05-2010 23:24

Nej, hvor er han sød. Og hvor er det dejligt at jeres datter har fundet sig så hengiven en ven. Det er rørende at se de to på billedet :-)

til jer fordi I reddede ham fra et trist og uværdigt liv!

Lene

- With respect and kindness we could change the world -

0
0
Svar på denne tråd

dejlig historie
Forfatter: 
Dato:  25-05-2010 12:11

Hvor er det dog en dejlig tråd at følge, jeg håber du bliver ved med at opdatere den i megen lang tid fremover..!

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Mathiesen
Forfatter: 
Dato:  28-05-2010 15:17

Hej.

Det er vist første gang jeg har læst tråden fra ende til anden.

Super dejlig historie og dejlige kommentarer.

Godt gået! Job Well Done.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Sidste opdate...
Forfatter: 
Dato:  09-09-2010 21:16

Nu synes jeg tiden er inde til en sidste opdate, om den skønne Mathias.

Han trives storartet og ligner nu en hel hest igen, og det er svært at tro, det er den samme pony, vi fandt for 7 måneder siden.

Han er den sødeste pony, og vores 3-årige datter ELSKER ham, hun rider på ham, og har lært at styre og stoppe og er også begyndt at trave på ham - dog med longe på :o). Han er super sød og stabil og jeg stoler fuldt ud på ham (som man kan med en hest). Vores datter kan også selv trække med ham og de løber også gerne en tur sammen på ridebanen (tror hun er blevet inspireret af, jeg har trænet til følskue;o)).

Så dette må være skæbnen, han skulle havne hos os, for vi er rigtig, rigtig glade for ham, og jeg tror det er gensidigt.

Jeg sætter afslutningsvis et billede ind af ham og vores datter fra den anden dag, og takker for alle de opmuntrende ord, I har givet gennem hele forløbet med at få ham "tilbage til livet".

Mange hilsner

Sofie

Med det skønneste hoppeføl efter Sanddallunds Coney/Milan af Kloster

og

Venter føl efter Sonny Boy Højbogård/Milan af Kloster

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

åh altså
Forfatter: 
Dato:  10-09-2010 09:28

er der noget som en happy end!!!

En vidunderlig historie!! Opløftende, varmende og dejlig!!

Tak fordi du delte!

Maluna

0
0
Svar på denne tråd

Mathias
Forfatter: 
Dato:  11-09-2010 20:55

Hvor er det dejligt for jer, at bette Mathias trives og har det godt. :-D

Vrinsk fra Esma

Dybdevirkende healing

til hest og rytter

Healing styrker og afbalancerer din hest og

gør den mere glad og samarbejdsvillig

Samtaleterapi

Vil du have et stærkere bånd til din hest?

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 01:40

ej du må altså ikke stoppe her... kan vi ikke få lov tila t høre lidt fra jer en gang i mellem... har godt nok først lige læst historien nu... men vil da vildt gerne følge lidt med i mathias's vidrere færden... håber virkeligt a ti ikke sælger ham når jeres datter bliver forstår...hvis i modmin forventning mangler inspiration så få ham tilkørt... så kan han bruges selv når datteren bliver voksen...

mange roser og gulderøder herfra

Mor til Ehlana 23-03-07 det smukkeste barn i verden

www.bl-art.dk borderier på næsten alt...

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 13:40

Det kan godt være, jeg ikke kan lade være med at smide et billede herind i ny og næ .

Jeg har lovet Mathias højt og helligt, at han ALDRIG skal herfra igen.

Han er mit "hjerte-barn", og han giver så utrolig meget igen, efter han først har fået tillid til mig/os.

Heldigvis har vi også en søn på knap to år, der elsker at være sammen med ham også og så er han iøvrigt verdens bedste legeonkel for vores oldenborg føl, der kan hoppe og springe op af ham, og han er bare tålmodigheden selv.

Mange hilsner

Sofie

og

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

c,c,c,c,c,c,c,c,
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 17:32

dejlig historie. i er nogen gode mennesker.;-)

hvor gammel er ponyen egentlig?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-09-2010 21:22

Nogen præcis alder ved vi ikke, men han er ihvertfald 20+.

Men trods sin fortid holder han sig godt, og er frisk og glad .

Mange hilsner

Sofie

og

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

hvor dejligt
Forfatter: 
Dato:  13-09-2010 12:42

ej hvor er det dejligt a se a der stadig er bamrhjertige sjæle til:) har selv købt nogle vanrøgtede heste iapril i år. og tro det eller ej, den ene var s*tme tyndere end jeres da den kom til jer. men min havde så meget pels a vi ikk så HVOR galt det var før vi lagde en hånd på hans hofter som stak 10 cm ud! aldrig har jeg været så gal over vanrøgt. han lugtede a råd, var fyldt med orm og havde nok aldrig set en smed... :( stakkels stakkels hest... efterhånden er han ved a have taget rimeligt på, men stadig ikke nok.... hans knogler er stadig rimeligt tydelige på ryg osv, men hvor der før var en cm penges dyb "kløft" mellem hvert ribben er de nu kun lige synlige og hans hals som før bare vare sener, den var faktisk helt indsunken, er nu ved a blive fin og fyldig, og han begynder så småt også a få lidt sul omkring rygsøjlen, men for søren hvor har dte taget lang tid a nå hertil.. og vi er ikke engang i mål endnu :)

men sejt a i reddede ham :D der er inten mere forfærdeligt end folk der ikke behandler børn og/eller dyr ordentligt!

al held og lykke med ham fremover:) virkelig solstråle historie

Man er ikke bedre end den hest man rider. ;)

0
0
Svar på denne tråd

at ændre verden for en hest
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 00:31

Måske kan du ikke ændre verden ved at redde en hest,

men du kan ændre hele verden for den hest du redder.

Disse ord passer på dig , stort bravo til dig.

Men se lige her

www.easyhorsecare.net/horses/106- pony-abandoned-to-die

sådan er der nogle som behandler deres heste her i spanien , hvor jeg lige nu holder ferie , øv øv , lige noget der kan ødelægge ens ferie, jeg har selv været på dette center og se det lille pus og jeg skal sponsore en lille pony som hedder faith som blev reddet i søndags , at folk kan være så onde , det forstå men bare ikke.

Mit liv med kito kan aldrig gentages.

Hvil i fred min elskede Kito.

0
0
Svar på denne tråd

tralalala
Forfatter: 
Dato:  14-09-2010 08:12

Jeg bliver bare så sur og harm, når jeg ser og hører om vanrøgtede heste. Denne i Spanien, er da helt ekstrem .

Det er rigtigt, man ikke kan redde hele verden, men som så skrevet, har jeg gjort en verden til forskel for én hest, og den har kvitteret med at give mig SÅ meget tillid, og det varmer mig hver dag at blive mindet om, at den her hests liv har jeg reddet.

Polle: Mathias var også meget mager under pelsen, havde orm og lugtede rigtig, rigtig dårligt, både ud af munden og ikke mindst hovene. Jeg troede ALDRIG jeg ville få en hest ud af ham, men mit held har til dels også været, at det var den gode tid vi gik i møde og græsset har gjort et godt stykke arbejde til det sidste. Det er virkelig en langsommelig proces at få huld på en hest, der er så udmargret og hvor alle dens reserver er væk. Men det kan lade sig gøre med en god portion tålmodighed, godt foder og en masse kærlighed og omsorg. Det er med at glæde sig over de små fremskridt og ikke se på hvordan hele hesten ser ud. Det er først nu, at Mathias har fået huld på halsen efter den også kun var holdt sammen af ligamenter, da vi fik ham.

Men "keep up the good work". Jeg er overbevist om, at din hest giver dig det tifold igen .

Mange hilsner

Sofie

og

medio maj 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider