Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Foder til plag på 1 1/2 år ?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 10:40
Hej

Jeg søger gode ideer til hvilket foder (udover halm og hø) der er ideelt til en hest på kun 1 1/2 år.

Jeg vil gerne være sikker på, at den får alt hvad den behøver.

Mvh
Annemette
0
0
Svar på denne tråd

RE: Foder til plag på 1 1/2 år ?
Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 12:20
Hvis du vil være stensikker på at din plag får hvad den har brug for - uden at få for meget af noget (det er også vigtigt), vil jeg foreslå at du får lavet en foderplan til den.

På den måde kan du kombinere dit foder på den måde der passer bedst til ligenetop din hest.

prøv at se på

http://www.hesteraadgivningen.dk

Der kan du få lavet en foderplan. Der er også mange foderstofforretninger der tilbyder gratis foderplaner, men så er det jo baseret på deres varer. Hvis du får lavet en plan hos hesterådgivningen er det uafhængigt af mærker o.l. hun har ikke interesse i at sælge dig et bestemt mærke - blot i at give dig en foderplan der passer lige netop til dig behov.
Den er ikke gratis at få lavet - men kan i længden godt betale sig - båd e for din økonomi og for din hest :o)
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-09-2000 12:29
Hej Lisbeth

Tak for dit gode svar. Det er en god idé at få lavet en foderplan. Jeg vil straks undersøge det nærmere.

Mvh
Annemette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2000 00:08
Hej Annemette

Du kan også gå ind på www.hippolyt.dk og se under bl.a. Fohlengold. Det er et foder, som kan bruges til føl fra første gang de skal have fast føde og så op til de er ca. 2 år. Der er fodervejledning med.

Du kan også ringe til os og høre om foderet og hvad du evt. efterfølgende skal fodre med. Vores telefon er 5686 1045

Michael og Susanne.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2000 11:36
Hej Michael og Susanne

Tak for det gode svar. Jeg har været inde på hjemmesiden, og synes Fohlengold lyder til at være et super foder. Lige nu går min hest på græs, så hvis jeg starter med at give den Fohlengold + korn + hø og halm ville det ikke være ok ? Hvor meget Fohlengold skal jeg give den ?

Hvad skal den have efter at den er fyldt 2 år ? Evt. Struktur-Energetikum ?

Mange hilsner
Annemette

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2000 15:13
Hej Annemette.

Når den er fyldt 2 år, kan du godt bruge Struktur-E, men du kan også gå ind og bruge naturmüsli.

Vi plejer at sige til folk, at hvis det er en hest, der bliver bruget meget (ca. 1 time 6 gange om ugen plus evt. stævner, så skal de bruge Struktur-E, er det på det mere rolige plan, så vil Natur-Müsli være en god ide. Natur-Müslien er et godt basisfoder.

Hvis du vil vide mere, kan du enten ringe til os på tlf 5686 1045, eller du kan gå ind på internettet på forhandlerlisten og finde den forhandler, som er nærmest dig, og så kontakte dem. Forhandlerne står i Postnummerorden.

Held og lykke.

Michael
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-09-2000 16:26
Hvilket kraft-foder der passer bedst kommer jo også an på hestens type - og på de øvrige fodermidler du har til rådighed.

Jeg er stadig af den mening at det er bedst at få lagt en foderplan af en der ikke holder sig til et bestemt mærke. Du har sandsynligvis allerede det hø/sila og halm som du vil bruge i vinternes løb - og vil muligvis supplere med andet grovfoder - eller slet ikke bruge halm men spåner???? Alt det influerer jo også på hvilket kraft eller fuldfoder du skal bruge!

Så mit råd er at få lavet en foderplan der er uafhængig - du kan selvfølgelig altid sige til hesterådgiveren at du gerne vil anvende et bestemt mærke (det er jo ikke alle der leverer overalt) og så kan de øvrigt ting hestene skal have regnes ud efter dette!

Det er jo specielt vigtigt i vækstårene at hesten hverken får for lidt eller for meget af de forskellige vitaminer, mineraler og sporstoffer!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-09-2000 08:14
Hej Lisbeth

Endnu engang tak for dit svar. Ved du hvor meget det koster at få lavet en foderplan hos hesterådgiveren ?

Mvh
Annemette
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-09-2000 08:44
Det ved jeg desværre ikke - men prøv at ringe til hende (nummeret står på hendes hjemmeside) hun er smaddersød, og kan oplyse de forskellige priser.

Hun holder også et foredrag om hestefodring engang i oktober - vist i sydsjælland.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  08-09-2000 09:03
Hej Lisbeth

OK, det prøver jeg.

Mvh
Annemette
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider