Hej.
jeg har været ude og købe wrap et nyt sted. ballerne var firkantet og vejede 135 kg og kostede 250 kr.(næsten 2 kr pr kg)
normalt har jeg altid købt 500 kg baller til 500 kr.(1 kr pr kg)
men de nye baller skulle være så godt wrap at hestene kun lige må få det der 1.5 kg tørstof pr 100 kg hest.og det bliver jo spist af 2 gange på et døgn, morgen og aften,og så hedder det jo halm og roepiller resten af døgnet.
men sidste år købte jeg altid de store 500 kg baller hvor hestene åd 20 kg hver i døgnet, og det er her spørgsmålet så er, fordi min nye leverandør var ved at falde om da jeg sagde 20 kg,fordi hvis man fodre med ordentlig kvalitetswrap er 20 kg alt for meget, så ville hestene jo blive tromle fede 
og jeg kunne godt forstå på hende at hun havde meget viden omkring wrap og hvordan man laver ordentligt wrap osv.ingen tvivl der,og hun var ikke bare en der ville sælge for at komme af det.
hun mente at man skulle passe lidt på med de store wrap baller man kan købe af bønderne, da nogen godt kan finde på at sælge wrappet frøgræs til overpris,og nogen kunne være så frække at høste det med frø på ,bare for det skulle ligne noget.kan man ikke se forskel på rigtig wrap og wrappet frøgræs eller??
og hvad har jeg mon fodret hestene med siden de store heste har kunne æde 20 kg i døgnet. jeg mener selv at wrappen så lækker ud, og ved godt hvordan frøgræs ser ud i de store tørre 500 kg baller.sådan syntes jeg da ikke de her så ud .
hvad ville i fodre med kvalitetswrap hvor hesten kon lige får sit behov opfyldt eller de her baller hvor de bare kan æde a libitum.
man spare vel også på gødningen et eller andet sted ved at fodre med kvalitetswrap 
undre mig også lidt over alle dem der siger de fodre a libitum wrap lige som jeg selv plejer at sige, fordi så kan sgu ikke være det bedste wrap man har.
undskyld hvis det er lidt rodet det her, men skrev det hurtigt da jeg skal ind og vække børnene nu. ville bare lige høre jeres menning 
håber i alle får en god dag