Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Pelsen på shetterføl?
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 23:22

Mine heste går i løsdrift fra ca. 7 morgen til 20 aften, hvor de så kommer i boks til nat, så jeg er sikker på at alle får det foder de har behov for.

Det går også rigtig fint, men mine shetlænderføl har så meget pels, at de ikke altid er tørre yderst i pelsen om morgenen - de er altid tørre og varme helt inderst... Og jeg vil jo ikke risikere, at udvikler muk, fordi pelsen ikke bliver børstet igennem af og til.

Jeg strigler dem under alle omstændigheder ikke hver dag, for det har de jo heller ikke godt af; men pelsen bliver sådan lidt stiv i totter - og det ville jeg jo gerne undgå...

De voksne når fint at blive tørre, og får lige en hurtig stiv børste over ryggen, så jeg undgår "totterne"... og får altid børstet evt. tørt mudder af benene.

Ville I nøjes med at strigle føllene, når de er tørre eller ville I hellere forsøge at børste dem lidt, når de stadig er våde?

Det er første gang mine føl har SÅ meget pels og har da ellers haft både islænderføl og shetterføl før...

Tanja

Shetlænder hoppe sælges - rød med lys man og hale - god afstamning - hoppeføl fra i år kan ses. Passet med alt - sød og børnevenlig. Tilkørsel påbegyndt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 12:15

at de ikk er tørre i yderulden, er bare tegn på, at de er godt isolerede indefra....

Det er mere end yderst sjældent, at en rigtig shetlandspony får muk.

MVH.

Betina

Kåret shetlandshingst på 82 cm sælges

Flere salgsponyer på min hjemmeside

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Vores...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 12:19

shetterføl fra i år har også mega meget pels og bliver som dine også kun våd i "spidserne" af håret....

Når han kommer ind og er våd, får han et fleecedækken på og når han har haft det på 1-2 timer er "spidserne" tørrre og han kan strigles LET over..

Han bliver ikke striglet hverdag og når det sker, er det kun meget let for ikke at ødelægge det gode fedtlag der ligger i pelsen...

Han er fra i sommers og jeg er noget overrasket over så meget lådden pels han har på krop og halsstykket....På benene er det almindelig pels han har fået...

Sidst vi havde shetterføl, var det almindelig pels det havde da vi nåede den kolde tid, men må da indrømme at det er at foretrække at de har den lådne pels, da de ikke bliver våde og kolde :-)

Lillefis

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider