Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

tyk forknæ af væske, fjernes hvordan?
Forfatter: 
Dato:  24-12-2009 17:06

Hej

Har en hoppe som har lidt tyk forknæ, det er blødt og funktionsmæssig fejler det ikke noget, er gået gennem handelsundersøgelse med det, jeg syntes så, ikke det er så pænt så hvis der findes et godt husmoder råd til hvordan man kan få sådan noget væk, det skal siges årsagen er fundet, hun står og banker hendes forknæ i krybben eller væggen når hun æder, det har vi så afhjulpet ved hun får foder direkte på gulvet, knæet er også svundet meget, men det sidste mangler.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville sige
Forfatter: 
Dato:  26-12-2009 00:07

Bevægelse!! Hun skal i hvert fald ikke beordres boksro.

Så meget ud som muligt, mark, ridning, skridtture osv.

Hilsen fra

Strit 77

Hestetrailer sælges: Se præs.

Kontor-elevplads søges!

Til start sommer 2010.

Af seriøs voksenelev!

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 10:44

ved ikk.. hvis ikk det hjælpe med masser af bevægelse såå... altså... bevæge det væk ville være über fed løsning jo. men har dog ikk oplevet det på heste selv, men ved at på grisene hvis de får disse hævelser som i princippet er lidt som tømmerlus (ved ikke hvilken type hævelse det er din hest døjer med), prikker vi hul på den med en skalpel, men spørg durlægen for han/hun må da kunne gøre noget. hvis vi mennesker har væskefyldte hævelser hjælper det som regel oss a prikke hul på det, men hvsi det er noget a la blåt mærke eller væske ansamling som mennesker oss ka få ved for lidt bevægelse skal det vel bare gås væk?

Man er ikke bedre end den hest man rider. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Er der taget røntgenbilleder
Forfatter: 
Dato:  27-12-2009 14:28

af det forknæ?

Hvis det er en hævelse inde i leddet er det ikke noget, man sådan bare "tager ud" eller "prikker hul på". Og slet ikke bare fordi man synes det ser træls ud ;)

På mit gamle opstaldningssted var der en hoppe, som stod og sparkede i boksvæggen med det ene bagben, hvor den så blev meget hævet i hasen og døjede med rigtig meget galle.

Der var som sådan ikke noget i vejen med benet (mener den var ren i røntgen og alting), og da den endelig holdt op med at sparke, fortog hævelsen sig helt.

Men det tog laaaaang tid, før hævelsen forsvandt helt.

_______

Dejlig nytilredet 4-års vallak til salg

Flere gode (brugte) sadler til salg - se min præsentation

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider