Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Skrift fra boks til løsdrift???
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 00:53

Jeg skal måske flytte Avalon fra boks til løsdrift. Det er ikke sikkert endnu, men hvis det er, kunne jeg godt tænke mig at hører hvornår jeg kan flytte ham i den.

Han har en gang i vinter været syg med forkølelse/hoste hvor han var på pencilin.

Han går med 500 grams dækken nu pga. temperatur, mod min vilje, ville gerne have holdt det på 300 gram, men han virkede til at fryse da han blev ved med at få tyggere pels.

Han har aldrig stået i løsdrift før. Og kom på stald 1 oktober pga. forkølelse/hoste i år.

Vil i mene at han er egnet til at gå i løsdrift?

Derudover, hvornår vil i mene at det er okay, at stille ham ud for natten, februar, marts, april, maj 2010 (med dækken på til at starte med)?

Kom gerne med diverse hvis der er noget jeg har glemt

MVH Pernille

Søger opstaldning Århus-Omegn

Søger: Travhest ca 170 stg Dear Tana C (vist kaldet Tana)ca 14 år.

-Skimmel/hvid ponyhoppe "Flimmer" ca 20 år

-Nordbagge blanding Hoppe "Chili" ca 20 år

0
0
Svar på denne tråd

Glemte helt...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 00:56

Han går på fold fra kl. 7.00 til omkring 16.00 - 19.00...

I stalden er der nok 5 grader varmere end udenfor, om natten...

MVH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 09:47

Jeg har flyttet Max i løsdrift fra 1. november.

Han stod i udeboks før, så var vant til kulden. Han har sat rigtig meget pels og har inden problemer med kulden - han går ikke med dækken.

Jeg ved ikke om vinteren er den bedste årstid at sætte den i løsdrift på, med mindre der er et stort skur så du er sikker på at han kan komme ind. Det kan jo lidt være problemet med ny hest i en ny flok.

Var det mig ville jeg nok vente med at flytte ham til foråret.

Men held og lykke med det - jeg er sikker på at han med tiden nok skal kunne blive løsdrift hest.

Min erfaring siger mig at løsdrift heste er meget sundere end dem som står i boks. Vi har 28 heste ude hos os - ingen af dem går med dækken og de trives i bedste velgående.

Vh Maria

Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd

Tjah ...
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 12:11

Tror også, at jeg ville vente, til han kom på døgngræs til sommer, uden dækken og så lade ham sætte naturlig pels til efteråret og langsomt vænne sig til de faldende temperaturer.

På den måde kan de fleste heste gå i løsdrift også helt uden dækken ...

0
0
Svar på denne tråd

fugt....
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 13:45

min hest har førhen hostet, når hun har stået i boks, hvor der har været fugtigt, trods piv åbne vinduer, nogle steder har hun (og de andre) haft diarre pga. skimmelsvamp i hele stalden.

Jeg har også selv haft svært ved fugt/støv i stalde.

Hun fik dækken på for en uge siden. Hendes ører var kun kolde på spidserne, selvom hun endda er i huld, der hedder "tynd". tabt sig på overlinie og ribben. Synes det er vildt, hun ikke frøs.. Men de har jo et stort, godt skur, hvor de varmer hinanden - selv jeg frossenpind synes det er rart at være derinde , de bruger det meget.

Hun har ikke været syg i løsdriften, og hoster ikke.

Jeg er sikker på, at for min er løsdrift det bedste. men man må nogle gange gå på kompromis. :) Synes alle stalde burde indføre løsdrift ved siden af deres ridehal ;)

Lone

Her er dit værn mod vold
Her er dit sværd
Troen på livet vort
Menneskets værd

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 15:01

Jeg ville helt klart vente til foråret.Så den langsomt vænner sig til at stå ude, når det bliver koldt igen.

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  21-12-2009 22:35

Tusind tak for svarene allesammen. Jeg tænker at det nok er bedst at han først kommer i løsdrift til April/Maj måned alt afhægigt af vejret.

Kom gerne med flere kommentarer

MVH Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider