Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Nobel food???
Forfatter: 
Dato:  11-12-2009 22:19

Hej

Vil hører om der er nogen der kender til Nobel Food foder? Både generalt, men også deres plagefoder?

Vil gerne hører både for og imod, overvejer nemlig at skifte til dette, men synes ikke at man kan finde så meget om det på nettet.

På forhånd mange tak.

Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd

Nobel foder
Forfatter: 
Dato:  12-12-2009 18:42

Jeg har investeret i en palle foder til plage,og nu er vi i gang med at blande oprindeligt unghestefoder med nobel,foderet er jo absolut til den "billigere"side, hvis man kan kalde hestefoder for billigt,jeg har sammenlignet indholdsmæssigt de to produkter,og der er jeg kommet ud med mange + tegn til mit oprindelige foder,i nobel er der efter min mening for meget grøntprodukt i form af lucerne og grøntpiller,der er jeg af den filosofi at prima hø/wrap skal kunne udgøre grovfoderet,og der er også mindre proteinstoffer,det mener jeg er et stort minus, havre/byg er der til gengæld mindre af,men jeg høre ikke til dem der er bange for lidt stivelse i foderet,FE udgør 81 pr.100 kg.hvor der i mit oprindelige foder er 90 FE pr. 100 kg.

I store træk er det kornet kontra grøntpillerne som gør den forskel.div.vit.mineraler er der også små forskelle på.Men hvis unghestene trives og får de nødvendige vitam/mineraler er det da fristende at kunne spare kr.1,15 pr. kg det er kr.16.000.- pr. år for vores vedkommende. Hestene var ikke meget for det nye de første dage, men nu accepteres det,den palle vi har købt skal spises, og så må vi se om vi vil gå mere over til Nobels produkter

TIL SALG :
Efter Don juan/Ibibell,3 ÅRS vallak SOLGT

Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 4 ÅRS HOPPE

Noblemann/pari ace Dane, HOPPE SOLGT

Hiss highness/Dolomit 3 års vallak

0
0
Svar på denne tråd

mange tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 03:38

Hej brandtofte

Tak for dit gode svar, synes ikke der står så meget info på deres hjemmeside, så vil lige hører hvad du evt giver dine heste kg mæssigt? Og hvilken race og alder de har.

Vi har fjordheste, og vil gerne fodre dem stort set på grovfoder, så der får de alt hvad de kan spise af. Men de skal jo have så de er dækket ind med vitaminer, og de unge for så deres eget foder. Det er unge, både fra i år og fra sidste år som vi "prøver" og se efter om der findes en billigere måde at fodre dem på, da det jo er klart dem der koster pengene, og så hørte vi lige om dette foder

Så vil gerne hører hvad du giver dine, og om du tilsætter andet?

På forhånd mange tak for dine informationer og tid

Mvh Karina

0
0
Svar på denne tråd

hvad er
Forfatter: 
Dato:  13-12-2009 17:07

prisen på de forskellige produkter fra nobel? synes ikke jeg kan finde noget på nettet.

MVH Mette

• Salg af lucerne, andet grovfoder, halm, havre og roepiller
  • St Hippolyt Naturmüsli sælges

0
0
Svar på denne tråd

plagefoder
Forfatter: 
Dato:  07-01-2010 13:06

da jeg snakkede med en af deres ansatte på JBK i oktober månede, kostede det mellem 120kr-190kr.. ved ikke om det stadig er i det pris nivua, men nu skal jeg ud til en af deres forhandler imorgen, og hav en snak med ham, da min plag ikke gider at hav det fra pavo mere.. men mette, jeg kan da høre om jeg må få en prisliste hos ham manden og så sende en PB til dig med priser..

sagde bette med

plagen sirocco:)

dækkenvask og rep. tilbydes i sønderjylland.. skriv pb for pris..

0
0
Svar på denne tråd

Nobel food
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 12:22

Jeg kender nogen som fodrer med fuldfoder i pilleform fra Nobel. Deres traver som rides meget let, skal have 4 (!!!!!) kg. dagligt for at være dækket ind ifølge forhandleren. Jeg har set denne traver, samt dens fodermængde. Hesten ser fin ud i huld, pels osv., men det er en enorm fodermængde (det gives over 2 omgange dagligt).

Mit indtryk er, at hestene gerne vil spise det, men det kræver store mængder for at være dækket ind med vit./min. + FE.

Til sammenligning fodrer jeg selv med Basic Omega 3 fra Equifirst, og kan nøjes med 1,3 kg. dagligt for at mine DV heste er dækket ind med alt. Så ser jeg ingen grund til at fylde dem med alt det krybbefoder, når de kan nøjes med mindre mængder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider