Jeg har investeret i en palle foder til plage,og nu er vi i gang med at blande oprindeligt unghestefoder med nobel,foderet er jo absolut til den "billigere"side, hvis man kan kalde hestefoder for billigt,jeg har sammenlignet indholdsmæssigt de to produkter,og der er jeg kommet ud med mange + tegn til mit oprindelige foder,i nobel er der efter min mening for meget grøntprodukt i form af lucerne og grøntpiller,der er jeg af den filosofi at prima hø/wrap skal kunne udgøre grovfoderet,og der er også mindre proteinstoffer,det mener jeg er et stort minus, havre/byg er der til gengæld mindre af,men jeg høre ikke til dem der er bange for lidt stivelse i foderet,FE udgør 81 pr.100 kg.hvor der i mit oprindelige foder er 90 FE pr. 100 kg.
I store træk er det kornet kontra grøntpillerne som gør den forskel.div.vit.mineraler er der også små forskelle på.Men hvis unghestene trives og får de nødvendige vitam/mineraler er det da fristende at kunne spare kr.1,15 pr. kg det er kr.16.000.- pr. år for vores vedkommende. Hestene var ikke meget for det nye de første dage, men nu accepteres det,den palle vi har købt skal spises, og så må vi se om vi vil gå mere over til Nobels produkter