... så er det meget normalt, at hesten bliver øm i bisserne af at få dem slebet - du skriver jo selv, at han havde mange tandspidser. At have munden spærret op så længe giver også ømhed i kæberne - det gør det jo også hos os.
Du kan i øvrigt ikke sammenligne med din fjordhoppe, for
fjordheste er væsentligt sejere end de fleste andre.
Sidst, jeg havde heste til tandraspning, foregik det på rideskolen, og jeg kørte Felix og Asterix afsted.
Asterix blev ordnet først, og så blev han stillet ind i ridehallen, mens Felix blev ordnet.
Da Felix var færdig, stod Asterix stadig og hang på midten, og jeg satte Felix ind ved siden af ham. Så gik jeg i cafeteriet og drak kaffe - og kiggede ud på hestene.
Det var tydeligt at se forskellen på deres sind 
Felix stod stille i knap 5 minutter. Så rystede han lidt på hovedet, gik ud til hovslaget og drejede til venstre. Den næste halve time tøffede han afsted i hovslaget - hele vejen rundt. i starten med hovedet helt nede i savsmuldet, men stædigt kæmpede han sig videre. Der er krummer i den knægt 
Asterix stod længe og hang på midten, men holdt lidt sløvt øje med Felix, og til sidst gik han bagefter. Så var de to, der tøffede afsted på venstre volte - virkelig skægt at se.
I øvrigt var det Felix der hurtigst kom sig af bedøvelsen. Det skyldes da helt sikkert, at han er en hård nyser (mere end Asterix), men også at han valgte at røre sig.
Hilsen Sif