Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 banangjord
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 19:06

Jeg har købt en banan-gjord, eller hvad det nu hedder, men nu er jeg i tvivl om, hvordan den skal vende.


Skal den buede side vende hen mod hestens ben eller skal den vende væk fra benene?


Måske hvis nogen har et billede af hvordan det skal se ud.






Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Banan væk fra benene
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:17

Den buede side skal vende væk fra benene, så hesten får frihed i sine bevægelser :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hen mod benene...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:38

banan gjorden er lavet til heste som har et lidt tilbagelagt sadelleje eller lidt mave som gør at sadlen bliver trukket frem når gjorden rykker frem på plads.

derfor er denne gjord lavet så gjorden kan ligge på gjordlejet og stadig nå bagud mod sadlen uden at trække sadlen op på skulderen.


mvh. Loa

0
0
Svar på denne tråd
 
 øh......
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:45

Tak for svar, men skriver I ikke det modsatte af hinanden?


Jeg har redet med buen hen mod benene, af samme årsag som mene musen skriver.


Jeg synes imidlertid at gjorden sidder mærkeligt. Den ligger helt fremme ved benene, og et stykke oppe ved spænderne flapper ud, når jeg rider.


I morgen vil jeg prøve at vende den om og se hvordan det virker.


Er der ikke nogen, der har billeder af sådan en gjord i brug?


Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 helt rigtigt...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:48

jo vi skriver det modsatte ;-) det var årsagen til jeg overhovedet skrev for at rette.


det er helt rigtig som du har brugt gjorden indtil videre, hvis du vender den vil den trække sadlen frem og op på skulderen af hesten.


mvh. Loa

0
0
Svar på denne tråd
 
 OK.........
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 20:56

OK. Jeg prøver nu lige at vende den alligevel. Det kan der jo ikke ske andet ved, end at jeg må vende den om igen.

Som sagt synes jeg, den sidder únderligt, når den vender hen mod benene.


Hilsen Mette
Tanni og Duchess

Part søges til hoppe på 7 år.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Fremad
Forfatter: 
Dato:  28-11-2009 23:59

Den buede side skal vende fremad mod hestens forben.


Sådan rider jeg med den. På min hoppe glider en alm. gjord frem mod forbenene, når den bliver spændt og så trækker den sadlen med frem. Den buede gjord lægger sig fremme fra starten og trækker dermed ikke sadlen med frem.


Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


Mangler du opstaldning i postnr. 8544?

Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 forkert på den åbenbart
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 15:57

Nå men så må I meget undskylde, jeg havde åbenbart misforstået konceptet ved en banangjord,- beklager misvisningen.


Så er jeg da glad for at jeg ikke købte sådan en gjord, overvejde den til en hest der sagtens kan holde sadlen på plads, men tænkte det ville være rarere for hende hvis gjorden kom lidt længere væk fra forbenene, - men dette er så åbenbart ikke tilfældet ved en banangjord, tværtimod, men tak for oplysningen i hvert fald :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 mccoy..
Forfatter: 
Dato:  29-11-2009 19:06

www.tikarideudstyr.dk/ picview.asp?pid=5038

sådan nogen gjorde er til at give bevægelsesfrihed ved albuerne.


www.tikarideudstyr.dk/Graphics/ Products/5007_s.jpg

sådan nogen gjorde er til at holde sadlen på plads.


- S a g d e

Møjsenkøjseren


- Jeg vil hellere hades for den jeg er, end elskes for den jeg ikke er.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Takker
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 21:13

Takker for oplysningen, så bliver det førstnævnte hvis det er, har også haft kigget lidt på den :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sandheden
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 21:33

Mccoy det hedder da en MøjsenGøjser :-)






Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider