Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Slankekur...!
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 14:33

Hej


Er der nogen her, der har gode råd til en hesteslankekur...??





LITTLE YELLOW RANCH


Quarter and Paint


Rikke v.Bülow Nørager

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foderplan
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 14:39

Få lavet en fornuftig foderplan, som sagtens kan bestå kun af en vitaminblanding og grovfoder.


Og så masser af motion.


Er hesten meget overvægtig og ikke i form, skal du huske at starte stille op med skridtture.


Det er i virkeligheden meget enkelt - den skal forbruge mere energi end den få via sit foder. Motion er helt klart det letteste.


Vh Maria



Nu med et stk. barfodshest i løsdrift

0
0
Svar på denne tråd
 
 er temmelig enig med ovenstående
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 15:01

Et godt råd, er at grodfoderet altid er det sidste du skal pille ved. Heste har meget bedre af at blive sat ned i krybbefoder, og det er oftest også der man kan gøre noget der gavner.


Jeg har selv en hoppe på kur lige nu...

For at hun skal kunne gå på græs sammen med de andre, kommer hun ud med mundkurv på. (havde prøvet uden, men hun tog 20 kg på i løbet af ca 14 dage)


Da jeg ikke pt har mulighed for at motionere hende, er alt krybbe foder blevet skåret fra. Hun får kun konc. vit/min. og så hø til nat. Jeg har endvidere være nødt til at tage noget at høet fra hende for at få hende til at tabe sig....

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svar
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 13:58

Har fundet noget der hedder Regulator Complete, udover det skal hun kun havde hø og ropiller som hun får i forvejen og lucerne, tror det er vær at prøve... Hun går på fold i 9 timer hver dag og bliver redet ca 1 time.


LITTLE YELLOW RANCH


Quarter and Paint


Rikke v.Bülow Nørager

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk at hø....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2009 20:03

feder - så om det er "kun" hø, afhænger af hvor mange kg. du giver....


Har I stadig græs på foldene, bør du også regne det ind i FE tildelingen - som Lese523 skriver ovenfor, så er der modsat hvad nogle mener, stadig kalorier i græsset på denne årstid


Roepiller er rigtigt godt foder, men om det ligefrem virker befordrende på slankekuren er vist individuelt; mine har de sidste mange år levet på roepiller, rationeret græsning samt om vinteren - ligeledes rationeret - wrap, og tynde er der vist ingen der vil beskylde dem for at være!


Min criollohoppe er direkte fed, og det på en diæt der på denne årstid består af ca. 600 g roepiller, 4 kg wrap, salvimin og græsning på sparsomt lavfruktangræs.....


Dorte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider