Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

olie-bedre pels uden mere energi?
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 20:08

Hej Alle HN'er! :)

Jeg har hørt mange gange at normal madolie skulle være sundt for hestens pels og gøre den skinnende og flot. Men samtidig har jeg også hørt at olie skulle give dem meget energi, og det har min hest ikke brug for :) Så hvad er sandt? giver det flot pels og energi? Eller kun en af delene :) Er der en olie i kan anbefale ? ;)

Mvh. Mette

Hilsen Mette!

Som synes heste er noget af det bedste i verden :P

Linette mus <3 Din skøre prinsesse

www.bricksite.com/mettelinette

Holdet styrer ;)

Ridelejr BBH uge 29 (Y)

0
0
Svar på denne tråd

hmm...
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 20:18

Hej Mette

Jeg tilsatte olie i mit foder sidste år, de havde en ok pels, men ingen synlig ekstra energi. I år har jeg valgt at give dem "Breeder" fuld foder fra Tjørnehøj og springer olien over, og jeg må sige at deres pels har aldrig været flottere pt.

Så jeg tror måske at det er forskelligt fra hest til hest, og at det kommer meget an på hvilket foder de får i forvejen.

Venligst Pernille

Man kan aldrig få en Welsh for meget!
0
0
Svar på denne tråd

olie....
Forfatter: 
Dato:  25-11-2009 23:47

giver man ofte temperamentsfulde heste som ikke tåler for meget kraftfoder, idet man ved at give 1-3 dl olie i foderet kan mindske andelen af kraftfoderet ( hurtig energi)helt op til 0,5 kilo.

Så nej du skal ik være nervøs for at din hest får mere energi, men blot en flottere og mere skinnende pels. Jeg bruger selv den billige rapsolie fra fakta/netto, rapsolie skulle være bedst til heste. Min hoppe får olie i foderet da hun er meget svær at fodre på og ikke tåler mere kraftfoder, da hun er meget varm:-) Og det virker!

0
0
Svar på denne tråd

hvis du kun ..
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 09:45

går du kun efter en skinnende pels, så giv den MSM. Ex. fra vitalhorse.com

Jeg har givet meget olie - og linamix, og det havde ingen effekt på pelsen. Men efter kort tid med MSM, som jeg havde fået anbefalet af en i stalden med to spejlblanke heste :) Så kunne man også spejle sig i hende.

Og så renser det leddene, siges det. Jeg gav det med glucosamin.

Lone

Come as you are, as you were, as I want you to be.
As a friend, as a friend, as an old Enemy.

- Nirvana

0
0
Svar på denne tråd

Olie giver ekstra FE
Forfatter: 
Dato:  26-11-2009 10:01

Hej,

Olie giver ekstra FE og sådan er det bare . Kan hesten tåle det er det fint, men ellers kan hesten altså blive ekstra rund på grund af olien - det blev mine en vinter på grund af bare et lille skvat olie i foderet dagligt..

Som Lone skriver - så giv hellere MSM - biotin gør også noget godt for pelsen bl.a.

Vh. AnjaR

Sælges:

Blåt Pony dækkensæt str. 120

Brunt overgangsdækken fra Tika str. 145

0
0
Svar på denne tråd

Pels....
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 21:20

Jeg synes hellere du skal se på hvorfor din hest er mat i pelsen.

Det kan eksempelvis skyldes orm eller for lidt vitaminer, eksempelsvis B-vitamin. Tal med din dyrlæge om det, om en evt. gødningsprøve og blodprøve.

Hvis en hest er sund og rask og dækket ind med vitaminer og mineraler, bør den have en pæn pels uden yderligere tilskud.

0
0
Svar på denne tråd

Min nye hoppe
Forfatter: 
Dato:  27-11-2009 22:26

er også lidt mat i pelsen, hvor de andre heste i stalden generelt er flotte og blanke. Hun er samtidig noget sart; fx skal der kun en lille flænge til på et ben (eller en hudafskrabning), så hæver hun kraftigt op.

Hende har jeg købt en vitamin/mineralkur til (St. Hippolyts Micro Vital), som jeg håber kan få hende bragt "up to speed" med det hele, sådan at hun kan nyde godt af de ting, som de andre heste i stalden gør - og så blive mindre sart, forhåbentlig.

_______

Dejlig nytilredet 4-års vallak til salg

Flere gode (brugte) sadler til salg - se min præsentation

www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider