jeg gør det at jeg tager klatter hver dag, ryster det rene smuld fra.
skraber det løse rene som hestene har trampet ud i siderne ind i midten igen.
jeg rører slet ikke tissepletter, som kan ses fra oven!
dette gør jeg ca hver 14 dag. (så begynder bunden at blive let fugtig hvis hesten går meget rundt i boksen og det tørre i toppen bliver skubbet ud til siden)
andre heste der ikke går meget rundt kan nok vente 1 måned.
jeg skraber det tørre i toppen til siden og tager de våde pletter, som så er blevet helt hård. som prettyfancy også nævner.
det er super nemt at fjerne og let at se hvor det er da alt ved siden af er fint tørt og slet ikke klumpet sammen.
syntes også at smulden/pillerne kan blive presset ret hård sammen så når jeg ordner tisse pletter, løsner jeg også det ved siden af, som oftest er det de rene og tørre-piller der ikke er blevet opløst som ligger i bunden. så de skal vendes op i overfladen og blive brugt.
jeg skraber det mest løse og mørke smuld nederst igen i tisse området. og det lidt tørre øverst.
dette fungere super og hestene står altid tørt.
sidste år prøvede jeg slet ikke at tage tisse bund, i ca 3 måneder. den blev ret fugtig og hård til sidst, så syntes denne løsning er det bedste.
jeg kører 1 trillebør fuld ud hver 14 dag af vådt.(lille trillebør)
og i år har hestene stået inde i godt 1 måned nu, så har taget tissepletter 2 gange og IKKE kommet nye piller ind endnu.
bunden er stadig MEGET tør og fin og regner med der næsten går en måned endnu før der skal flere piller ind.
jeg har så også kommet rigelig med piller fra start( ca 200 kg i en boks på lidt over 3*3 meter.
tror også dette har meget at sige, at der er rigeligt med piller, ellers vil det ikke fungere.
håber du kunne bruge det til noget