Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bruger i dækken på jeres 2 års?
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:05

Altså dem der bliver 3 år i starten af 2010???

Elsk dem der betyder noget for dig,

hver dag kan være den sidste,

så nyd livet, den er på lånt tid

0
0
Svar på denne tråd

NEEEJ!
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:21

Jeg kunne aldrig drømme om at lægge dækken på så ung en hest.

Med venlig hilsen

Lone...

Stald Julshede...

Stifter af facebook gruppen:

Autisme: "Mennesket bag! - / Er Du Rigtig Klog!" ¤ autisme-GROUP ¤

Alle er velkomne!

0
0
Svar på denne tråd

hvorfor
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:27

skulle man det??

Jeg tror på at et dækken på mine renge da de var 2 ville have overlevet i ca 10 min. så ville det være brugt som bideklud!!

Den eneste ting et dækken kan bruges til i den alder er til at vende dem til at have noget på ryggen/om maven. og til at flagre med så de lære at det ikke er farligt..

Ellers har det i min verden intet at gøre på en unghest!!

Pura Raza Española

http://www.staldrohan.dk

PRE hingsteføl sælges ved fravænning. .Se hjemmeside.

Transporter/lille kørekort sælges Se hjemmeside.

0
0
Svar på denne tråd

nixen bixen
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:30

Nej det gør jeg ikke, og hun holder varmen fint på trods af regn og rusk. Vi har læskur på folden, men det er ikke sikkert, at hun står derinde.

Marianne

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 21:40

Min går bestemt heller ikke med det, men har set nogle der gør, derfor ville hører holdninger og meninger om det.

Jeg øver med et fleecedækken, at ligge det på og tage det af når jeg børster hende, så hun vænner sig til det.

Elsk dem der betyder noget for dig,

hver dag kan være den sidste,

så nyd livet, den er på lånt tid

0
0
Svar på denne tråd

Nej....
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 22:48

-mine 2 plage,der bliver 3 år til foråret-må "nøjes" med deres pels.Hvis de fryser,kan de gå ind i løsdriften.

Den ene er vild med,at træne dækken (nogle gange er dækkenet en pressenning),den anden kan ikke fordrage det(det er måske,fordi den er en islænder )...

Ingen af mine 4 heste har dækkener på,selvom de er ude hele året.I år,ser jeg lige tiden an,med min 18 års hoppe-hun har skrantet lidt-så det kan være at der bliver en "dækkenhest"- på folden,i løbet af vinteren.....

Hest nr. 3 - blev en supersød "ishest" - Freyja af Raaslettegaard..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-11-2009 23:04

Nej, nej det skal de ikke ha´ på. Mine er 2½ og 3½ og de skal kunne klare sig uden. De kommer ind om natten og al det stråfoder de spiser, er jo også med til at holde dem varme.

Jeg synes faktisk der generelt er lidt ´dækkenhysteri´. Hesten har jo alle dage kunne klare sig uden. Mine er unge og blir ikke redet endnu og de har lagt en fin tyk vinterpels. Det er bare dejligt : ))

Jeg tror at hvis man overdriver med dækken, så blir hestens krop vant til den varme og kan ikke længere holde sig nær så varm, som den kunne før. Man kender det selv, hvis man vænner sig til at tage meget tøj på allerede i efteråret, skal man ha´ekstremt meget tøj på til vinter !

0
0
Svar på denne tråd

Dumdidej....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 07:20

Har en 1½ og 2½ års - og ingen af dem får dækken på. De må nøjes med pelsen og løsdriften.

Min 2½ års er trænet til at få dækken på - og jeg er heller ikke i tvivl om at det ikke ville overleve længe IRL. der er i hvert fald røget et fleesdækken inde i boksen, som nu har dekorative huller

Ridehesten har dækken på, og bliver klippet - men det er fordi han ellers kampsveder, når jeg rider.

Regner ikke med at unghestene skal gå med dækken før de er 5-6 år - før regner jeg ikke med at de bliver redet svedt.

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Min blev nødt til...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 07:27

Da min var 2 fik hun "lidt" dækken på...

Hun er en meget slank model og der skal ikke mange kilo fra før hun bliver tynd, så derfor fik hun regndækken med et tyndt foer på, når hun var ude, så hun ikke skulle bruge energien på at holde sig tør.

Men som alle andre siger, så skal de unge som udgangspunkt IKKE have dækken på, men nogle gange kan det være nødvendigt.

Hilsen fra

Strit 77

-Ikke noget der ikke kan limes...

-Den der frygter vind og vand er ikke en rigtig handymand!

Underskriftindsamlind mod kamphunde i DK:

Skriv under her

0
0
Svar på denne tråd

Dækken på
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 08:01

Nej, jeg har aldrig lagt et dækken på en hest, som ikke har været ridehest. Så ungdyr og avlshopper går altid uden dækken!

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Vi har haft...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 08:40

... dækken på vores 2-åring.

Eller han var jo næsten 3 ifølge kalenderen

Vi har travheste, og han var i fuld træning. Så han fik dækken på, for ikke at sætte alt for meget pels.

Jeg mener egentlig ikke det nødvendigvis kun kommer an på alder, men også på hvad de bliver brugt til.

Hvis han bare skulle gå og lave ingenting, så var det nok ikke kommet på.

Med venlig hilsen

Katrine

0
0
Svar på denne tråd

dækken
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 15:02

Min grundlæggende mening er også, at undgå dækken pga forstyrelser i hestens normale termoregulering og større sansynlighed for svamp osv..

Dog har jeg været nødsaget til at putte dækken på min i perioder, da den flere dage har stået ude og rystet, og været stiv af kulde..

Dækken er altså ikke forbudt i flg min mening. Hvis hesten fryser, kan man tage den ind eller den kan gå i lystdrift. Men det er ikke alle steder, det kan lade sig gøre. Da de fleste dv´er eks. er blandet med en del araber, som er vant til meget varmere klima, kan man altså ikke generalisere og sige, at alle heste kan klare sig uden i DK.

Bedsted-Oldenborg - Kvalitets ride-og avlsheste

0
0
Svar på denne tråd

Jep....
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 15:19

Men kun fordi han skal til kåring og jeg håbede jeg kunne slippe for at klippe ham.

Men det kan jeg desværre ikke alligvel :(

http://dphorses.webs.com/

Billig opstaldning af hingste/vallakker tilbydes

i lille privat stald.

0
0
Svar på denne tråd

Ingen dækken her
Forfatter: 
Dato:  10-11-2009 15:44

Min 2 års går ikke med dækken da hun ikke har brug for det.

7-9-13

Men får hun brug det, så får hun da selvfølgelig også et på.

-Nanna-

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 11:59

Generelt ville jeg ikke give så ung en hest dækken på.

Men giver den tegn til at skutte sig meget i fx regn og blæst, eller hvis den var for tynd af en årsag, ville jeg give dækken (alm. regndækken u. foer) på for at undgå, at den brugte energi på at holde varmen.

Kristina; lykkelig ejer af 5 års dressurvallak e. Salomon/Tango `Starlight´s Sidney` <3

0
0
Svar på denne tråd

123123
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 12:41

Ja min Zaafira går med dækken, og det gør hun af den årsag at hun går ude i omkring 10timer dagligt og vi ikke har nogen form for læskur på foldene.. Går hun ude en hel dag med konstant regn og blæst, ja så bliver hun gennemvåd, og kold.. Det skal hun ikke udsættes for bare fordi jeg mener de skal have så meget luft som overhovedet muligt dagligt og jeg ikke har mulighed for at tage dem tidlige ind en dag hvor det er alt for slemt med vejret..

- Desuden gør det mig langt mere rolig fordi jeg har set virkningen af dækkenerne hjemme hos os, for når det står ned i stænger, så græsser begge heste bare videre, ellers står de gerne bare stille med hovedet hængende nede mellem forbenen, altså ser jeg mere veltilpasse heste fordi de er beskyttet mod det dårlige vejr.. Så er jeg også af den holdning at har man først givet sin hest dækken på, så skal den beholde det på, indtil temperaturen tillader at det kommer af igen..

Jeg vil hellere holde en evt forkølelse for døren, end vente på den evt kommer.. Jeg ved der er chance for at det slet ikke kommer, men tør ikke satse på det, og når jeg ser en mere veltilpas hest MED dækken end uden når vejret ikke er med os, så ved jeg at jeg har gjort hvad jeg finder bedst for mine heste..

Ditte E. T. Poulsen

**Et privat hestehold i Sindal**

Tilbyder fra okt 09 billig fuldpension af 2'er pony el. derunder, som evt er skadet eller du bare ikke nænner at skille dig af med.

Skriv og hør nærmere ...

0
0
Svar på denne tråd

Tjah....
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 17:51

Jeg er egentligt også modstander af at lade plage gå med dækken, men begge vores 2½-års hopper går med dækken i vinter.

Den ene fordi den har været svær at holde huld på hele sommeren, så hun skal ikke tabe sig mere.

Den anden; delvis for at vænne sig til det da hun er lidt tændt, delvis for at være solidarisk og delvis fordi de er blevet voksne og dermed står i stalden med de avlshopperne og dermed kommer på fold uden læskur om dagen.

Mvh
Charlotte

Züchten heißt: Denken in Generationen!

Bedækning tilbydes ved H-S Janus WMH 120

DV- og WM-Ungheste sælges

0
0
Svar på denne tråd

12345679
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 17:57

Da jeg købte Avalon sidste år havde han skæl, og for at få bugt med dette, fik han dækken på. Dover er han svær at holde i huld, jep han fik dækken på som 2,5 års.

Min venindes 2,5 års går også med dækken pga. at der næsten ingen læ er på folden.

som Stald-Stoltenborg vil jeg også hellere have at min hest vil græsse og løbe rundt, end at stå og hænge med hovedet.

MVH Pernille

Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/

NYE BILLEDER! Efterlysning: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/

0
0
Svar på denne tråd

Dækkenhysteri...
Forfatter: 
Dato:  11-11-2009 19:02

...ja, måske? Men min 2½ års går også med dækken - det gjorde hun også sidste år (DAMN en uansvarlig hesteejer jeg er )

Hun går i løsdrift, har en superfin og komplet mudderfri fold, fri adgang til stråfoder og naturlig læ på folden. MEN - når hun helst vil stå rystende ude midt på marken og æde hø uanset om det står ned i stænger på 15 time og blæser en halv pelikan, så ryger der altså dækken på her!

Eftersom hun går i løsdrift når hun aldrig at blive gennemtør når vejret er som det er i DK pt. med nærmest heldagsregn ugen rundt - og jeg GIIIIIDER ikke stå med en snotforkølet plag der er fyldt med regneksem!

Så selvom hun måske godt kan holde varmen de fleste dage, og i princippet bare kan gå ind i "tørvejr" - så har jeg valgt at lægge et dækken på så jeg dels slipper for trælse dyrlægeregninger, men også slipper for at have drøndårlig samvittighed over at komme derop og opdage at hun står og ryster gang på gang.

1. dag hun får dækken på er hun eddikesur - især på bagbensstropperne - men derefter kommer hun nærmest selv og kravler ind i det, så helt skrækkeligt kan det jo ikke være...

Foldbumsen Faxa går også med dækken - hun er nemlig en HELT pyller SELVOM hun indtil hun var 5 ikke har været i nærheden af et dækken!

Forresten så tager jeg som en selvfølge at man tager dækkenet af dagligt og strigler hesten igennem - og at dækkenet har en pasform der ikke slider/generer hesten. De dage hvor vejret er til det, går de skam også uden dækken i nogle timer - og det har da til dato ikke givet snottede næser.

Trine (Faxa)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider