Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

opstaldning hjemme vs. ude
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 14:14

Jeg går konstant og skifter ønske mellem at have hesten hjemme eller ude. Så jeg kunne godt tænkte mig at høre jeres overvejelser/tanker om emnet.

Først kunne jeg godt tænke mig at have hyppen hjemme fordi;

- Man får mere kontakt med hesten, end kun når man skal ride.

- fordi så vil det blive mere en fælles ting mellem mig og manden. Det er jo mange timer om ugen jeg er væk hjemmefra.

- Fordi det kunne give lidt ro til min meget stressede hverdag, at kunne passe hesten hjemme, så jeg ikke skal ud i bilen hver gang og køre ud i stalden.

Udeopstaldning er fedt fordi;

- det sociale - der er nogen at dele oplevelser og hesteinteresse med. Jeg flyttede til vestjylland for 2 år siden og hele mit sociale netværk udenfor arbejdet er ombygget omkring stalden.

- Der er nogen at spørge til råds, når man er i tvivl om noget.

- det er ridehal, ridebane og nogen at ride sammen med.

- det en mindre arbejde, end at have hesten hjemme.

Mvh Maria

Tålmodighed er en dyd - specielt med en OX

0
0
Svar på denne tråd

hestene hjemme
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 15:49

Det er jo smag og behag, alternativet var at få hesten hjem også få fat i en trailer også trille en tur til rideklubben et par gange om ugen..

Jeg har mine hjemme fordi det letter min hverdag en hel dag også på samvittigheden, lige pt. læser jeg og derfor passer det fint at lukke hestene ud på fold inden jeg køre i skole og ind når jeg kommer hjem, og jeg har ikke dårlig samvittighed over at have heste der står meget inde.

For mig er det billigere at have dem hjemme, fordi ingen af hestene har brug for korn eller dyrt musli, istedet får de wrap med på fold, og i krybben får de en håndfuld af green grass, lucerne og fiber P, samt salvana hestemineraler.

Jeg kan godt lide selv at passe mine heste, selvom det til tider kan være lidt ensomt, men skal jeg bruge råd til et eller andet så bruger jeg mit netværk, det er bare at ringe.

Jeg kan ikke forestille mig at få mine ud og stå igen, det er vanedannende lige at kunne nusse med hestene fra morgenstunden af og se dem stå og kigge ud af vinduet når man vågner.

Hestepasning.dk

-Professionel pasning af heste og andre dyr..

Foderplaner 200 kr. inkl moms.

www.hestepasning.dk

For Enjoy Ask/Casir Ask hingsteføl fra 09 sælges_40.000 kr.

info. staldpretty@staldpretty.com

0
0
Svar på denne tråd

Opstaldning
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 16:00

Jeg tror at det kommer an på hvordan man er som person. Jeg har feks svært ved at indordne mig under regler på opstaldningstedet som jeg ikke forstår eller er enig i.

Når man er opstaldet ude, er det ejeren af stedet der bestemmer (som regel) og der er måske ting som man selv ville gøre helt anderledes. Det er det sværeste for mig ved at have opstaldet ude. Det kan være fodringen man er uenig i, hvor længe de skal være på fold, hvor ofte der skal fodres osv osv.

Jeg har prøvet at have hestene hjemme og det var himmelsk fordi der ikke var nogen jeg skulle spørge om lov til om forskellige ting. JEG bestemte 100% alting selv og det var FEDT!!

Vi kunne ikke blive boende på gården desværre, så nu er hestene opstaldet på en mindre gård 10 min fra hvor jeg bor.

Vi er uenige om mange ting og det gør det lidt svært.

Men hvis man kan indordne sig, så kan det være alletiders at have hesten ude hvor man kan nyde godt af at der bliver fodret, lukket ud og ind og at der er noget at sludre med.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Samt venter Fassbinder føl maj 2010.

Stopper aldrig med at kæmpe for Eros og de andre. ...

0
0
Svar på denne tråd

2 hjemme 1 ude......
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 17:29

Det er det jeg er nået ti lige nu.

Ridekrikken er opstaldet ude på fuldpasning med ridehal.

De 2 ungheste står hjemme, og hygger sig i løsdriften.

Jo det er billigere at have dem hjemme. Jo det er fantastisk at lære sine heste at kende. Jo det er skønt at kigge på dem ude på folden og i stalden. Jo det er dejligt at bestemme selv.

MEN

Jeg får ikke nullet mig afsted med traileren, når det regner og rusker og er mørkt.

Jeg fokuserer enormt meget på mine heste, når de skal til/fra fold/boks - så vi tager ingen steder, og skal altid tidligt hjem til dyrene. Her er løsdriften en fordel, da halm og hø kan ligge tørt og godt til hele dagens forbrug.

Og det er trods alt mere besværligt for folk der skal hjælpe med at passe ens heste, hvis de skal trække til/fra fold, ordne bokse m.m. fremfor løsdrift.

Det sociale......

Så ja jeg har min ridehest hjemme om sommeren - fra april til oktober - og kommer han ud at stå opstaldet om vinteren.

MVH Charlotte

PS det med at man er mere sammen med kæresten/manden sker ikke ved at have dem hjemme hos os. Hestene er ikke min kærestes interesse, og derfor skal han ikke pålægges at ordne dem til dagligt. Tvært imod er det meget at forlange af dem, at de skal passe dem, når man ikke er hjemme - og når man som jeg har mange rejsedage med arbejde, så er det en meget meget speciel og kærlig kæreste som gider at passe mine kræ for mig.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 18:29

Hej

Jeg har også mine 2 heste hjemme hos mig selv, og jeg nyder at have dem hjemme,hvor det er mig der bestemmer.

og man kan lige smutte ud til,hesten når man lige har tid.

samt at de andre i familien, min mand og vores 3 årige datter.

stadig føler at mor er hjemme,selvom hun er i stalden.

for de kan bare gå ud i stalden, og jeg bestemmer 100% hvad hestene skal have at spise,og hvordan tingene skal gøres.

MEN...Jeg savener nogengange det sociale, det at komme ud og få,noget heste snak.. og en ridehal samt undervisning.

håber at vi får råd til en trailer,en gang så vi kan køre afsted.

men nu har jeg lige fået lys på ridebanen,så det hjælper da lidt,i den her mørke tid.

men savner bestemt ikke alt det tøsefnider, og snoppethed der kan være på et ridested, og det glemmer man lykkeligt når man har hest hjemme.

og opdager først hvis man,får hesten ud igen.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 19:04

Hvis jeg kunne ville jeg nok også vælge at have hesten derhjemme, så ville jeg også have råd til en hest mere. Det jeg ville savne mest ville nok være en ridehal og fællesskabet omkring det at have heste. Men alternativt, og hvis man har plads, kan man jo leje en eller to bokse ud og på den måde stadig have nogen at dele interessen med i det daglige.

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  31-10-2009 19:22

Jeg har prøvet begge dele, men er endt op med at have begge muler hjemme. Jeg valgte at opstalde ude for at have en ridehal,det sociale og nogen at dele ud og indlukning med. Jeg endte op med at blive enormt stresset af at have hest opstaldet ude. Jeg begyndte at undervise en del på opstaldningsstedet, jeg blev konstant spurgt om alverdens (omvandrende leksikon) og jeg havde meget svært ved at acceptere at andre havde anderledes (måske ringere) standarder for boks, fodring udstyr etc.

Jeg valgte at trække mine heste hjem igen og kan nu nyde aftenerne sammen med dem stille og roligt. Alt foregår i vores egen rytme, ingen at tage hensyn til, ingenting, der kikser, for man styrer det selv og nogle vidunderlige afbalancerede, tillidsfulde dyr. JKeg skal aldrig have opstaldet ude igen.

R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:01

Jeg har i 20 år haft hestene hjemme, ikke siden jeg var barn har de været opstaldet ude ... så jeg har svært ved at forestille mig andet.

Jeg er enevældig ifht. foder, strøelse, foldtider osv. og det passer mig perfekt :)

Samtidig er vi så heldige at bo nabo til en hestepension, med ridehus, udendørsbane og springbane til fri afbenyttelse :) Det hjælper jo gevaldigt på både det sociale og faciliteterne :) da vi selv kun har en udendørsbane.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider