Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hoster!!!
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 22:04

Hej alle sammen...

Nu har det stået på i et længere stykke tid og jeg begynder efterhånden at blive lidt nervøs for min lille hest...

Ser i han hoster, sådan et dybt host hvor man kan høre det kommer dybt indefra... men han er ikke snottet og han har ikke feber...

Han har tidligere gjort det, da han stod i en stald med meget støv, men på hans nuværende opstaldningssted er der meget åbent og slet ikke støvet på den måde... højt til loftet og lyst...

Jeg har taget det hø fra ham, som jeg havde købt, selvom der ikke er nogen tegn på at det skulle være dårligt...

Han er for nyligt blevet klippet, men hostede også før da...

Det jeg har lagt mærke til er at han gør det ikke når han står stille, men hvis jeg har ham løs i ridehuset gør han det i starten og i slutningen... desuden er det voldsommere hvis han får en longegjord på... (rider ham ikke, longerer kun pt)

Har i oplevet noget lignende?

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 22:17

Ved ikke hvorfor han gør det når han få gjord på. Men min har også en tendens til at komme med nok 3-5 host lige i starten af ridningen. Har snakket med min dyrlæge om det. Han siger at få nogen heste er det normalt at hoste et par gange i starten af ridningen. Man kan vel kalde det "løsne op" eller ligende. Stoler meget på min dyrlæge, så hørte faktisk ikke så meget efter. andet end at bliver den ved i længere tid og nogen gange i løbet af ridningen, så skal den tjekkes.

Jeg er, som du nok kan regne ud, ikke dyrlæge. Og da den gør det både før/efter og ved gjord. Så ville jeg ringe til dyrlægen, så han/hun lige kan lytte på den. Den kan jo måske godt ha en slags influenza selvom at den ikke snotter og har feber...

Håber du finder årsagen.

MVH Pernille

Efterlysning af disse heste: www.heste-nettet.dk/forum/7/112747/ 112747/

NYE BILLEDER! Efterlysning: www.heste-nettet.dk/forum/7/112416/ 112416/

0
0
Svar på denne tråd

Lyder som ...
Forfatter: 
Dato:  21-10-2009 23:54

... en gang Bronchitis. Har du haft dyrlægen ude?

Hvis det er tilfældet, skal han nok behandles med noget penicilin og holde fri en uges tid.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

hej begge to
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 08:48

nej jeg har nemlig ikke talt med dyrlægen endnu...

Jeg er ellers typen der ringer ved det mindste og alle synes jeg er overpyldret, syns de også fordi jeg er bekymret for den hoste...

Men tror og jeg vil ringe idag :-D

0
0
Svar på denne tråd

Forstår godt ....
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 09:01

... at du bekymrer dig. Det er jo heller ikke nemt at ride en hest, der hoster

God bedring til din hest!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  22-10-2009 10:21

ud hurtigst muligt, det lyder rigtig meget som bronkitis og det kan sætte sig kronisk.

min hoppe har støvallergi og pga en smutter i stalden i forhold til støvreduktionen, udviklede hendes hoste sig og vi endte ud med astmatisk bronkitis og lungebetændelse, og det var en lang og dyr omgang.

Hoste skal altid tages alvorligt da det let kan sætte sig kronisk på lungerne, selvf. er der forskel på hoste men medmindre man ved hvad hosten skyldes, f.eks astma så er det noget jeg altid har dyrlæge til, tør ikke andet.

mvh

Mie

med Fadligt ox og Dagirr ox samt palominohoppen Shakira!

Bedækning tilbydes af OX-araber, ren polsk afstamning og SCID-clear, se mere på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider