Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning af hest
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 15:43

Hej alle sammen :)

Jeg går og overvejer at klippe min hest, men kan ikke rigtig blive enig med mig selv.

Hvad mener I om at klippe sin hest? Kom gerne med gode råd, til hvorfor man skal klippe sin hest eller lade være :)

Mvh. Sara

Ps. I vinterperioden er der ikke altid, mulighed for at vi kan ride hver dag, da der ikke er ridehus på stedet.

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 20:28

når du ikke har mulighed for at træne hver dag ville jeg ikke klippe, de heste vi har der ikke bliver redet hver dag bliver heller ikke klippet, det er kun ham der er i hård træning der får skrællet pelsen af

mvh

Vipse

Miniaturehingst færdigkåret i DMHF og endvidere Årets oversize i Vest, tilbyder bedækning.

Kombisadel, Wintec 500 CAIR, 17", sort, helt ny - kvittering fra 24/12-08 haves

Pris 3000,-

0
0
Svar på denne tråd

klipning....
Forfatter: 
Dato:  06-10-2009 20:38

Jeg har tre gode grunde til hvorfor man bør klippe sin hest:

1) Hvis den er syg - en svampeinfektion kan tit tages hurtigere hvis hesten bliver klippet ned og vasket.

2) Hvis man ønsker/skal ride hesten så den risikerer at blive våd.

Jeg har intet imod at klippe hestene, hvis man tilgengæld husker at smide dækkener på dem i tilsvarende mængde.

Har man en hyggehest, som ikke sveder ret meget, så behøver man jo ikke at klippe hesten, så kan man holde pelsen nede med dækkener.

Eller man kan sætte ridningen lidt i bero vinteren over, således at man kun rider så længe at hesten ikke sveder og så ellers lader den gå uden dækkener.

Personligt klipper jeg to af mine heste. Den ene, min kærestes hoppe, har sådan en tyk og tæt pels at hun sveder selv på en lille skovtur. Så her synes jeg det er bedre at klippe hende, så hun ikke sveder så voldsomt.

Min egen hest, konkurrencehest, bliver klippet fordi dens aktivitetsniveau og træningsniveau er højt og den skal trimmes så den ikke sveder overdrevet og går kold under træningen.

Den gamle går med dækkener, så han ikke bliver langpelset, men bliver ikke klippet, med mindre han altså får en hudsygdom, hvilket han desværre er meget tilbøjelig til på sine gamle dage.

Venlig hilsen
-miki-

hende der med hjemmesiden om krybbebidning og vævning

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 16:45

Jeg klipper også af ovennævnte grunde .

Konkurrence heste, så de ikke sveder så meget ...

Unge heste der ikke rides så ofte og så hårdt, klippes ikke ...

Ej heller hygge mussen, hun ligner en teddybjørn , men hun bruger så heller ikke dækken.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 17:29

Jeg klipper min, han sætter utrolig meget pels med meget underpels, så der skal ikke meget til før han sveder. Han bliver så også redet dagligt.

Hvis du ofte rider udenfor, ville jeg nok vælge at starte med at give hesten et jagt klip. Man kan jo altid klippe mere af senere hvis det viser sig ikke at være nok.

Hilsen Nina

0
0
Svar på denne tråd

Tak for Jeres svar
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 19:41

Tak for alle Jeres svar :) Jeg har besluttet, at jeg vil klippe Bagheera, da han bliver redet hver dag og sveder også en del :)

Mvh. Sara

0
0
Svar på denne tråd

Klipning
Forfatter: 
Dato:  07-10-2009 20:10

Håber det er i orden at jeg stiller et spørgsmål også .

Har en belgier, som bliver redet nogle gange om ugen og får undervisning én gang i ugen. Til undervisningen er hun begyndt at svede en del og det går jo ikke at hun bliver våd og derefter kold - der bliver bl.a. øvet galop for tiden. Kan jeg lave en form for jagtklip på hende og hvordan skal sådan noget egentlig se ud? Hun får selvfølgelig fleecedækken over sig indtil hun er tør igen. Hun skal ikke gå med dækken ellers.

Vh. AnjaR

2 pony dækkener sælges, str. 105 (lille i str.) + str. 120.

Sadler til salg:

Thorowgood Griffin 17" mellem bom

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider