|
|
| Roepiller |
|
|
Jeg overvejer at fodre Pokki med roepiller denne vinter. Han går i løsdrift og vil blive fodret to gange daglig. Udover roepiller vil han få 6 kg god wrap og tilskud i form af Regulator eller TravoE. Men hvilke roepiller er gode og ikke-fedende? Og hvad er blandingsforholdet på dem? Og til sidst, hvor meget vil I tro han skal have om dagen?
Tina et Unikum - ikke et plagiat
TinaU.dk Foreviget forevigt Fotografering tilbydes. Kontakt pr pb for pris!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roepiller |
|
|
Alm roepiller, der er meget højere sukkerindhold i Betfor. Blanding: 1/3 spand med roepiller fyld spanden op med vandopblødning min 4 timer/ gerne natten over) Mine får i opblødt tilstand ca 2-3 liter 2 x dagligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vil det sige.. |
|
|
Vil det sige, hvis man tager betfor, så tager de mere på? Jeg er nemlig igang med roepiller fordi min ikke vil tage godt nok på - og det lader ikke til at virke. Og det er nemlig alm roepiller, som vi har fået anbefalet ved foderekspert
Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne) Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alfa beat |
| Forfatter:  |
Lene308 ♣Rocky♣ |
| Dato:  |
19-09-2009 12:21 |
|
Har i overvejet alfa beat, det får min 3 gange om dagen, det er lidt dyrere, men bedre. min skal tage lidt på, og går på græs ved siden af, men det har virket min får, alfa beat, havre, kalk, salt, vitaminer og mineraler fra blue hores, e amino, kold presset olier med omega3,6 og 9 i. Også hans wrap og hø, og fra han kommer ud til han kommer ind går han på græs. Og indtil videre ser han rigtig got ud og de er pyntet meget han er kommet over på det foder. Hn har fået en dejlig rund fin mave;) Håer du evt kan bruge det til noget??
Rocky - min dejlige hest....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tage på... |
|
|
Nu skal Pokki bestemt ikke tage på!  Han er rigeligt rund i forvejen, så Alfa Beat er slet ikke et alternativ for os. Men jeg vil prøve almindelige roepiller og så føle mig frem med mængden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina... |
|
|
Tina det var vist fordi jeg blandede mig med min tynde hest sorry  Hvor bestilles det alfabeat? Syntes ikke lige jeg kan google mig frem til det?
Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne) Fotografering tilbydes, skriv for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Speedi Beet |
|
|
Roeproduktet med det aller laveste sukkerindhold er mig bekendt Speedi Beet fra Brogården. Dette bruger jeg til mine nøjsomme haflingere og er meget tilfreds med det  Det kan desuden opblødes på 10-20 min, hvilket er et plus om sommeren, hvor det er for varmt til, at man kan opbløde foder i 8-12 timer (det gærer i varmen) og om vinteren synes jeg det er rart, at man kan opbløde dem i varmt vand lige inden fodring. Så skal hestene ikke spise sig igennem flere liter iskoldt foder.
Hilsen fra Tine og hafferne Flicka & Frigg Mangler du opstaldning i postnr. 8544? Så kontakt mig, jeg kan muligvis hjælpe dig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg køber bare en sæk roepiller uden sukker det er næsten halv pris af Speedi Beet. Har lige givet 100 kr for en sæk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dumdidum |
|
|
Mine får "almindelige" roepiller om vinteren og Speedi-Beet om sommeren. For huld får de Linamix og majsflager. De får selvfølgelig også vitaminer og mineraler. De almindelige roepiller opblødes 1/5 i min. 8 timer. Speedi-Beet´en i min. 10 minutter. Mine elsker deres foder og guffer i sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tina start på |
|
|
200 gram om dagen, 100 gram pr måltid. Hvis du rider på samme måde, som du har gjort indtil nu, tror jeg det kommer til at passe når han også får 6 kg wrap, bare hold øje med at han ikke tager på så må du skære ham ned.
Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janne... |
|
|
Janne, er det tørvægt eller våd vægt? Lige nu bliver han slet ikke redet pga voksepause...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et tip... |
|
|
Hej. De alm roepiller er det ikke alle heste der er vilde med, der i blandt min egen. Han er en nordsvensk brugshest( for tyk) og kronisk sulten, så han SKAL spise roepiller uden for meget sukker i. Jeg blander derfor græspiller i, så er der ingen problemr med at få det spist. Mine roepiller koster 90 kr for 25 kg opløses på 3-4 timer og han får 300g tørvægt om dagen. Mine græspiller koster 65 kr for 25 kg, her får han også 300g tørvægt om dagen.Jeg blander dem bare sammen og hælder vand i og udfodrer efter 3-4 timer. Hilsen Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller |
| Forfatter:  |
Rikke ♥Thor og Santo♥ |
| Dato:  |
20-09-2009 09:44 |
|
Jeg bruger helt almindelige roepiller, og mine får 600 gr. om dagen (tørvægt) fordelt over to gange. Blandingsforholdet er ca. 1:5.
Hilsen Rikke Den lykkelige ejer af to dejlige heste ---- Thor og Santo ----
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roepiller |
|
|
mine får også almindelige roepiller. vil også mene at han skal have 100g tørvægt to gange daglig. jeg hælder næsten kogende vand over (det varmeste fra vandhanen) det tager kun 30-45 min at opbløde og så er de dejlig lunkne når hestene får dem. jeg tror ikke jeg opbløder 1-5,men mindre. har egentlig aldrig målt af. jeg hælder vand over til det dækker pillerne plus en smule mere (en cencimeter eller to) og de er ikke for våde, men fint opblødte sådan.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roepiller |
|
|
når i siger almindelig roepiller, hvad mener i så helt præcist? tænker på mærket fx..
Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alm roepiller |
|
|
er roepiller fx fra danish agro (den jeg lige kender). Ja Tina, det er tørvægt.
Sagde Janne - der havde et virkelig fedt HN-træf 2009
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg blander 1 til 2 så er der noget at tygge på. Hvis det er for splattet så æder de det ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| roepiller |
|
|
Jeg har lært blandingsforholdet er 1:4, så det bruger jeg. Jeg bruger alm. roepiller da der er for meget sukker i betfor. Og mine fjordheste behøver heller ej tage på 
Christine
Stald Granly fjordheste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvorfor.. |
|
|
Hvorfor bruger i roepiller og hvordan finder i ud af, hvor meget de skal ha hvis vi snakker alm. roepiller?? Er der for, at give fylde i hestens mave og er det godt, hvis man har heste der er i god stand osv????
Mange hilsner Susanne
DSP hoppe. Dressur, 2ér sælges. Se annonce på mpl. Billeder og video kan mailes.
Ligeledes sælges DSP hingsteføl fra 09 efter Røgild´s Aragorn
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er der ikke |
|
|
nogen, der har lyst til, at dele ud af deres viden på ovenstående spørgsmål?? 
Mange hilsner Susanne
DSP hoppe. Dressur, 2ér sælges. Se annonce på mpl. Billeder og video kan mailes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jow da |
|
|
Jeg bruger alm. roepiller fordi min nordsvenske er tyk nok  Han er rigtig meget mad glad så jeg synes det er synd kun at give ham en håndfuld lucerne sammen med vitaminerne + 7 kg hø. Så han får 3 dl roepiller og 3 dl græs- lucerne piller opblødt, sammen med vitaminerne. Lige nu bruger jeg travo e, men jeg har bestemt mig for at prøve Horselux Easy her i vinter. Det fylder godt i krybben, og han nyyyyder sin mad med halvt lukkede øjne. Jeg mener at man må give op til 1 kg roepiller om dagen, men det er altså helt vildt meget når først de er opblødt. Roepiller er billigere i drift end lucerne. Prøv at se dette link www.foderplan.dk/2008/08/roepiller- myter-og-realiteter.html Hilsen Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Roepiller er godt |
|
|
fordi det er en god proteinkilde og mætter dejligt. Min får roepiller, lucerne og vitaminer og lige nu Linamix og olie fordi han skal tage på...helt almindelige roepiller er bedst, men gid de var hurtigere at opbløde...
Der synes det bliver sværere og sværere at være hesteejer...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vil det sige |
|
|
at. roepiller er godt til heste/ponyer, hvis de er til den gode side mht til huld. For, at give dem en større mæthedsfølelse samtidig med, at de får deres vitaminer og mineraler og er dækket ind med hø/ wrap. Jeg har nogle stykker, som er svære, at holde i alm foderstand. De tager simpelthen på af ingenting. Ville roepiller, Travo E, hvidløg, kalk ,hø/wrap være en god ting til sådanne ponyer/heste???
Mange hilsner Susanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| græspiller |
|
|
Hej Blander mig lige i tråden. Bruger også roepiller, men blev da nysgerig på græspiller. Bruges de ligesom roepillerne, eller hvad er forskellen. Ud over prisen kan jeg se. Kan man erstatte roepiller med græspiller, eller hvad er forskellen/ligheden?? Håber på svar  Mvh Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|