hvilken beslutning skal man mon vælge udfra flg kendsgerninger
hesten har været halt siden 5 nov. 2008 div haltheds undersøgelser begynder at gå igen. indtil for ganske nyelig hvor de endelig billeder blev taget af endnu en uvildig dyrlæge i alt 3 dyrlæger og 2 kiropraktor har været indenover hesten med deres vurderinger. fakta er nu så flg
hesten har gigt.
svær ringfod i h. kodeled dvs knogleforandringer (her grelt, 2 steder)
begyndeende spat i v. haseled samt v. kodeled 
spat i højre haseled (har været aktivt, er det ikke længere)
og begyndende i h. kodeled.
kiropraktor siger svære smerter i lænden. meget meget alm for spat heste da de går forkert pga smerterne fra benene 
dette kan dog lindres med glucosamin i form af rent pulver Cortiflex glucoflex hmm af lindres ikke helbrede vel at mærke
dyrlægen siger giv også gigt smerte stillende pulver. evt grelle bivirkninger kan være indre blodninger i maven da nogle heste ikke tåler det, hmmm (vel man nu også risikere dette) helst ikke
man mener hesten nuværende største livs kvalitet er foldtiden.
den kan gå tur 2 x om ugen
men man skal regne med den vilhave ondt dagen der på derfor to til tre hvile dage.
jeg siger han er til for hans skyld og ikke min vil da gerne gøre det jeg kan for at hjælpe ham, men han skal ikke gå med smerter. hmm
ingen dyrlæge mener hesten er aflivnings klar. den kan sagtens være til nogle år endnu. hmmm. menmed div smerte, hmm
hesten er super dejlig smuk og en rigtig kærlig supermule. aflivning bliver med tåre og knust hjerte ingen tvivl om det...
men helt ærligt trods han er min allerst dejligeste i hele verden byder man ham så dette her... og hvorfor siger dyrlægerne det de gør
de siger det går kun en vej nedad det er bare et spørgsmål om hvor hurtig... hetsen var total urengåendei trav i går, og han skvatter i ledende. dyrlægerne mener det er muskelerne måde at give efter for belastningerne på. så give de lige efter får de lige fri
temmelig ubehageligt at ride med dden tanke i baghovedet så hellere lade være...
hvornår ville i trække stikket og først svarer efter i har kigget jeres hest dybt i øjenene, og ikke svarer direkte efter i denne her tråd.
for det er nemt som udeforstående og sige
skyd dyret. slagtning kommmer aldrig på tale kunafivning men alligevel