Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Stamcelleterapi og seneskade
Forfatter: 
Dato:  20-03-2009 13:06

Hej

Min 11-årige hoppe har desværre fået en seneskade. Dyrlægerne er rimelig forhåbningsfulde. Hun var stokhalt, men efter 5 uger på sygefold er hun nu kun halt i bøjeprøven.

Dyrlægen foreslog stamcelleterapi. Der skulle kunne hele senen hurtigere, men det er dyrt, og det er ikke 100 % sikkert, at det virker.

Derfor vil jeg gerne høre om, der er nogen, der har erfaringer med stamcelleterapi.

0
0
Svar på denne tråd

Erfaring
Forfatter: 
Dato:  21-03-2009 09:06

Min er blevet behandlet med stamceller i et ledbånd i en forkode. Om det er helet hurtigere eller bedre er jo svært at vide. Det har indtil nu taget 9 mdr. men det er åbenbart en type skade der generelt er længe om at hele op. Til gengæld synes dyrlægen at den opheling der er sket er tilfredsstillende.

Min dyrlæge var meget åben med hensyn til usikkerheden ved resultatet af behandlingen. Der er tilsyneladende ikke lavet nogen størrer sammenlignende undersøgelser over virkningen af stamcellebehandlingen endnu, men han syntes at han havde haft gode resultater med de heste han havde behandlet, så jeg valgte at "punge ud". Hvad gør man ikke for dyret!

Birgitte

0
0
Svar på denne tråd

PRP-behandling
Forfatter: 
Dato:  23-03-2009 10:14

Hej

Min hest har stået med en seneskade i den dybe bøjesene i over et halvt år. Desværre fik vi først den rette diagnose da vi skiftede dyrlæge midt i december. Han er blevet MRI-scannet på Hørsholm for at finde ud af præcis hvor skaden sidder og for at se om der e.v.t. også skulle være andre skader. Efter scanningen kunne man så give PRP (platelet rich plasma) behandling direkte i skaden. Det er en slags stamcellebehandling lavet af hestens eget blod. Allerede 3 uger efter var han rengående. Han fik så behandling nr. 2 efter 3. uger og vi er nu begyndt at skridte. PRP skulle gøre at senen heler fuldstændig op som var den ny, men prøv e.v.t. at søge efter det på nettet. Eneste minus er at hele processen er ret dyr, og det er noget man skal forhandle med forsikringsselskabet om at få dækket over sygeforsikringen.

Hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

PRP-behandling
Forfatter: 
Dato:  30-08-2009 10:08

Hej er der nogen der vil fortælle hvad priserne er på behandlingen er ca. har en fejlbehandlet hest det har taget ca 1 1/2 år at finde ud af hvad der er galt jeg fik at vide at det var hovbensbrud flere gange men nu viser det sig at det har det aldrig været men det er den dybe bøjesen det er galt med og jo det er ved skift af både dyrelæge og smed der blev fundet ud af det og havde min første dyrlæge behandlet hende som hun skulle ved hovbensbrud haved hun været ok idag så det her kan være mit sidste håb for hende historien er meget lang så det er kun kort fortalt så kom med nogle priser og hvad sagde i til forsikringen for at få dem til at betale på forhånd tak

Hilsen Elin

0
0
Svar på denne tråd

PRP-behandling
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 15:30

Som jeg skrev ovenfor skal man kontakte sit forsikringsselskab på forhånd og spøge om og hvor meget de vil dække - de kræver formentligt at du får en pris hos dyrlægen først. Hvad de lægger til grund for deres vurdering af om de vil dække ved jeg ikke. Nok en prognose fra dyrlægen. Jeg mener jeg gav omkring 2.500 - 3.000 for det serum de lavede (der er til 2 gange behandling). Dertil skal man betale for at få det sprøjtet ind. Det kan kun ske ved at man samtidig røntgenfotograferer. Man skal også vide præcis hvor skaden er og det kræver en MRI-scanning der koster omkring 12.000 kr.

Men ring til den dyrlæge der e.v.t. skal behandle og få nogle mere præcise priser.

Hilsen

Lene

0
0
Svar på denne tråd

Jeg fik det tilbudt
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 15:44

til Rumle, som har revet en sene i skulderen ret kraftigt over.

Hvorfor han var en god kandidat var bla at skaden var frisk.

-Resultaterne skulle vist ikke være helt så gode, på ældre skader.

Jeg valgte at takke nej tak.

Han har fået fold ro i godt 4 måneder, hvorefter han så skal til kontrol. -Og vi kunne måske korte tiden ned med en lille måned. Da jeg havde opdaget jeg var gravid nogle dage før, og jeg derfor vidste at han lige meget hvad ville få pause frem til marts-april alligevel, så jeg ingen grund til det.

Prognosen var præcis den samme med eller uden.

Jeg er spændt på kontrol scanningen her om en god måned, for at se om deres forventninger holder.

Havde han været mere igang (han var kun lige akkurat tilredet) og jeg havde været fit, så havde jeg nok taget PRP behandlingen.

Jeg fik et ca tilbud på omkring de 8000,-

Mvh. Tine

Fotografering?

Klipning tilbydes i Storkbh og Midtsjælland

www.hesteklip.dk

Fatboy sækkestol købes. Send PB.

0
0
Svar på denne tråd

PRP-behandling
Forfatter: 
Dato:  31-08-2009 15:51

Hej tak for svaret jeg vil snakke med min dyrlæge om priser og se

hvad han siger.

MVH Elin

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider