Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Trimazin Forte Vet
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 17:14

Jeg har været ved at rydde op i staldskabet og fandt en pose med noget hvidt granulat.På posen star der trimazin forte vet,og så står der vist trimethoprim/sulfadiazin.

Etiketten er blevet meget utydeligt,så kan ikke rigtig se hvad det er til,men mener at kunne huske at det er noget pensillin værk.Kan det passe at det er noget jeg har fået udleveret til behandling af hovbyld,eller moske luftvejs infektion .

Holdbarheden er helt til 2010,så vil da ikke smide det ud,kunne jo være man fik brug for det engang.

Nogen der ved om det er pensillin og evt mod hvilken tybe infektin det bliver brugt.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

Sulfa præparat
Forfatter: 
Dato:  15-08-2009 22:34

Det er et sulfa præparat.

Vores gamle pony fik det i rå mængder, flere vintre i træk, fordi han døjede med urinvejsinfektioner igen og igen :(

Hvis du ønsker mere specifik viden om det, så lav en google søgning, dér får du masser af resultater ;)

Mvh. Runa

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 14:22

Min vallak har nemt ved at få luftvejsinfektioner og får så trimazin granulat i foderet, 75gram om dagen i 5 dage til 600kg hest..

Rasser

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 15:14

Tak for jeres svar.Det må være astma æseldyret Frits det i sin tid er skrevet ud til så.

Det kommer i medicinkassen til evt senere brug så.

Dorte.

Kun den der ikke kender æslets sjæl,ville kalde det stædigt og dum

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider