|
|
| Til jer der har flere end 5 heste |
| Forfatter:  |
Fam Ruus |
| Dato:  |
13-08-2009 09:53 |
|
Dette indlæg er til alle dem der har flere end minimum 5 heste, gerne op i nærheden af 10 og derover. Hvad fodrer I med som basisfoder?? Altså, hvordan holder I jeres omkostninger nede??? Håber I kan hjælpe med nogle input, da jeg synes, foderjunglen er et helvede... Mvh Trine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har lige 5 |
|
|
pt. har været oppe på 8. så om du kan bruge dette ved jeg ikke.. Jeg har så ret trivelige heste hvilket jo også har betydning for foderplaner. Her får alle. i prioteret rækkefølge. Det hø/wrap de kan æde/må æde. det svinger fra 7 kg pr dag til at blive tilbudt 15-20 kg pr dag. Vitaminer/mineraler. I mit tilfælde regulator complete som ligger i den dyre ende her kan trave/salvamin grøn være et billigere tilskud. Roepiller. nogle 100 gram om dagen (tørt) andre mere. bliver lavet i en stor bajle og delt ud ved hver fodring. alle her får lidt linamix. (dette er kun fordi jeg nørder i omega 3 og 6. vil mene det kan være et dyrt alternativ hvis det er opstalede heste der er tale om. Dem som har brug for mere energi for havre ved siden af. personligt elsker jeg den måde at fodre på. Den er ikke den billigste og heller ikke den letteste når man skal fodre,, men det tager mig 3-5 min at måle foder op til 2 måltider til 5-7 heste. jeg mener at deres stråfoder skal være den bærende del i deres fodring og man så tilretter resten efter dette. Du er velkommen til at spørge yderligere hvis du har spørgsmål til det. mvh. Mette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| afhænger jo af mange ting |
|
|
er de i samme alders kategori? samme træningsniveau samme race osv Men en let basisfodring er et tilskudsfoder + korn + wrap/hø Jeg går ind for individuel fodring........så ja de får stort set alle noget forskelligt. Blandes i spande der til fodringstid tømmes i krybben Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
vi har 8 heste lige for tiden. og vi fodre alid med: roepiller grønpiller begge blødes op. lucerne olie havens urte mineral-vitamin blanding nogen får også byg og nogen får hestekraft ekstra i stedet for deres vitaminer da de så er dækket ind. dem som rides hårdt eller lign får både byg og hestekraften.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Vi fodrer med basic omega-3 fra Equifirst. Det var det billigste vi kunne finde (der opfylder mine krav), når det bliver kombineret med ret meget grovfoder. Det er også billigere end at "blande selv". Vi overvejede roepiller, salvimin grøn, lucerne, evt olie og wrap/hø, men det blev dyrere og er langt mere besværligt. Vores grundfoderplan hedder 1,7 kg basic og 10 kg hø dagligt. Vi vejer faktisk ikke høet/wrappen, men efter hvad vi kan regne ud, får de vist lidt mindre end de 10 kg hø. Måske nærmere 10 kg wrap eller deromkring, for ellers bliver de for fede. De heste der er meget højtydende eller har svært ved at tage på, kan måske få brug for 2 kg foder. Det er jo i øvrigt en vinterfoderplan Her om sommeren får de græs og basic.
- Cat - "Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har ikke |
|
|
mange heste, men har jo arbejdet på to stutterier  Første sted (DV)fodrede de med rigelige mængder wrap, havre og vitaminer (travo sport) samt soyaskrå. Hingstene fik også olie for at holde huld i bedækningssæson. Kun hingstene og unghestene blev redet, avlshopperne var bare hopper. Nogle af hestene fik en hel del havre  Andet sted fik de masser af wrap, grønpiller opblødt, soyaskrå, olie og vitaminer. Her blev kun unghestene redet, dvs hingstene blev ikke redet. Derudover var der opstaldet rideheste op til MB niveau i dressur. Jeg synes det var nemt at fodre begge steder, sted to havde vi en plastik trillebør i hver stald hvor der blev blødt grønpiller op hver aften efter fodring og den holdt så til både morgen og aften fodring. Så kørte vi igennem med den og så havde vi bare en spand stående oveni med vitaminer, en spand med soyaskrå og en dunk med olie. Det var dejligt nemt Og hestene så super godt ud, selv ridehestene der bleve redet hver dag så rigtigt godt ud på denne foderplan, helt fri for stivelse 
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7 stk her |
|
|
alle avlsdyr. De får store mængder hø/wrap (15 kg dgl til avlshopper og det de kan spise plagene) Så for de super musli plus, da den er rimelig billig og uden havre. Sidste år fik nogle af dem lidt hel havre ved siden af (400-800 g dgl) men har overvejet i år at prøve roepiller i stedet hvis ikke det blir for besværligt. Fodrer for ca 7-8 kr pr dag + hø/wrap.
MVH Tina Til Salg:
- Super hingsteføl. F: BH Doolittle, MF: Solos Landtinus, MMF: Primus AA. Nr 8 ved BH følchampionat 40000,- -Hoppeføl. F: Zardin Firfod, MF: Solos Carex, MMF: Leandro. 25000,-
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| basis foder |
|
|
nu har jeg primært avls hopper og føl/plage samt nøjsomme heste. Så her er der hø, hel havre og suregrow der duer til de fleste, derudover forefindes der roepiller, lucerne, olie, vitamin/mineral blanding ol.
Beklager taste- og stavefejl
Bedækning tilbydes ved J. Jones WMH 145
Sælges:
'Sort' FR hingst ´09 Palnatoke Vejvad x Rikke
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mange heste.. |
|
|
Ja hele flokken endda, skoleheste/ponyer og alle privathestene fodres med Hippolyt Naturmüsli, lucerne, havre og hø/wrap. Af naturmuslien skal en stor hest have ca. 600g for at være dækket ind med vitaminer og mineraler, og 100-200g ekstra hvis den også er i træning. Havren tilsættes for energi og lucerne for tyggetid, begge dele tildeles efter behov for den enkelte hest. Hø/wrap giver vi jo selv men Futte får ca 10kg wrap pr. dag. Det er en rimelig billig måde at fodre på, fordi der skal så lidt musli til for at de ikke mangler noget, men det kræver jo at man ikke er havre-forskrækket, hvis man har en hest der også skal have noget energi... Du må bare ringe, hvis du vil have mere info om vores måde  Mvh Alette
Kurser med Nikolaj Hein Ruus på Vestegnens Rideklub arrangeres løbende. Skriv for mere info 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 10 +1 fra føl til 24 år |
|
|
Jeg fodre med hø alt hvad de vil have, giver vitamin pavo, og kalvepiller/ havre alt efter arbejde, roepiller opblødt, ikke andet og de ser altid godt ud og har aldrig haft en kolik, hoste el mangel på energi mm. Vallak 160 stg. i daglig ridning får 1 kg havre og 0,5 kg kalvepiller. Drægtig 24 års dv hoppe, rider ture og af og til på banen, hun får 1,5 kg havre og 1 kg kalvepiller, føl får kun havre ingen kalvepiller, men hvis de trænger så får de også:) Kalvepillerne har en god sammensætning i forhold til hestens fordøjelse og giver et højt energi nevo, Vallaken kan rides konsentreret i 3 timer uden at miste energi, men jeg holder det ikke oppe selv, jeg kan anbefale mere hvis det er noget du syntes du vil bruge lidt tid på, jeg tager også ud og ser på folks heste og kan sige hvad de har og ikke har brug for. det koster godt nok lidt, men det er en mulighed.. Jeg håber du finder en mulighed som passer dig og dine heste
Silviar´s Benjamin Ox, Hingst står til rådighed, fra d. 1-4-09. 5000,-
Har fået 22p,23p,24p og slået en world champ hingst, flere ærespremier og gode anmeldelser, kom og se ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralalalala |
|
|
Vi har ti heste lige nu, men venter 3 føl til næste år. Vi har 4 islænder, en på vej i fol, 3 miniature heste, to føl på vej, 2 blandinger 140+ og en shetlandspony. Islænderne + Shetlænder + 2 miniature + min store hest - Tjørnehøjs Horsebalance eller N.A.G´s egen bla. som er tilsvarende. Min gamle hest på 25 - Sixteen Plus fra brogaarden Miniature hingsteplagen - suregrow fra brograarden Og så får de wrap og div. tilskudsfoder. Jeg er så heldig at min far betaler for alt basisfoder, jeg selv betaler for tilskudsprodukterne. Såsom cortaflex, hybepulver, hvidløg, roepiller osv. Vi holder kødkvæg, og det er dem der gør det muligt at vi kan have så mange heste. Det gør også at vi kan tage større mængder wrap hjem osv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mange her.... |
|
|
Vi har selv 26 heste, alle minus 1 er varmblod, + en del opstaldede heste. Vi fodrer også med meget wrap, havre tilsat lidt melasse og Salvana mineraler. Vores heste ser også ok ud. Billedet viser vores 26 år gamle avlshoppe 
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Grandeur DH 342 - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Delina |
|
|
Du rådgiver om fodring, men fodrer føl med havre og hø, intet andet? Det hænger altså ikke sammen i min verden. De har jo et forhøjet protein behov samt brug for korrekt afstemte vitaminer og mineraler.
Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere
Sælges: Lædergjord med maveplade - 110 cm - Send PB -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her hos os |
|
|
Ja vi har ca 15 dyr bestående af Welsh cobs og 3 store varmblods plus føl . Vores Welsh cobs fodrer vi med hø/wrap næsten ad libitum og det er vel ca 10-15 kg hver . Så får de om vinteren opblødte roepiller,Dangros hestekraft ekstra , havre og enten vitaminer fra Salvana eller travo E . De 3 hingste jeg har får også nogle hingstepiller og Linamix,plus majsflager . De 3 store heste får havre og lidt byg,hestekraft og vitaminer plus deres hø/wrap .
Mvh Karina
Stutteri Graven
Avl og salg af smukke ride Welsh cobs Bedækning tilbydes af Welsh sec A+D
Hø/wrap af 350-400 kg sælges
Opstalding tilbydes til 1 hingsteføl og en kat 1.
2 Parter søges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Min veninde har kun DV'er og hun fodrer dem med St. Hippolyt. De får Naturmüsli og hopper med føl får Equilac oven i. Plagene får FohlenGold indtil de er 2 år. De får lucerne i og de ungheste, der bliver redet får lidt havre også. Dertil får de wrap.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder.... |
|
|
Vi har 8 heste i stalden og det er en blandet flok ligefra shettere, 1'er pony, DV føl/ungheste og 3 stk. DV rideheste, hvoraf den ene er i hård ridning. De får alle Vrinsk fra den Lokale Andel som basisfoder. Vi fik lavet en foderplan, og den dækkede alle hestene fint bortset fra at unghestene og avlshoppen skulle have lidt ekstra tilskud af mineraler. Det var billigt og vi kunne få det blæst ind i siloen, så det er nemt for os. Derudover får et par af hestene ekstra tilskudsfoder i form af Secreta Pro til en hostehest og min egen får tilskud mod sommereksem og hormonproblemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| faldt......... |
|
|
faldt over det samme som jannej. Vitaminer får de gennem mælken de første 8 uger. Mælken har ikke alle vitaminer, og efter 8 uger, er der ikke nok i mælken, så de skal have vitaminer. Dog kun ca. 1/4-1/3 af hvad de skal have ved fravænning. Havre - hvis der er hø og græs, ville jeg ikke give det, havre sætter gang i væksthormonerne, så hvis man ikke har vokseværk/fysitis, får man det. Vitaminer er vigtigst, soyaskrå for protein fra august, hvor græsset begynder at mangle. Ellers hø og lucerne, så mangler de ikke noget. Lone
4 nyfødte killinger, klar til fravænning om 12 uger. Syd djurs.
Hilsen den nye lokale blå avis; Lone
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har 4 nu, har haft 5 |
|
|
Jeg har fodret med Dangrønt, havre, roepiller og Travo Sport til en der var i træning, en på vedligehold og i en voksealder. For at hesten der var i træning skulle komme op på det den skulle tildeles efter normen og foderplanen, blev det alt for dyrt. Desværre, da Dangrønt er et fint sortiment til trivelig heste. Men ikke til heste der skal bruge noget til at sætte muskler og energi. Nu køre jeg på noget der hedder Equifirst. Og det har jeg absolut ikke fortrudt. Julie La Cour der har oldenborger herinde har et link til produktet. Efter at have prøvet det i 3 måneder, så er det foder jeg kører med til næste vinter. Det opfylder alt til de heste jeg. Det skal også siges at selvom Dangrønt ikke lige passede ind i mit hestehold, er det bestemt ikke et dårligt foder. Jeg tror, man skal prøve sig frem med hvad der passer i hesteholdet og finder man det der passer er det det man skal bruge. Hvis du er i tvilv om med fodreplaner, bruger Hesterådgivning på Hedens og Fjordens Landbrugcenter, Bjarke Billeskov. Det koster intet at spørge, først hvis du skal have lavet foderplaner. Bjarke uvildig i hvilket foder du vælger, for ham er det vigtigt at værdierne passer til den type hestehold du har. Jeg ikke lige nummeret til ham, men søg på Hedens og Fjordens Landbrugcenter så får du hovede nummeret. Mvh. Lotte
Oldenborgplag af god afstamning sælges - læs mere på www.staldmiller.dk
Opstaldning tilbydes i dejlige omgivelser - ring og høre mere på 22 42 26 39.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxxx |
| Forfatter:  |
Fam Ruus |
| Dato:  |
17-08-2009 07:12 |
|
Det er lidt sjovt at læse om alle de ting, folk giver deres heste at spise.. Så må man ikke give havre.. Så må man ikke give byg.. Så skal man bruge hvidløg, da det nedsætter risikoen for vampyrbid  Gu' ved hvordan hestene overlevede i gamle dage?? Da de knoklede ude på markerne??? Og hvordan kan de vilde heste overhovedet få raske føl???  Der er mange ting at tage stilling til med fodring af heste... Synes ikke det er sååå nemt...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fam Ruus |
|
|
der er muloghed for at tage en del fodringskuser via landboforneingen, horseconsult etc, hvis man har de lyster. Selv er jeg jo deljligt dækket ind som Agronom  Husk at vi mennesker har forædlet de dyr vi holder i fangenskab derfor er kravene ændret mht fodring eller rettere al management hvad angår disse dyr, for vi kræver mere af dem end vi gjorde før i tiden............og forskning har gjort det muligt at udnytte dem mere optimalt  Men ja Fodring er en jungle at bevæge sig rundt i, for der er mange meninger og mange produkter at vælge imellem, og heste har det lidt lige som os mennesker at nogen trives på det ene og nogen på en anden kost. Men forskningen viser jo at man bør fordre med så lidt krybbefoder som muligt og så meget stråfoder af god kvalitet som muligt. Så har man heste der skal yde meget enten i sporten eller avlen ja så må man vælge krybbefoder med mange FE/KG for at dyret er dækket ind. Karina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til Jannej |
|
|
Hvis du forstår at mine føl kun får havre, så har jeg formuleret mig ganske forkert. Alle mine heste får alt hvad de kan æde ef hø, hertil får de Pavo vitaminer, slikkesten og roepiller...
Jeg anser havre og kalvepiller for at være et tilskud, det tildeles efter behov, det er dog sjællent at de har et behov som føl, jeg mener at føl skal være lige til den tynde side, for at sikre en god vækst, der netop ikke løber løbsk...Jeg har ikke mod på at de vokser ud af sig selv og at de får fatale følgeskader, jeg laver kvalitet....
Jeg ser mine heste dagligt og tilpasser deres foder efter behov, jeg har aldrig heste der fejler noget "normalt" ingen kolig, halmvom, galle i benene, også videre, min dyrlæge siger at det er fordi, jeg ikke pyller og giver altmuligt som er en storm i et glas vand, så som hvidløg for at de ikke bliver bidt af en vampyr...
Jeg har ikke haft en syg hest de sidste to år, andet end en som, de desværre ikke kunne finde årsagen til, hvad den fejlede, det er jeg ked af, men den er pt rask og kan ikke gøre mere før den bliver syg igen, hvis det sker..
Jeg tror på at med heste, så er noget i stil med 80 til 85 procent af alle problemer med dyrene forkert fodring( her mener jeg alle problemer, en agrasiv hest, en som bare blæser rundt og en der bare står, men også problemer med led og lemmer og luftveje mm), de rasterende 15 procent er skader og nedarvede skavanker, men tænk hvis jeg er bare tæt på sandheden, så er der enormt mange der ikke lige kan styre det at fodre en hest, det er faktisk ikke rart at tænke på..
Når jeg høre om folks heste som har dyrlæge her og der og altid så smiler jeg og tænker: bare de dog vidste noget om at fodre en stakkels krikke.
Med fare for modvind, ja så fatter jeg personligt ikke hvad det er folk tænker på, når de fodre med St. Hippolyt, hvad skal den fintfølene heste næse ned i det parfymerede @!#$ for, det kan da kun være for at dække over noget og snyde hesten eller rettere sagt hestens ejer... tænk lige over det...
Eller folk der har deres hest på en rideskole, hvor deres stråfoder består af 4 kg våd KOWRAP( stakkels heste maver og tarme), og resten halm, eller dem som går så højt op i hvilken kvalitet det hø de køber har, men aldrig får lavet en foderanalyse( hvad kan de så bruge det til, nåre ja det kan se indholdet ved at se på det, jepp), de tror det støver og vil ikke ha det, men støvet er blad støv og fejler intet, jeg kunne blive ved, men vil da lige have sukkerholdige produkter med, hvad skal det i hestens mund?, hvad godt gør det? nogen siger det binder støvet( det gør den billige olie også fra netto, det er endog sundere for dyret og nemmere at arbejde med), ja, ja og jeg elsker at mine heste går ude og inde som det passer dem, altid, at de får alt det stråfoder de skal bruge og er dækket ind, jeg har af og til en sindsygt tynd hest inde, for at rede dens liv,Husker særligt, en fuldblod på 17 år der vejer 236 kg, ved ankomst, dyrlægen ville ikke gi den antibiotika for han mente den ville dø, den var i normal foderstand efter 3 mdr og den ville ikke spise da den kom, ligger et par billeder på min profil, så døm selv, jeg ved jeg kan det der med at fodre en hest og vil gerne lære dig og de andre det, der er bare for meget hestefoder @!#$ på markedt og det er ikke godt for hestene og det er dem jeg bekymre mig om her, jeg tager ikke hensyn til dem som ejer de dejlige dyr, jeg er kun opsat på at gøre hestelivet bedere for hestene...
Silviar´s Benjamin Ox, Hingst står til rådighed, fra d. 1-4-09. 5000,-
Har fået 22p,23p,24p og slået en world champ hingst, flere ærespremier og gode anmeldelser, kom og se ham.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har 12 stk heste |
|
|
Dog er der "kun" 4 af dem som er mine. Og en som er min kærestes. Vi fodre med LINA MIX, roepiller, lucerne light, salvimin og alt det hø og TØRT HESTE wrap hestene kan æde. Islænderen eksplodere hvis den får lina mix, så han får hovedsageligt hø/wrap, salvimin, lucerne og roepiller (ikke særlig meget roe). Og det gælder også de små ponyer. De er alle smukke og blanke i deres pels og i god foder stand. De får foder morgen og aften og har fri adgang til hø på folden og får wrap i boksen om aftenen. De går ude fra 7 morgen til 7 aften og om sommeren går de ude om natten.
"At hesten driller eller er farlig, er ALTID en undskyldning for rytterens fustration og manglende forståelse for hestens natur og måde at lære på".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi har 16 heste |
|
|
og køber lucerne i 400 kg baller, som bliver blandet med olie. jeg laver foderplan for hver enkelt hest, og bruger som udgangspunkt lucerne, hø/wrap, havre, Salvanamineral og soyaskrå. Alt foder vejes. Fordeles efter ydelse og alder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralala |
|
|
Fam Ruus: Hestene overlevede fint i gamle dage (men var jo også en anden type), og de ville skam også overleve fint i dag. Der er stadig mange heste rundt omkring der får op omkring 5-6 kg korn dagligt og næsten ingen grovfoder. Nogle af dem kan klare det, nogle kan ikke... Men uanset, så er det jo ikke det der er bedst for dem, og tilser deres naturlige behov bedst muligt. Man kan også sagtens ride i en dårlig sadel der ikke er tilpasset hesten (som man gjorde i "gamle dage"), men i dag vil de fleste jo gerne passe på deres hest, og køber derfor udstyr der er tilpasset dem. Ang. heste i naturen, så havde de jo netop alle muligheder Det kan f.eks. ikke sammenlignes med at lade sin hest gå på sommerfold uden at få vit/min, for i naturen har hesten jo adgang til MANGE forskellige græsser og urter mm der kan dække dem ind. Nå, men nå det er sagt, så er jeg helt enig i at mange giver hestene 100 forskellige produkter, og de 98 er overflødige  Derfor har vi også en helt enkelt foderplan (som det ses længere oppe). Når jeg tænker foderplan, tænker jeg primært i: 1. Energi/FE hvor størstedelen skal komme fra olie og ikke stivelse. 2. Vit/min 3. Tyggetid (ikke for meget kryppefoder, men masser af grovfoder) Det behøver ikke være mere besværligt end det Tag udgangspunkt i hvor meget grovfoder du vil bruge, og suppler så med krybbefoder så hesten er dækket ind med vit/min og FE. Programmet SundHest kan anbefales  I øvrigt kan jeg sige at mine krav til et fuldfoder var: Skal dække hesten ind med vit/min med en forholdsvis lille mænge (1,5-2 kg), skal indeholde stivelsesniveau under det maxanbefalede (ifgl Nanna L's mavesårsundersøgelser), stivelsen i foderet skal være grundigt forbehandlet, så det nemt bliver optaget og ikke laver rod i fordøjelsessystemet, en god del af FE skal komme fra olie. I øvrigt er jeg ikke spor havreforskrækket - havre er den kornsort der nemmest optages af hesten, men byg kan også gå hvis det er varmebehandlet.
- Cat - "Pinky, are you pondering what I'm pondering?" "Well, I think so Brain. But if we didn't have ears, we would look like weasels...."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fodring... |
|
|
Vi har 7 heste selv pt., og i gennemsnit 5 træningsheste i stalden. Vi fodrer dem primært med hø. De får hvad de kan æde, på nær de tykke der må på ration  Der ud over bruger vi roepiller, grønpiller, lucerne alfalfa, hørfrøkage og Salvimin grøn. Føllene får roepiller og Suregrow fra Brogården. Til min gamle hoppe har jeg også fiberpiller fra NAG, for hun har svært ved at holde huld, så hun skal have lidt ekstra. Jeg er glad for vores fodring, jeg syntes det er enormt nem, og temmelig billigt. Pt. lever de 4 af vores heste kun på hø og Salvimin  Vores træningsheste kører på samme foder, og jeg har endnu ikke haft en i stalden, der ikke kunne fungere på det. Nemt og billigt 
Adfærdstræning, trailertræning, tilridning tilbydes. Se mere på www.horsemind.dk V.I.D Hundepension: www.dogmind.dk
Ridelejr for voksne i uge 35. Stadig enkelte ledige pladser!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7 stk lige nu |
|
|
Foderet er baseret på stråfoder og et godt tilskudsfoder. Om vinteren får de: Halm og tør wrap (og i perioder hø) samt lucerne i deres krybbefoder. I krybberne får de en blanding af Naturmüsli og Struktur E fra Hippolyt. Midt på vinteren når der er brug for lidt ekstra kalorier får de lidt havre og olie oveni. De trives helt vildt godt. Om sommeren får de deres Hippolyt 1 gang om dagen og græs. Ved behov suppleres med hø. Små mængder krybbefoder og store mængder stråfoder gør også at man kan nøjes (med de mængder mine heste får) med at fodre to gang ei døgnet. Fodrer man med meget krybbefoder skal det deles meget mere ud. Mvh Tina
Quality doesn't cost - it pays !
Flere gode Quarter Horses til salg. Alle med gode afstamninger. Alle af egen avl. http://www.alby-horses.com/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bum bum |
|
|
Hos os fodres der med masser af wrap og frøgræs. Halm til underholdning. Derudover en sjat havre og en vit/min blanding. Til plagene sojaskrå. Vi har 1 avlshoppe, 2 rideheste og 2 plage 0 og 1 år. Oldenborg og DV.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|