Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Gigt hos heste
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:06

Calistro var igennem hele møllen af undersøgelser hos dyrlægen igår, og det viste sig at han har gigt i 2., 4. og 5. lændehvirvel...

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre lidt fra andre med gigtheste, både mht. foder, tilskud og træning og hvad der nu ellers er.

Hvad er jeres erfaringer?

>>Sandie<<

Engelunds Zar & Forum's Calistro

0
0
Svar på denne tråd

jeg har fået noget
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 21:44

som hedder gelamin det er godt for gigt ,men rimeligt nyt.

men det skulle være rigtigt godt :)

sød og kærlig selskabshest søger godt hjem :)

0
0
Svar på denne tråd

Hm.....
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 23:49

Jeg har en pony med slidtgigt i benene. Jeg prøver mig meget frem lige for tiden...

Hun får Cortaflex ha, som jeg køber billigst hjem fra england. Derudover har jeg netop bestilt noget hyben- og ingefærtilskud til hende, og er også blevet anbefalet noget æblecidereddike.... Så det var lidt at gå igang med at google, hvis det har interesse.

Før cortaflex'en købte jeg Stride HA og senere Stride MP gennem dyrlægen...men det var desværre temmelig dyrt. Og så har hun fået nogle ledbehandlinger (binyrebarkhormon) - men det er ikke lige noget man skal spøge med..det kan, så vidt jeg er orienteret, have rigtig trælse bivirkninger.

Men...det var lidt om tilskud, i hvert fald.

Tine & Tulle
Det klinger :D

(Psst... Dullerne og jeg glæææder os til 1. september!)

Lejlighed på hesteejendom søges!!! (Sjælland)

0
0
Svar på denne tråd

Gigt hos hest
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 23:59

Jeg har en gammel dressurhyp som har gigt i den ene has og begyndende gigt i den anden også. Indtil sidste vinter red jeg ham stadig, til trods for gigten, men med mere opvarmning, hasebandage fra BOT og knap så mange øvelser. Jeg trappede ham såe simpelt ud af dressuren og over på skovturer istedet for. Han er nu næsten pensioneret, da gigten indimellem er så slem, at han slet ikke er rengående, det er værre om vinteren end her om sommeren.

Jeg har gennem det sidste års tid prøvet flere forskellige gigtmidler og er nu endt tilbage på Movikur fra St. Hippolyt, hvilket jeg syntes virker bedst. Min hyp er i hvert fald knap så stiv på det ene ben og jeg kan skridte nogle ture på ham. Hvordan han får det til vinter....tja det vil tiden vise

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

min hest har...
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:10

lidt gigt i benene, han får dog 15 g glukosamin dgl.

dette er et gigtpræparat af naturprodukter og det hjælper..

og så rider jeg har alminde, dog ikk dressur for det gider hverken ham eller jeg og der er ingen problemer

3 dejlige shetterhingste til salg.

Alle er hvid/brun brogede.

Pinochio - 10år - 1000kr

Bambi - 1år - 2000kr

Pluto - 1år - 2000kr

Kontakt Jeanne Jensen: 20885992

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider