Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ridning efter vaccination??
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 16:09

Hejsa :-)

Ja, jeg har hørt et sted at man ikke må ride i nogen dage efter ens hest er blevet vaccineret, andre siger man gerne må f.eks. www.faaborgdyrehospital.dk/ vaccination.html og andre dyrlæger, min tidligere dyrlæge sagde noget helt trejde.

Rex skal vaccineres kl. 17. Og giver ham fri hele aftenen.

Men, må jeg så ride ham imorgen (bare alm. hygge træning)??

Kender i mere til det?

Mvh. Anniesofie.

0
0
Svar på denne tråd

vaccine og ridning
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 16:35

min dyrlæge siger jeg kan ride med det samme..

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

Ridning efter vaccination.
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 16:37

Okay, ja det er der mange der siger og har også læst det på nettet, men der er dog også mange der siger at man ikke må.

Så jeg synes det er ret svært at finde ud af :-(

0
0
Svar på denne tråd

forskellige meninger
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 16:52

Jeg har hørt flere dyrlæger udtale, at sålænge man ikke rider hesten svedig, må man gerne ride samme dag.

Selv har jeg det bedst med at give hesten fri et par dage efter vaccinationen. Det er jo reelt en mild grad af sygdom, man påfører hesten (for at den kan danne anti-stoffer).

Jeg fik selv en stivkrampe-vaccination for et par uger siden - og FØJ hvor var jeg bare utilpas i flere dage efter Hvis hesten har det tilnærmelsesvis ligesådan - så skal hun ikke ud og præstere en masse ... er altså min holdning.

Når det så er sagt, så tror jeg ikke at hesten lider decideret overlast, ved at blive redet. Ellers ville dyrlægen nok heller ikke give grønt lys for det.

0
0
Svar på denne tråd

tak for besked.
Forfatter: 
Dato:  23-07-2009 16:55

Nej, det er rigtig. Min dyrlæge sagde det samme som min læge da jeg blev vacc. hold dig i ro samme dag, dagen efter kan du dyrke motion igen, det sagde dyrlægen også om Rex. Det eneste han sagde var at den ikke måtte "skum svede" og stævner er udelukket i nogen dage. Men Rex får fri hele dagen idag, også tager vi en skovtur imorgen, også kan vi ride lidt i weekenden. :-)

0
0
Svar på denne tråd

jjjjjjjjjj
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 09:02

Min unghest var småsløj et par dage efter vaccinationen forrige gang, og gik som en syg høne ( stiv i kroppen), så han blev ikke redet 3 dage. Tror det er ret forskelligt, hvordan de reagerer, mine tidligere heste har ikke vist så stor reaktion, og de fik bare fri dagen efter.

Kærlig hilsen

Charlotte Bursche

clairvoyance på mennesker og dyr

læs mere: www.mindnsoul.dk

0
0
Svar på denne tråd

vaccination
Forfatter: 
Dato:  05-08-2009 19:55

Min den ene fik hoste efter vaccination, den blev redet på 2. dagen :-(, gik på døgnfold lige hvor der var en regnvejrsnat. Så for eftertiden vil jeg passe noget mere på og give fri i et par dage, samt pakke dem lidt ind hvis det er koldt vejr og de går på døgnfold.

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Mor til englebarnet Tika R.I.P, Snorre og Danæ

Hestene: Jossie(så længe det varer) og Chico

0
0
Svar på denne tråd

vaccination
Forfatter: 
Dato:  06-08-2009 17:22

min dyrlæge siger, at man gerne må ride - man skal bare bruge sin sunde fornuft og ikke ride for hårdt, for de fleste heste kan godt opleve lettere stive muskler især i hals/nakkeområdet.

Virker hesten sløj, skal du selvfølgelig give den fri.

mange hilsner
Rikke

I mit hjem, er jeg dronning :)

Se billeder af mine friesere på min hjemmeside:

0
0
Svar på denne tråd

Stille og roligt..
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 18:10

Jeg fik at vide at man gerne må ride dem, men de må ikke komme rigtigt op at svede i omkring 14 dage efter.. De må selvfølgelig gerne blive varme og svede lidt i sadellejet, men ikke komme "rigtig" op at svede..

Vaccinen kan godt fremprovokere lidt feber hos nogle heste, men det er forskelligt fra hest til hest - så man skal nok selv vurdere lidt også :)

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på vaccinationen
Forfatter: 
Dato:  07-08-2009 20:14

Jeg ved at hvis stridshingsten får kombivaccinen der der dækker stivkrampe OG influenza så er han ikke meget bevendt i et par dage efter (jeg har det på samme måde med stivkrampe vacciner)

Hvis han kun får influenza vaccinen så er han fit for fight med det samme

Mvh

Charlotte

Hestemassage tilbydes (nordvest sjælland)

T-shirtbutikken.dk - t-shirts med alt fra heste til ribben!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 12:02

Du må gerne ride den med det samme, den må bare ikke rides svedig.

Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)

R.I.P. Micha :´-(

F. 1992

+ 3/8-09

0
0
Svar på denne tråd

fik at vide af..
Forfatter: 
Dato:  08-08-2009 18:08

min dyrlæge jeg godt måtte ride, det sku bare værer meget roligt, altså skridt og lidt trav de første 5 dage efter...

3 dejlige shetterhingste til salg.

Alle er hvid/brun brogede.

Pinochio - 10år - 1000kr

Bambi - 1år - 2000kr

Pluto - 1år - 2000kr

Kontakt Jeanne Jensen: 20885992

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider