Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Fuldfoder med lidt stivelse??
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 16:42

Jeg skal bruge et fuldfoder med så lidt stivelse som muligt, da hesten ikke tåler det. Det skal være fuldfoder, da det skal være nemt. Ved siden af skal han kun have lucerne og hø.

Har ledt lidt og synes ikke der er ret mange der opfylder mine krav. Det behøver jo heller ikke koste en bondegård.

Har ellers set på Brogaardens Equine Sensitive, men er bange for at det bliver rigtig dyrt. Er der nogen der kan fortælle prisen på den, og om det er godt?

Hesten er en stor varmblods på 4 år som rides/trænes meget lidt (pt slet ikke), han er svær at fodre på og kræver mange FE. Han får mindst 10 kg hø pr dag om vinteren, pt går han på sommergræs.

Nogen forslag??

Linda.

At vide hvad man ikke ved er også en slags klogskab!

Freja og Fenja - verdens smukkeste piger

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Krafft Groov 90
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 18:31

Krafft Groov 90 er et rigtig godt foder.. Det er fuldfoder og pelleteret...

En fuldvoksen hest i træning skal have 3 kg .. men man kan gå ned til 2 kg om dagen.

Min ridehest får det og han er superflot og mangler ingenting ..=)

det koster ca. 175 kr for en sæk med 25 kg

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Der er en del
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 18:59

stivelse i det foder du nævner. I de fleste fulfoder produkter ligger stivelsesindholdet på 15 % eller mere. Du kan kigge på specielle produkter til forfangne heste, der er stivelsesindholdet presset længere ned.

Lilar, prøv at se nærmere på fiber piller fra NAG. De er stivelsesfri og tildeles sammen med et vitaminprodukt. Jeg ved ikke om du er interesseret i det, men det er det eneste stivelsesfri foder der er og prismæssigt er det i den fornuftige ende.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 19:31

Tm musli light er på 12 %, ellers er der fx også leusiemix fra brogaarden!

Sommergræs tilbydes

Varde / Esbjerg (6800)

se præs for mere info!

Er livet ikke skønt, foråret er på vej ;-)

0
0
Svar på denne tråd

564654
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 20:03

Spillers high fibre cubes har et stivelses indhold på 10%

Det koster ca 7.-/kg

Men jeg ville personligt gå efter Jannej´s forslag.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 20:11

Muhldorfer har også noget der heder et eller andet med Low struktur eller sådan noget der er også max 10 %

Pris det ved jeg ikke.

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

jannej
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 21:43

der er kun 15,9% stivelse i Krafft Groov 90 ..

Og min hest kan ikke tåle stivelse men kører udemærket på Krafft ..

Det er det eneste der virker på min ..

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

Fuldfoder
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 01:05

Han fik Krafft Grund indtil han kom på sommergræs, men jeg ved desværre ikke om det er muligt at vores lokale Land & Fritid kan skaffe det hjem når det kun er enkelte sække og ikke hele paller. Men det skal helt klart undersøges!

Janne: De der fiberpiller, kan de fås herovre i det mørke Jylland??

Equine Sensitive har 15% stivelse, det er vel ikke så galt?? Han tåler godt lidt, men ikke ret meget - alm mysli kan han ikke tåle.

Tm musli light har lavt indhold af FE, så tror der skulle store mængder til for at han kan holde huld - han er en stor hest som har behov for mange FE - sidste efterår fik han 18 kg wrap pr dag og samtidig Linamix, roepiller, lucerne og vitaminer.

Leisure Mix var måske en mulighed, men synes ikke der er så mange FE pr kg - men det kan godt være det er mig der stiller nogle krav der ikke kan indfries?!?!

Det er jo ca samme FE som i Equine Sensitive.

Ang det fra Spillers, hvor meget skal en hest på 650 kg have pr dag?? Synes det virker af meget når en hest på 500 kg skal have 3 kg..

Tulle mus: Har du et link til det produkt du skriver om? Evt bare producentens hjemmeside. Det er ikke et mærke jeg har hørt om før..

Puha jeg er vist svær at stille tilfreds Men vil bare gerne give ham det bedst mulige foder uden at skulle bruge alt for mange penge på det pr måned. Og jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten, så hellere give det mere..

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Horselux easy
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 13:59

Jeg bruger horselux easy, blandet med lucerne og roepiller

Horselux easy har en stivelses % på 7,5

Udfodringen er i vedligehold kun 100g pr 100kg hest.

1 sæk på 15 kg koster 129 kr.

www.miljoefoder.dk/250-249- horselux_foderplan.htm

Se både horselux easy og horselux foderplan i venstre side.

Kan også købes ved vestjyllands andel (foderstof)

Hilsen Rikke

0
0
Svar på denne tråd

fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 14:08

Jeg fodrer med fiberpiller til min vallak, som har været forfanget og derfor ikke må få for meget stivelse. Han trives rigtig godt, og jeg er rigtig godt tilfreds med produktet.

Min søster bor ved Hobro og sælger pillerne derfra. Hun hedder showjumper herinde, så du kan jo skrive til hende, hvis du er interesseret.

Mvh Louise

Salg af fiberpiller fra NAG i Århus

www.springhesteavl.dk

www.floridagolfhuse.dk

0
0
Svar på denne tråd

Skulle lige til
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 16:46

at skriver at en HN´er fra Jylland har det stående i sin signatur, men så kom du selv på banen :) Der er både olie og hørfrø i fiber pillerne.

På NAG.dk kan du læse mere om deres produkter, på nær fiber pillen, som er ret ny. Da den blev lanceret var der skrevet om den i deres nyhedsbrev. Det kan du finde via hjemmesiden.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 17:47

Hej Lilar man skal da være kresen det er vi alle vel et eller andet sted..

Ja du kan se det på muhldorfer.dk

Der kan du læse om dette..

Jeg bruger ikke lige den men den til senior og protein light.

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Foder...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 21:53

Horselux fra Miljøfoder er et tilskudsfoder, jeg skal bruge et fuldfoder som dækker ham ind med FE sammen med hans hø, der er de få hundrede gram Horselux skal udfodres med slet ikke nok!

Vil lige høre nærmere ind til de der fiberpiller fra NAG, synes de lyder rigtig spændende! Har kontakt med en forhandler, så har god hjælp til at få svar på mine spørgsmål

Mange tak for jeres svar, så har jeg lidt at gå ud fra!

Men er der slet ingen der har erfaringer med Equine Sensitive fra Brogaarden??

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Brogården´s
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 22:33

det er et udemærket foder, men det er dyrt at fodre med. Min erfaring er at alle de muslier der er på markedet, som minder om hinanden i sammensætning er mere eller mindre ens. Hvis de tildeles så hesten dækkes ind med næringstoffer, så er det hip som hap hvilken en du vælger.

Sælges:

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 23:33

Ja der er mange der er ens - lige Equine Sensitive synes jeg lyder meget spændende, men ja den er helt sikkert dyr Men venter på svar ang de NAG fiberpiller, synes de lyder til at være super gode!

Nogen der kender prisen på dem??

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

Land og Fritid
Forfatter: 
Dato:  21-06-2009 19:26

Jeg tror da det er mulig at de kan bestille sækkevarer hjem til dig for de er på forhandler listen fra Dangrønt ..

Men der er jo ikke andet for end at spørge dem ..=)

Derudover brugte jeg HorseLux Plus før .. Holdte kun med at bruge det da kræet holdt op med at spise det.. Det kan man også få leveret...

Det kan man godt bruge som fuldfoder. Min fik 1,5 kg af det også alt det wrap den kunne få indenbords. Og han er i fuld træning .. Går en time hver dag og stævne ca. hver anden weekend.

Håber du findet noget der dur... Jeg har lige været hele turen igennem i foråret, da min som sagt holdt med at spise ...

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 00:39

Nu skal jeg lige finde ud af hvor meget han skal have af de der fiberpiller fra NAG, og så bliver det nok til dem. Synes de lyder super gode, og så er det faktisk også ret billigt!

Hvis nogen kan svare på hvor meget deres heste får af fiberpiller pr dag, ville det være en stor hjælp. Jeg har ingen anelse om hvor meget han skulle have af det, hvis det er det jeg vælger.

Linda.

Mosegaards El Diablo

0
0
Svar på denne tråd

krafft groov 90/125
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 07:15

groov 90+125 fra Krafft er de produkter de laver med mindst stivelse.

Selv bruger jeg 90éren 8stivelase lige under 16%)

Sporten har stivelse over 25!!!!! så der er stor forskel på Krafft´s produkter mht stivelses niveau.

Tror ikke du kan få land+fritid til at tage enkelt sække hjem til dig, chancen er nok bedre med en foderbutik der forhandler fiberlux der ikke er med i en kæde.

Ellers så ring til dangrønt og hør hvem de mener vil tage det hjem til dig.

Her på sjælland er der desværre kun OS foder der har sortimentet hjemme hele året, alternativt skal man køre til SE og hente (billigere end i DK)

Jeg kan heller ikke nå at bruge en hel palle, men vi er flere der bruger dette foder så vi deles

karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

Ialt 30 baller (minibig) fra mark der aldrig er afgræsset

pris 350 DKK afhentet midtsjælland

0
0
Svar på denne tråd

3 alternativer
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 09:56

Min store hoppe er meget stivelsesfølsom, og da hun gik stævner skulle hun jo samtidig have en del energi.

Jeg har brugt tre forskellige typer foder, alle med stor succes

1. cool mix - spillers. Fordel: nemt fuldfoder, giver flot pels og huld. Imod: ret dyrt.

2. Dengie complement + dengie alfa A. muslifoder og lucerne.Fordel: Hesten skal have meget lidt kraftfoder, under 1,6 kg for en 600 kg varmblod i fuld træning. Derudover får de energi fra lucernen, min fik 1,5 kg om dagen. Den store mængde grovfoder giver lang tyggetid og forbygger stress. Negativ: noget så dyrt! og man skal stå og veje foder og lucerne hver dag. Den store mængde grovfoder tiltaler ikke alle heste, så de skal kunne lide lucerne.

3. Horselux plus. Fordel: nemt at fodre med, indeholder en stor mængde lucerne, så kraft og grovfoder er allerede samlet. Og så er det rørende billigt. Negativt: det er kun vestjyllands andel, som fremstiller det, og er din hest i hård træning, er det en god ide, at tilsætte ekstra olie.

Personligt har mine heste aldrig set så godt ud, som da de fik Dengie, men hold da K...hvor var det dyrt.....Nu bor vi lige ved siden af en vestjyllands andel, så de for horselux nu og trives fint.

0
0
Svar på denne tråd

leonidas
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 10:37

hvis vi taler priser må du hoste op med havd det så koster dig foruden skrive stivelsesindholdet i de enkelte blandinger du benytter for vi kan sammenligne .

ved feks krafft groov 90: 25 kg koster 180 dkk= 7,2 pr kg.

Min spiser 1,6 kg pr dag = 11,52 pr dag = 345,60 dkk pr mdr/30dage for krybbefoder. dette er for mig billigt for en hest der før fik Fase 3 fra D+H til en pris på 600 dkk pr mdr.

Jeg var tilfreds med fase 3, men var jo tvunget til at skifte pga EMS teorien.......

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

åh ja de penge
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 13:08

lad mig se...

cool mix kune jeg købe med mængderabat, jeg gav lidt under 120 kr for 20 kg og hesten fik 3 kg om dagen + wrap og græsfold.

6 kr kiloet x 3 =18 kr dagligt, så der er jo 540 kr om måneden.

dengie gav jeg i sin tid 175 kr for 18 kg, men prisen er blevet sat op til hårejsende 230 kr! hesten fik dog kun 1 kg om dagen og 1,5 kg lucerne, som jeg gav 120 kr for 20 kg, så alt i alt gav jeg cirka det sammen som med cool mix, en 15 -18 kr dagligt. men da den røg op i 230 kr, så blev det en kende for pebret.

Horselux plus koster 115 for 15 kg og min hoppe for 0,7 kg dagligt + hø. Skal hun have mere energi, bruger jeg grønpiller/roepiller og olie, så gennemsnitligt bliver hun fodret for under en tier om dagen

unghesten for horselux grov til samme pris, men han er jo i voksealderen så kan får op til 1 kg dagligt + havre

men faktisk kan man fodre en helt i arbejde med grovfoder +vit/mineral tilskud alene. Har man lucerne, roe/grønpiller, olie og tilskud, så er man godt dækket ind, og så naturligvis hø/wrap. prisen vil så afhænge af høpriser om om man har mulighed for at indkøbe lucerne i minibigbags!

0
0
Svar på denne tråd

coolmix til 120???
Forfatter: 
Dato:  25-06-2009 16:25

enten har du aftaget mange paller eller også er det godt nok længde siden du har handlet dette foder for prisen er da idag en helt anden når man køber enkeltsække

Du nævner staidg ikke noget om stivelse% i de blandinger du anbefaler........lavt stivelse er jo under 20%

Karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Marstall Vito
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 02:15

.. Er lavt på sukker og stivelse, udsalgspris ca 174 kr for 20 kg.

Helene W

http://www.hmhn.dk - sitet er under opbygning, så bær over med os ;-)

0
0
Svar på denne tråd

Helenew
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 06:49

skriv dog hvad du kalder lavt stiveles+sukkerindhold for at man kan sammenligne med andre mærker/fabrikater

karina

Wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Marstall´s
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 12:03

Vito har et stivelses indhold på 6.8 procent og sukkerindhold på 3.9 procent. Jeg har selv brugt det til min pony, samt har kunder med ponyer og en med Tinker, der har brugt det med stor succes, og det er et rigtig lækkert produkt.

Du kan læse mere om det på www.hhcare.dk og finde en forhandler i nærheden af dig.

Vedr. priser og kvalitet så hænger det tit sammen, og jeg skal ikke snakke mere for noget end for andet, men ligesom der er forskel på Fiat og Audi, så er der altså også forskel på foder. Jeg vil sige hold dig væk fra "de lokale" blandinger og om du så bruger Marstall, D & H, Spillers, Cavalor og i den klasse, er smag og behag, og selvfølgelig også lidt prisforskel.

Jeg har kun en ting at sige om NAG´s produkter, at selv dengang jeg arbejdede der og min daværende bedre halvdel sad i bestyrelsen, ja der hentede vi vores hestefoder andet sted. Men de kan jo have oppet sig :-)

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

Føl, plage, hopper til salg på hjemmeside !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

equiguard
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 14:41

equiguard fra hippolyt.

0
0
Svar på denne tråd

opblødes???
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 09:44

Tak for lidt uddybning Annette.

Vito er afskrevet som potentielt emne til min hest når de skriver det bør opblødes........så kan jeg lige så godt fodre med ropiller+vitaminer hvis man er til den slags foder.

Jeg er til den lette løsning dvs fuldfoder der er "klar til brug"

Ellers er jeg for så vidt enig i din udtalelse om de mindre foderstoffers hjemmeblandinger

Karina

Minibig wrap 1.slet 2009 sælges.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 09:51

Det er godt dyrt de forskellige ting i fodrer med (:
Men selvfølgelig er det jo også færdigblandinger som er dyrt.

Har du overvejet Baileys hestefoder ?
I mange af blandingerne er der også gærkultur o.lign.
De har både blandinger til fritids/hygge heste, præstationsheste, alvshopper og føl. De er meget fair med priserne syntes jeg da jeg fodrede min på det gav jeg ca 400 kr pr. mdr.

Nu giver jeg 135 og 140 alt efter om det er 30 dage eller 31 dage (: Men det er bland-selv-foder hvilket jeg heller mest til da man ikke kan være sikker på hvad der er i.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider