Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

betfor og roepiller
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 07:19

Jeg har lige opdaget der er noget der hedder betfor hehe, og er nu ret nysgerrig efter at vide, er der nogen form for vitaminer enten i betfor eller roepiller?

Sukkerindholdet i betfor er højere end i roepiller, men ud over det hvad er forskellen så? vitaminer/mineraler? eller er det udelukkende fyldstof til mæthed?

Min venindes 2 heste får det og de er bare så flotte i pelsen og affældede mens mine ligner noget der er løgn endnu.Derfor er jeg lige lidt nysgerrig, om der kan ske at være noget deri der hjælper på pels, fældning osv.

0
0
Svar på denne tråd

bruger din
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 07:41

veninde og dig samme fodermidler der udover?? hvis ikk skal du jo ikk regne med det er det der gør forskellen.

Desuden fungerer nogle heste på et fodermiddel, men ikke på et andet.

Nej begge dele er roe piller- der er forskellig arter af roepiller. Snittede- med mere el mindre melasse mv.

Det kan du læse om i disse links.

Betfor: www.dangroent.dk/?DK/Fodersortiment/ Dangr%C3%B8nt/Betfor.aspx

(der er alm sukkerindhold i Betfor- ligesom i alm roepiller- disse er de der indeholder mest sukker altså)

Roe piller- myter og fakta: www.foderplan.dk/2008/08/roepiller- myter-og-realiteter.html

www.dengie.com/pages/products/ additional-products/alfa-beet.php

www.lundemoellen.dk/ index.php?page=shop.pr...1&Itemid=1

Der findes osse masser info på HN hvis du gider søge efter det.

Og der findes naturligvis meget mere end det jeg har fundet her- langt mere og bedre, men det er jo bl.a. i de forskellige tråde på hn.

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

ps.....
Forfatter: 
Dato:  01-06-2009 07:42

glemte at skrive at den normale sukker % i alm roepiller er på ca 7,5-9% - hvor den i alfa beet og andre "light" produkter hvor man har trukket mere sukker ud er på maks 5 til 5,5%...

www.nikon-pics4u.webs.com

Linamix problemer? www.heste-nettet.dk/forum/5/508026/ 508026/

Bokse udlejes 6040 Egtved

NU med termin den 18 dec 2009

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 21:37

Betfor. Og er rigtig glad for det. Det højre sukker indhold er fordi der er melasse på det.

Jeg bruger det som langsom energi. Det omsættes i tyktamen og tager derfor længere tid om at omsættes. I samligning med korn som er hurtig energi fordi det omsættes i tyndtarmen.

Der er selvfølgelig lidt vitaminer og mineraler i det, men ikke noget man skal regne med i foder regnskabet. Jeg bruger sammen med Cura Caballo som er et tilskuds foder. Og så får de hø ved siden af.

Hilsen Stephanie & Gucci

Oldenborg er bar en dejlig hest:)

0
0
Svar på denne tråd

Mine får også Betfor
Forfatter: 
Dato:  02-06-2009 22:08

De får det ligesom Stef's som ekstra foder, og fordi det er "langsom" energi .. Min vallak er meget vågen, hvis han får korn og stivelse. Så han får Krafft Groov og Roepiller.

Derudover har han også altid Betfor med til stævne.. God opblødt i meget vand, så han får noget drikke. Det er en god måde at få ham til det.

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider