Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

stadig langhåret., klippes?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 17:41

Min hest har bændelorm og er derfor stadig meget langhåret. Han har nu fået to ormekure mod dem, men tænker om jeg måske skal klippe ham, da han sveder en del og ikke rigtig fælder

hvad ville i gøre?

0
0
Svar på denne tråd

igen hjælp?
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 23:24

Ingen hjælp??? :-( det klør meget på ham. hvad ville i gøre?

Hvis han skal klippes skal han så ha dækken på?

0
0
Svar på denne tråd

dkdkddk
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 06:30

Vi kan næppe være til den store hjælp uden at have set hesten

Hvis hesten endnu ikke er affældet, ville jeg som det første få taget en grundig blodprøve som kunne fortælle noget om hvorfor. Hesten mangler givetvis noget, men blot at tilsætte diverse medikamenter i blinde er sjældent en god ide.

Indtil svaret på blodprøven kom, ville jeg sørge for, at strigle hesten grundigt dagligt. Har hesten svedt, er det vigtigt at vaske sveden ud af pelsen så det ikke klør.

Og så skal der selvfølgelig være mulighed for skygge på fold...

Mvh. Anja

0
0
Svar på denne tråd

hvis den går på døgnfold
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 09:09

ville jeg i hvert tilfælde ikke fuldklippe den. men du kan jo klippe undersiden af halsen så den får lidt luft.

Jeg klipper mine hele året og de går med dækkener i regnvejr og hvis det er koldt om natten. de går ikke på døgnfold.

Med venstre hånd
Line og Calano

GRÅ POWER- For mere magt til skimlede heste

Opstaldning af islænder/pony i Helsinge, skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Tjaaa ...
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 16:21

Nu er den jo behandlet for bændelorm, hvilket givetvis har resulteret i den øgede hårpragt ...

Så jeg ser intet galt i at klippe den, evt. som Line ovenover foreslår ... undersiden af halsen og bringen, hvis den går på døgnfold.

Derudover kan den have brug for et ekstra energi/vitamin boost ... man kan købe et B-vitamin/biotin tilskud i de fleste foderstofforretninger, som er super til heste med pels og hovproblemer.

Et alsidigt og dækkende vitamin/mineral foder er også af stor værdi, og som du selv har erfaret, kan sundheden oftest aflæses i pelsen ... selv bruger jeg Travo E til mine, men der findes mange gode produkter.

Pøj pøj ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider