Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommergræs og fodring?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 16:34

Hej med jer.

Hvad foder I jeres heste med når de kommer på døgnfold? Jeg mangler noget godt og billigt vitamintilskud.. Da min hest ikke skal have nogle kalorier i denne tid, da hun allerede er kuglerund

:) Jeanne

Snif - du er min guldklump.

0
0
Svar på denne tråd

det samme som om vinteren
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 18:40

Jeg synes sq det er noget besværligt noget at sørge for vitaminer og mineraler er til heste på fold.

Jeg bløder roepiller op og smider vitamin/mineral blandingen i.

Jeg har prøvet diverse sliksten og baljer, men enten gider de ik have det, eller også så er de så vilde med det, alt de taget ALT ALT for meget.

Jeg har tænkt på de der kiks man kan købe til hestene, men det er nok min tanke at det ik vil være let at give 5 heste 1-2 kiks hver dag, uden de kommer til at forvente at jeg kommer med noget spiseligt hele tiden. ( Jeg er modstander af at man altid har godbidder til hestene for det kan der komme uønskede og farlige situationer ud af)

0
0
Svar på denne tråd

hvad med at
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 18:47

Du kan evt bruge pavo summer fit.

Det er en enkel kiks med alt i 1 x daglig.

Bruger dem selv.

Stald Østergård

oestergaard.upfront.it/Forside

Bedækning Tilbydes V/ OX Hingsten Falkhan Expresso.

Mvh Christina.

0
0
Svar på denne tråd

ja pavo...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 20:07

ellers er der travo E, som min hest synes er okay, ellers er sember cube et hit til kræsne heste.

Smagen skal være overbevisende når de har græs.

De fleste vitaminer koster omkring 100 kr mnd til alm. hest.

Lone

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 20:56

også bare de vitaminer den får om vinteren. Lidt lavere dosis i Maj/start juni og så sætter jeg op til alm. dosis. Min hest får roepiller, sit medicin, vitaminer og æblecidereddikke når den kommer ind. Jeg bruger premium mineraler.

Sagde Janne - der undrer sig over at hårdere tøjleføring kan retfærdiggøres med at hesten skal yde mere

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Sure'N'Easy
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 17:17

Jeg bruger Sure'N'Easy...

Det er jeg super glad for... Og prisen er faldet fra sidste år, hvor de kostede 255 til 200 nu.

Min hest får 12 kiks om dagen, og jeg hælder dem bare op i et bæger, så har jeg hele tiden styr på hvor mange der er givet, og hvis hans part kommer, kommer hun ikke til at give ham for mange, hvis hun ikke ved, at jeg også har givet :)

Men jeg giver ham stadig foder når vi skal have undervisning, ellers bliver han ret hurtigt sløv... Så der får han en slat Fase 3 eller Equifirst og en omgang lucerne, samt lidt salt, og så fungerer det bare.

Han er ikke blevet tyk endnu, og han er heller ikke tynd. Han er præcis som han skal være, også oven i hovedet :)

.~* Kronos aka. Charlie *~.

0
0
Svar på denne tråd

min gider ikke fodret
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 21:36

Hvordan dælen får i foder i jeres heste...

Efter planen ville jeg bare give min noget lucerne og trevo e ligesom han får i vinter.. men han gider simpelhen bare ikke spise noget.. viser absolut ingen sult...

Så jeg skal have fat i noget som ikke er foder men bolcher...

Hvad kan i forslå der?

Mvh. Dina Weibull med hesten Infighter

Infighter søger part postnr.4130/4000

Julia i evigt minde

0
0
Svar på denne tråd

Foder og græs
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 08:51

Hej,

Jeg fodre mine med det samme foder som de har fået i vinters - det skulle opretholde deres tarmflora hen over sommeren, sådan at der ikke sker for mange skift hen over året.

Ham den store (4 årig pinto/oldenborg blanding) for 700gram naturmüsli fra st. hippolyt (normal portionen fra i vinters, bare uden havre - og alt på en gang.)

Hende den lille (1 årig Connemara) får 500 gram FohlenGolden - også 1 gang dagligt.

Derudover har de fri adgang til en saltsten på folden.

Nå vi når hen til slut aug/start sept. så havde jeg tænkt mig at de skulle have noget wrap ud i gang dagligt - som supp. til græsset.

Mvh Christina, dejlige Metrik - og lille skønne Skærgårdens Secret Love!

Pragtfuld bolig sælges www.nybolig.dk sags nr.15664

0
0
Svar på denne tråd

Mine får
Forfatter: 
Dato:  30-05-2009 12:23

hver 75g grøn salvimin og 75g Naturmüsli for den gode smags skyld. Og de to madører spiser _gerne_ deres vitaminer selv om de er på fold ;)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Wintec 17" dressursadel med åbent sæde sælges- som ny - kontakt for mere info!

Billeder på præsentation ...

0
0
Svar på denne tråd

Kiks el. rene vit/min. bla
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 00:14

Jeg ville give min nogle af alle de hestebolcher der kan anvendes som mineraler om sommeren. Jeg ved at Salvana laver nogle og Viking (forhandles i DLGs Land og Fritid) Laver også nogle. Så Kan hesten få sine mineraler/vitraminer og samtidig med at det jo egenligt er en "godbid!! Og hvis den ikke er kræsen så bare en hånd fuld trave-ekstra el. salamin grøn. Min vil gerne spise salvamin grøn rent.

MVH
Dorthe
Ejer af to skønne Vizsla'er og en vidunderlig Travhest,
og mor til Josefine 29/10-2008

Passir sælges se præs.

Et dyr er et dyr
Og det skal man ikke lave om på!!
0
0
Svar på denne tråd

Equipro med hvidløg
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 14:41

Her bliver der sat 3 stk 15 kg. vitamin/mineral spande ud på foldende til fri afbenyttelse det er til 20 heste fordelt på 3 folde, og der går ca. 3 uger så er spandende tomme,jeg mener at hestene selv savner vitamin/mineraler når deres depoter er opbrugte,og at det er ved mangel af V/M at hestene kaster sig over slikspandende,her i forsommeren er græsset så godt og fuld af alt det heste har godt af,så hvis ellers der er græs nok så er det først om et par mdr. at V/M skal gøre deres gavn. Igen i år har vi fået sommergræsheste ind og der er allerede gravet store huller i jorden hvor hestene står og slikker/æder jorden,så nu vil vi have vores engjord analyseret, for at finde ud af hvad det er i det, som hestene åbenbart mangler.

VH Brandtofte.

TIL SALG :
Efter Don juan/Ibibell,3 ÅRS vallak

Heslegårds Rubin/Pari Ace Dane 4 ÅRS HOPPE

Noblemann/pari ace Dane,3 ÅRS og 2års HOPPE

Hiss highness/Dolomit 3 års vallak

0
0
Svar på denne tråd

foder sommergræs
Forfatter: 
Dato:  31-05-2009 17:57

Den ene hest får müsli (fase III) en gang dagligt, da han stadig bliver redet.

Den anden får vitaminer fra salvana med en lille smule leisuremix blandet i hver dag.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider