Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Flåter...
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 21:08

Stort set samtlige af mine heste er frygteligt plagede af flåter. Jeg piller vel omkring 15-20 stykker af på flere af dem om dagen. De sidder som små sorte skinnede perler overalt på specielt hovedet og mellem forbenene. Er der nogen, som har et forslag til hvad man kan gøre for fjerne problemet?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-05-2009 21:40

Tectonik - så får de ingen.

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

for to år siden
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 09:51

kom min venindens frieser ud til mig. Han havde været syg, og var lige blevet opereret for knæskalvedhæftning, og var generalt langt nede i resurserne til at holde sig frisk og ovenpå. Da han kom var der hvar dag minimum 20 flåeter på ham, som vi tog af med en flåttang. Men efter lidt tid, hvor han fik ekstra vitaminer og ro men frisk luft, da de går i løsdrift, er flåterne stort set holdt op med at overfalde ham. Mine egne har sjældent nogle på sig, og min venindes går også fri nu.

Måske de hestmangler idt ekstra resurser, som evt kan gives til den, ved ekstra vitamin, evt tilskud af et eller andet. Mine får salvamin grøn, soya skrå, lucerne, foderkridt, roerpiller, pt hvidløg og en flydende b vitamin og jern kur.

Trectonik kan også være en mulighed..

Mine heste døjer ikke længere med flåter, men kattene og hunden er.

Kentaur Artemis bom 2, 17,5 tommer, sort sælges, skriv besked eller send SMS

0
0
Svar på denne tråd

Tectonic
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 12:15

Husk, at hvis du vælger at bruge Tectonic, så skal du teste på et lille sted først, da det ikke er udviklet til heste, men kvæg, og det ikke er alle heste der tåler det. Men ellers er det jo et super middel, der virker formidabelt på fluer og andet kravl.

Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!

www.nordsvensken.org/jylland

0
0
Svar på denne tråd

Flaater.......
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 15:47

Du kan ogsaa give hesten et tilskud af flour of sulphur i dieten.

If it isn't Dutch, it isn't much.
My other car is a Friesian Horse.
If it isn't a Friesian, it's just a horse ;-)

http://www.AnimalSportsTherapy.com

0
0
Svar på denne tråd

Tectonic??
Forfatter: 
Dato:  27-05-2009 20:10

hej

jeg har også haft heste i flere år, men først efter jeg har fået koldblodsheste har jeg oplevet de har fået flåter og jeg piller dem også af, men har spekuleret på hvad man kunne give dem for det, hvad er det der tectonic, og hvor kan man købe det?

mvh betongo

0
0
Svar på denne tråd

kender en der brugte frontline
Forfatter: 
Dato:  28-05-2009 16:44

jeg kender en som brugte frontline til hendes friser hoppe da den fik sommereksem og en del tæger/flåter og da hun have bruge en hel pakke til de store hunde og have lagt den langs rygsøglen og man helt ned til halen fik den ikke flere tæger/flåter og dens sommereksem forsvandt

mia

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-05-2009 08:27

Tectonik og frontline virker stort set ens - bortset fra at frontline ikke virker mod alle de flyvende kravl der plager dyrerne og så koster Tectonik kun en brøkdel.

Hestene får 25 ml en gang om måneden fra 1. april - 1. oktober

Hundene 5 ml

Gederne 5 ml

Kattene 2 ml

1 L koster ca. 600,-

Købes f.eks. her :

http://www.lhfoder.dk/

shop.lvkvilofarm.dk/ search.php?search=tectonik&action=1

Gitte

Memento mori

www.westernportalen.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider