Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sommer eksem
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 10:50

jeg har en friser hoppe som desværre lider af sommer eksem.

jeg har haft hende knapt 1 år, og da jeg fik hende havde hun gået på døgn fold i et tæt skov område, så hun var selvfølgelig slemt angrebet.

Da hun kom hjem til mig, sørgede jeg for at hun var på stald om natten, at hun blev smurt med anti kløe, og noget der lugter for holde mitter væk, også er vores folde meget åbne uden meget læ og tæt bevoksning, og der er heller ik noget mose, eller vand i nærheden. hendes eksem er selvfølgelig gået i sig selv vinteren over, og hale og man er hel igen.

Nu nærmere tiden sig hvor de kan være ude i døgndrift, vi har en rundbuehal på folden og jeg ku rigtig godt tænke mig at hestene ku gå på døgn fold her fra juni af.

Men hvad kan jeg gøre for at holde hendes eksem væk.

håber det kan lade sig gøre.

hilsen jeanette

Elsker min dejlige datter - mand - og hest. thi hi
0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 12:01

Du køber et rigtig godt eksemdækken.

Min DV-hoppe går med et Rambo Sweet Itch Hoody, og det har den på 24-7 fra april til oktober. Dog går hun uden om dagen når det blæser rigtig meget og mitterne er væk. Har prøvet andre eksemdækkener, men det her er det eneste, der ikke skraber hårene af hende.

Du kan købe en vandtæt liner til at klipse indenunder, så hesten også kan gå med det i regnvejr.

Lækker lejlighed med havudsigt og tagterrasse i Bulgarien udlejes

se www.123hjemmeside.dk/bulgarien

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken også
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 14:16

Min haflinger havde det også. Eksemdækken har vist sig at være det eneste, der virkelig virkede. Nogen synes, det er synd. Men når man bare én sæson har set en hest med sommereksem, tror jeg de fleste vil synes, det er mere synd.

Jeg har også prøvet hvidløg, horsol der dryppes på de udsatte steder, aloe vera og noget shampoo fra dyrlægen. Horsol gav det bedste resultat - men der stod hun også inde om natten. Dækken må klart være også min bedste erfaring.

0
0
Svar på denne tråd

Økozonkuren
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 14:53

Min oldenborghoppe har haft sommereksem i 5 år, jeg prøvede alt da det startede, specialfoder, blodprøver, binyrebarkhormon sprøjter, og alle mulige cremer, jeg fandt ud af at det eneste der duede var et ordentligt eksemdækken, så hun gik med dækken og hætte, og hendes ben som jo ikke var dækket, blev smurt ind i Itch Stop salve på sårene, det er den bedste salve jeg har prøvet, men sidste år købte jeg økozonkuren til hende, man køber den hos dyrlæge Katrine Langvad, hun forhandler kuren, og den virker, har også købt den i år, min hest har man og hale, klør sig ikke mere, end min anden hest, hun behøver ingen dækken, men bedst af alt, nu kan jeg ride på hende hele året, også om sommeren, uden hun er ved at smide sig, for at komme til at klø sig.

Venlig hilsen Kirsten

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 20:28

Det mest humane (i første omgang) er et eksemdækken, & nej det er ikke synd for hesten at gå med sådan et dækken.

Med et eksemdækken på er den øjeblikkeligt beskyttet - mod alle insekter.

For èn eksem-mules vedkommende er det ren dyrplageri ikke at lægge et dækken på den.

Det er jo ikke bare en alm. kløe den har - det er en allergisk reaktion som kan være yderst pinefuld for hesten.

Har i 2 sæsoner lagt et Horseguard på vores mule, & det gør at den kan holde ud at gå ude i de mere "sikre" tider på døgnet.

Billig & sikker måde (som virker) at hjælpe mule på:

www.stald-direkte.dk/shop/ horseguard-eksemdaekken-900p.html

Uden et eksemdækken på er den nærmest panisk når der er insekter i luften - med eksemdæknet på går den roligt rundt & græsser

Har netop bestilt et Rambo Sweet Itch som vi ser frem til at modtage.

Boks med vindue kan lejes, i 99 % selvpasser stald for rette pensionær/hest. Næstved Ridecenter 800 kr. pr. mdr.

Mops tæve parret uge 18. Er der bingo er hvalpene salgsklar til september (farve fawn)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 22:23

ok så et eksem dækken er påkrævet, det må jeg se at få købt. hvor kan man købe et rambo sweet itch dækken?

jeg har også bestilt noget spray og noget specielt urte halløj som skulle hjælpe godt imod mitterne.

så må vi se, men kan se at hun allerede så småt er begyndt at klø sig, så der skal gribes ind nu, inden det blir alt for slemt.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  10-05-2009 22:39

på den hjemmeside der hedder lykkegård-rideudstyr.dk har jeg bestilt noget der hedder imvet, som styrker immunforsvaret og en spray som hedder cur1 som sprayes på pels og hår.

aner ik om det virker, hende der har hjemmesiden har selv meget slemt angrebet eksem heste og det havde været rigtigt effiktivt for hende, så håber også det kan hjælpe hos mig. nogle som kender til disse produkter, som har prøvet dem i praksis, gode og dårlige erfaringer.

0
0
Svar på denne tråd

har hørt om.....
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 07:47

jeg har engang hørt om et tysk mærke der hedder rokale.

de har en serie til sommer eksem. hedder riebex og rokasom og der er også noget foder pulver.

Mødte engang en pige hvor det havde virket meget på hendes islænder. Hun viste nogle imponerende billeder af helingen.

En af mine veninders heste har en smule kløe og der virker deres spray .

Men jeg kender ikke nogen med fuld sommereksem der ellers har brugt det.

nogen der kender til virkning af det produkt ?

flaskerne ser sådan ud: shop.alhvor.dk/plejemidler-47/ hudpleje-49/

SALG AF LUSITANO HESTE

Salgsheste på www.klassisk-dressur.dk

Hestemalerier sælges. www.lykkebianca.dk

Få ledige pladser til GOLEGA hestefestival 09.

8 -15 nov. Portugal.

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 17:34

Handler Rambo dækner hos:

www.athorsecare.com/FORSIDE.html

Super service & gode priser

Kan ikke se Sweet Itch endnu er kommet på hendes hjemmeside men hun har dem så bare ring..

Har netop bestilt et Sweet Itch dækken hos athorsecare, som ventes med længsel

Mht. alle de forskellige produkter der er på markedet - det er jo en ren jungle - så har al det vi har prøvet til dato (urter, hvidløg, forskellige spray/cremer) ikke virket (godt nok).

Ergo min erfaring - det er billigere, at investere i et eksemdækken fra start af fremfor, at forsøge sig frem & ende op med alverdens produkter på "lager" som ikke dur optimalt til, at holde årsagen til eksemen væk = mitter...

Et insektdækken er heller ikke nok.

Det ER billigere, i længden, at købe et eksemdækken, DET virker 100 %

Ridemagasinet Hest (såvidt jeg husker) har en artikel omhandlende sommereksem i det kommende nummer (juni/måske juli nr.).

Boks med vindue kan lejes, i 99 % selvpasser stald for rette pensionær/hest. Næstved Ridecenter 800 kr. pr. mdr.

Mops tæve parret uge 18. Er der bingo er hvalpene salgsklar til september (farve fawn)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-05-2009 17:48

Min hest har også lige fået sommereksem. Tror det kom af, at hun gik på en fold, hvor der var træer, buske og vand = mange mitter. Nu har jeg flyttet hende over på en anden fold, som er åben, godt med vind og ingen vand lige i nærheden. Det har hjulpet. Hun klør sig ikke forfærdelig meget. Dog har jeg lige bestilt et eksemdækken til hende, som hun naturligvis får på, når mitterne rigtig kommer. Tror også, at det er det eneste, der virker ordentligt.

Desuden vil jeg prøve St. Hippolyt Hesta Mix Müsli. Det skulle være velegnet til heste med eksem.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

ok så langt så godt
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 13:43

nu har jeg kikket på nogle forskellige dækner.

og det er følgende fra hooks thermo master eksemdækken

fra athorsecare er der amigo bug rug, rambo protector og et sweet itch. og sidst men ikke mindst fra stald direkte house guard eksem dækken.

hvilke et vil i anbefale.

0
0
Svar på denne tråd

Flusa....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 15:08

Jeg har en nordsvensk vallak, der lider af sommereksem i mildere grad. Dog er det nok til at han er ved at lægge sig når jeg strigler, rider osv, samt klør sig op af alt der kan anvendes som kløpind. Dog har han aldrig kløet manen i stykker eller haft store hårløse pletter med sår som man har set det hos islændere.

Jeg fik anbefalet "flusa" af en islænderejer, og må sige at det har haft en god effekt.

Andre præparater - såsom hvidløg, urter, salver, insektssprays har ikke haft den ønskede virkning. Heller ikke på trods af langvarig brug.

0
0
Svar på denne tråd

Eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 11:53

Vi har købt dækken hos RSH Eksemdækken. http://www.rsh-eksemdaekken.dk/ Vi har 2 stk. med eksem, og vil klart holde med på, at det eneste der hjælper er et eksemdækken, og det skal være det rigtige, lang haleklap, store klap under maven samt lukning rundt om benene.

Insektdækken duer ikke :)

Vi har prøvet alverdens ting, men intet hjælper godt nok.

Anette

2007 var mit sidste år som shetlænderkusk,

nu skal jeg køre med NF og DSP

Shetlændere også for voksne

min hjemmeside staldhojbo.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  14-05-2009 15:01

Rikke: Vær obs på at nogle af de dækner du nævner (mig bekendt) ikke er effektive nok til en eksemmule. Amigo bug rug & Rambo protector er vist ikke effektive nok til eksem men derimod gode til at beskytte mod (andre) insekter. Mitter er meget små, & kan komme gennem maskerne på et alm. insekdækken. Ergo et alm. insektdækken beskytter ikke en eksem hest godt nok

Har pt. et eksemdækken fra Horseguard, & har været tilfredse nok med det - dvs. det er det eneste eksemdækken vi har erfaring med.

Det har beskyttet (& dækket) mules krop fint

Nu er det imidlertid slidt op..

Har denne gang valgt at bestille et Rambo Sweet Itch, & håber/satser på at det er nemmere, at iføre mule Rambo`en kontra Horseguard`en.

Horseguard dæknet skal trækkes over hovedet på mule, & det er ej nemt for andre, at putte på mule de dage hvor vi ikke selv er i stalden til at lukke ud.

Det ser ud til at Rambo lægges på som et alm. dækken m/hals dvs. nemmere at putte på - håber jeg

0
0
Svar på denne tråd

jeg har bestilt
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 22:35

et eksemdækken fra hooks som hedder thermo master eksendækken.

Har snakket med andre folk som har eksem heste også friser, og det har været godt til deres, både pasform og beskyttet fint.

Min er jo en temmelig bred dame da hun er den barokke type, så hun skal ha en større størelse.

glæder mig bare til det kommer så hun kan få det på.

så sprayer jeg hende med noget som hedder cur1 og gir hende noget olie med urter i fodret som sku opbygge hendes imunforsvar.

så håber det kan hjælpe hende.

0
0
Svar på denne tråd

boett eksemdækken
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 23:01

Jeg vil i år købe et boett eksemdækken . . :) Har kun hørt godt om det.. Lige nu har jeg et horseguard, og det er jeg også rigtig tilfreds med, men skal have noget at skifte med, når det skal vaskes, da jeg syntes det bliver ulækkert efter 1-2 uger...

M.v.h.

Stine

med

Pony-dyret Star Fighter

*Medlem af pony-power "klubben".

-"Klubben" for ponyryttere over 18 år.

0
0
Svar på denne tråd

tjulahej...
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 23:53

Hvordan ser sommereksem ud?

Min hoppe får lidt knubber på bringen - ingen andre steder - de klør lidt og de ligner små myggestik, men alligevel ikke de er ikke hævede noget særligt bare små prik knubber.

Er det eksem?

der er ingen andre på folden eller vores sted som får dem. Nu er det andet år i træk de kommer.

Det er/går næsten væk om vinteren.

Knus Tine

Ps dyrlægen sir hun kan have lidt allergi overfor myg... men er det så det samme som sommereksem?

"Den vej, som som ikke starter i Hjertet, ender blindt."

Antines Arabians Dk

PH Balaton El Antines

Balagia
Belisha welsh pony

Sælges

Se præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Køb et eksem dækken
Forfatter: 
Dato:  16-05-2009 11:54

i ordentlig kvalitet- RHS eller Boett købes hos Hyldahl.com fås i alle str- allerede her er du på forkant med dårlige dækkener og længre holdbarhed.

Ellers kan Ökozon anbefales- Katrine Langvad

God foder hvor mineral/vitamin og omega 3-6 samt selen/zink er overholdt tag evt. en blodprøve- kan hjælpe rigtig mange heste

Samt er vores inde- fra før skumrings tid og kommer først ud når solen er oppe og dyrene er i ro

Pt. går Hulda uden dækken- men det står stand by lige så snart vejeret venner men hun passes optimalt med Ökozon- men det er alså best at begynde allerede Marts/April

Dog er heste forskellige så der er andre eksem midler der virker på nogen heste, men godt dækken og Ökozon virker på alle

Venlig Hilsen

Line K. Jeppesen

Nu mor til smukkeste pige 09.04.09
www.123hjemmeside.dk/Nordhus
www.123hjemmeside.dk/Bjartur

0
0
Svar på denne tråd

Sommereksem
Forfatter: 
Dato:  17-05-2009 18:28

0
0
Svar på denne tråd

hormonforandringer?
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 20:25

Jeg har en veninde, hvis gamle eksemhoppe i to år i træk ikke har haft eksem. I de to år har hun været i fol. Dette er den eneste forskel fra de andre eksemplagede år. Er der andre der har erfaring med det?

0
0
Svar på denne tråd

hvad er forskellen
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 21:06

på eksem og flye dækken jeg har nemlig lige idag fået den dejlige (høm høm) nyhed af dyrlægen at min dejlige (igen høm høm) 2 års haffer lider af sommer eksem og da dette er min første hest med denne lidele er jeg jo lidt på bar bund når jeg nu sidder og kigger på sommer dækner

Så kære Hn`er hjælp hvad er forskellen?

føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,leandro.mmf leonardo 2 sælges ventes midt maj

0
0
Svar på denne tråd

12324324
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 21:33

Flue dækkenet har større huller end eksemdækkenet. Altså mitterne kan sagtens komme ind under fluedækkenet, og det virker derfor ikke mod sommereksem.

Kan anbefale RSH eksemdækkenet. Det sidder godt, gnaver ikke og lukker godt til, eneste minus er, at det er et helvede at hive over hovedet, når hestens store hoved ikke passer til resten af den lille krop!

Nina

0
0
Svar på denne tråd

okay så blev
Forfatter: 
Dato:  19-05-2009 21:43

jeg så meget klogere tusind tak

føl efter assendrplunds cayman mf.ak´s leflaro,leandro.mmf leonardo 2 sælges ventes midt maj

0
0
Svar på denne tråd

Svar på dette indlæg (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider