|
|
| hvilken universal salve har I til brug |
|
|
ved skrammer/sår etc ?? Søger noget der gerne måtte være uden recept/via dyrllægen, men som også sidder lidt bedre fast end helosan/kopatsalve gør....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada... |
|
|
Du kan få en spray i de fleste rideudstyrs forretninger, som du kan sprøjte på! Mange af dem har en hæftig farve fx lille eller blå 
Det sætter sig på såret, og danner en hinde!
Ellers er mit råd den gode naturlige luft!!! Jeg bruger sjældent div produkter selv om jeg har en del af dem , men frisk luft syntes jeg nu i de fleste tilfalde er det bedste produkt 
Sommergræs tilbydes
Varde / Esbjerg (6800)
se præs for mere info!
Er livet ikke skønt, foråret er på vej 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| salve... |
|
|
Den blå skinhealer synes jeg sidder rigtig godt fast. Men ellers bruger jeg alm. klorhexidin-salve - købes på apoteket. Det er nænsomt men desinficerende. Om sommeren er tjærespay eneste mulighed for at holde fluerne ude af et sår - her hjælper ingen salve desværre... Mvh. Anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bummelum |
|
|
khlorhexidin salve, da den trækker ind hurtigt og sidder I såret og arbejder- ellers alverdebs aloe vera produkter- eks propoliscreme som er god mod snart alt lige fra sår pga allergi til dov små og større skrammer mv.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg bruger Aloe Vera Gel til mindre sår og lignende. Det danner ikke en skorpe, men får sårene til at hele hurtigere (er i hvert fald min erfaring). TIl skavsår bruger jeg babyzinksalve fra apoteket eller Matas - det danner en hinde og holder alligevel såret blødt.
"Det er bedre at have elsket og mistet end slet ikke at have elsket"
Unette, Amadeus, Hetja & Kevin - mine hypper!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Også aloe vera her |
|
|
Jeg bruger også Aloe Vera Gel (fra Forever Living...). Gelen trænger hurtigt ind og det er også min erfaring at sår heler hurtigere ved brug af gelen. Bruger den også til mig selv.
Nu med trakehner dressurstjerne 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aloe Vera |
|
|
Jeg bruger også Aloe Vera (den fra Blue Hors) den eneste jeg lige kan finde i mit område. Min hest får rigtig meget nemt sår i mundvigene, men når jeg smører med dette her får han intet. Ellers mener jeg også at alm. vask/renlighed med vand evt. sæbevand og så luft !!! er super super godt. Mange gange er det altså bedre at hesten klarer det selv end at vi smører dem med alt mulig.(selvf afhængig af omfanget )
Venlig hilsen Heidi
Jeg kan forstå dit indlæg forkert og så beklager jeg, men mit svar afspejler sig i min fortolkning af dit indlæg. Döbert trense brun sælges - se mine annoncer
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Tine ♥Oliver♥ |
| Dato:  |
03-05-2009 10:04 |
|
Aloe Vera eller Pantothenolsalve. Tine
- Mor til den dejligste dreng - Oliver, 23/1-09, 55 cm og 3670 g - * Madame Freja * Surprice * Ticco*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uden recept |
|
|
på apoteket kan du købe klorhexidinsalve eller vitamin B5 salve til sårheling. Koster ikke ret meget og er effektive.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tja.... |
|
|
for det meste bruger jeg ingenting. Man kan finde på at bruge pattesalve evt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mentholatum Salve |
|
|
- kan jeg godt finde på at bruge, det er vildt dyrt da man jo ofte skal bruge ret store mængder til en hest, men jeg synes det er super godt. Ellers bruger jeg Helosan, det er også glimrende til de fleste ting. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg............. |
|
|
foretrækker levertranssalve. Sår heler ualmindeligt hurtigt og flot. Heldigvis er det yderst sjældent jeg har brug for det.
Med venlig hilsen Merete
Shetlænderavl Nu 2 plage og en hoppe til salg med gode papirer til fornuftige priser. Se min hjemmeside. http://www.stutteri-winther.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Emergency spray |
|
|
Jeg bruger Emergency spray fra LR - den er super både til mennesker og dyr. Det er et Aloe Vera produkt. /Lisbet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vasker.. |
|
|
i vand den første dag og derefter gør jeg intet udover at holde øje med om der kommer infektion i såret..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes omkring Århus og Brande, se præsentation for nærmere information..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Salve... |
Laban1 |
06-05-2009 16:25 |
|
Jeg bruger altid Aloe vera First spray og bagefter Aloe vera gelè crem. Sårene heler meget hurtigt. Men det er jo desværre ikke altid let at få fat i. Ellers er Klorhexidin godt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sårsalve |
|
|
Jeg bruger Stop Itch salven fra Nettex - det er egentlig en sommereksem salve, men det er super også til muk og sår. Og så er der noget I, som holder fluerne væk. Er såret åbent/bløder bruger jeg klorhexidin pulver fra apoteket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sår.... |
Laban1 |
06-05-2009 23:04 |
|
Nu nævnte Lisbeth lige det der med fluer, her er Aloe vera gelè super godt, skal bare lige smøres i kanten af såret, og fluerne holder sig helt sikkert væk, de hader Aloe vera.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
| til sår og rifter |
|
|
har jeg hvor vi køber foder købt en sårspray til grise, den koster 30 kr , den er tørrende og decificerende , bruger den også til føl navler.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Stalosansalve |
|
|
Stalosansalve sidder meget godt fast og laver en hård skorpe. Ulempen er jo så, at man ikke kan se, hvad der sker inde bag skorpen. Fordelen at det bliver hårdt og ikke tiltrækker støv og skidt som de fedtede salver som kopattesalve, BH Skinhealer, zinksalve ol.lign. Jeg brugte det på et sår min havde foran, hvor koden bøjer i vinters, og da var ret godt til at holde mudder/jord ude, så jeg ikke behøvede vaske såret hver dag. Altså mudder langt op af benene, kan det næppe klare, men et par stænk holdt det fint ude.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vasker |
|
|
Vask i sæbevand, hvis det er dybt og ellers bare skylle med masser af kold vand. Aleo vera spray til dyr og ellers Traumeel salve som fås i helsekost, det er rigtig godt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Stalosan |
|
|
både som salve og som pasta. Den er god og effektiv.
en fjordhest er en dejlig hest....og en islænder også!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jkahsdjksa |
Anna-S |
18-05-2009 11:17 |
|
Helosan - eller ingenting. Har 2 gange mens jeg har haft dyret haft renset et par skrammer - de var dybe (første gang) og bylder 2. gang (fra blodansamling). Ellers kigger jeg bare på om det har blødt - har det det får det bare lov at være - på den måde går det hurtigts (evt. smørre jeg helosan på når der er sår på - så de blødgøres lidt mens den heler.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|