Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

musli uden stivelse??
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 12:47

Hej alle.

Nogen der ved hvor meget stivelses procent er på i de forskellige spillers og TM.

Min hest er tynd og må helst ikke få stivelse.

Han får lige nu betfor, grass, olie og så spillers conditioning mix og da er der jo desværre en del stivelse i.

Og i behøver ikke skrive linamix det har jeg kun dårlige erfaringer med..

0
0
Svar på denne tråd

mine erfaringer
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 12:58

Jeg ved ikke så meget om de forskellige mærker. Men min(uafhængige) foderplanlægger siger at Tjørnelys TM musli super plus er et af de allerbedste stivelsesfri produkter på marked.

Er ridesporten ved at udvikle sig til et organiseret og systematisk voldorgie mod hestene? Vurderer selv www.epona.tv

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du kigger
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 13:02

Under de enkelte produkter på hjemmesiderne, så står det hos både Spillers og TM.

Mod dumhed, kæmper selv guderne forgæves

Rideklubben Hammelev og Omegn

0
0
Svar på denne tråd

Müsli light
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 13:45

TM müsli light ligger vist på 12% stivelse, hvilket er rimelig lavt.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

Super Plus.......
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 13:55

Kunne min desværre ikke holde huld på. Men ja der er ikke meget stivelse i.

Idag bruger jeg NAG Fiberpiller, Salvimin Grøn, lucerne og olie, som hun fint holder huld på og næsten uden stivelse.

Spillers kender jeg ikke, ud over HigFiber Cubs og den fungerede min tidligere fjordhest ikke på.

Af Krafft fik jeg anbefalet Grov 90 som der ikke skulle være så meget stivelse i og så har Eggersmann en der hedder Frucht Musli som der heller ikke er meget stivelse i, så vidt jeg ved. Men Spillers skulle have flere med lavt stivelseindhold. Søg på Spillers her inde. Så skulle der gerne være en tråd hvor der er en der skriver stivelseindholdet på en del af deres produkter.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.

Evidence ifoles med Chicago i april 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Skal det være TM eller Spillers...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 15:23

Der findes noget der hedder Horselux Plus. Det er godt foder. Har selv brugt det og hestene var så pæne. Og der er kun 19% stivelse i. Jeg er dog holdt med at give mine det fordi ridevallaken ikke gad müsli mere.

Så den får Krafft Groov 90 nu. Det indeholder kun 15,9% stivelse og efter en uge på det foder er den en hel anden hest..

dejligt ..

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Horselux.
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 16:01

Ville jeg ikke bruge. Syntes der er for meget melasse i. Det de viste frem i Herning var da ikke noget at råbe hurra over. Men det er bare min mening.

I øvrigt Mette. Du skriver at du har fået en helt anden hest efter du har skiftet fra Horselux til krafft grov. Går ud fra at det er til det bedere. Ellers forsatte du vel ikke med det. Og det der så undre mig at du så vil anbefale Horselux til andre.

Mange vrinsk fra Evidence, Spotlight og Lene

Løvehovede Kaninunger sælges. Meget smukke og søde. Billeder på min præsentation.

Evidence ifoles med Chicago i april 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Marstall
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 17:31

har et produkt der hedder Vito, som kun har et stivelses indhold på 6-8 %, som både kan udfodres alene, eller sammen med andet krybbefoder.

Generelt er næsten alle Marstall´s produkter lav i stivelse.

Annette

Escapology T, til avlsbenyttelse !!

Forhandling af Marstall, Myoplast og TRM !!

Safemate folingsalarmer udlejes !!

51 point Leonid holstenerhoppe sælges !!

www.escapology-t.dk !!

www.stutteri-taldorf.dk !!

0
0
Svar på denne tråd

Spillers har
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 17:36

mange produkter der ligger under den anbefalede maks mængde af stivelse på de 20% - få fat i deres folder, der i står det. Jeg ahr efterhånden skrevet det herinde SÅ mange gange så finder du fodertråde frem hvor jeg svarer i der omhandler bl.a. spillers kan du læse om det.

0
0
Svar på denne tråd

Evidence
Forfatter: 
Dato:  12-04-2009 17:40

Jeg var vældig glad for at bruge Horselux Plus .. men min vallak begyndte at sortere i müslien .. og begyndte at slet ikke vil spise det Det var omkring jul... Det eneste jeg kan få ham til at spise er pelleteret foder, og jeg har først fundet noget han kan fungere på nu ... Hvilket er Krafft ..

Og han var også god på Horselux Plus .. men i 2 måneder kunne han kun spise foder der var meget stivelse i .. og det er det han er blevet rolig fra igen nu .. Undskyld det blev vist noget volapyk det jeg skrev før ..

Håber det er til at forstå nu ..

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

horselux
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:13

Horselux har også lavet en easy. 15 kg for 129 kr.

miljoefoder.dk/data/images/horselux/ foderplan%20horselux%20easy.pdf

7,5 % stivelse.Og kun ca 100g pr 100 kg hest.

Rikke

0
0
Svar på denne tråd

Horselux Evidence spotlight
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 10:36

Evidence spotlight.. Meget melasse i horselux??

Hvis du ser på indholdet i de forskellige varianter, vil du se at der er max 4 % melasse i, og i easy er der nul.

Det der gør foderet "fedtet" er epona-olie..

www.miljoefoder.dk klik på horselux

En hest uden stamtavle er ikke en race, kun en hest...

0
0
Svar på denne tråd

tusinde
Forfatter: 
Dato:  13-04-2009 21:20

tak for alle jeres svar :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider