Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

ja .. så er det min tur .. (foder)
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 19:01

Jeg har en 9 års holstener vallak.

Den er nervøs og varm anlagt, og må helst ikke få havre.

Han har indtil februar fået Horselux Plus fra Miljøfoder, men ville ikke spise det, så prøvede jeg Naturmüsli fra Hippolyt. Det kunne spises i en uge, så var det heller ikke godt nok. Så nu får den noget fra Møllerens der hedder Hesterplus. Det er pelleteret og det gider han at spise.

Han får udover hans foder ca. 300 g Betfor, og ofte (næsten hver dag) en portion mash.

Jeg har overvejet ERS pellets fra Brogaarden .. men de er dyre .. meget dyre. (det kommer til at koste 38 kr om dagen at fodre med det)

er der nogle, der har en gos løsning til dette?

Det skal siges at jeg har bestilt dyrlæge til efter påske, således at den lige kan blive tjekket med det hele.

På forhånd tak

Her er et billede af ham:

www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/ 1280129.jpg?14-03-2009

/mette.

...---***Cappucino & Quinar's Lovespot ***---...

0
0
Svar på denne tråd

Hvad får han ellers
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 21:59

Han er sørme flot.

Hvad får han at spise udover krybbefoderet? Mængde hø/wrap?

Hvis din hest er varm, så hold så vidt muligt igen med kornet og som du selv siger, især havren. Stivelse gør intet godt for en varm hest. Müslier indeholder som regel store mængder korn.

Det allervigtigste som du sikkert ved, er at den får et godt grovfoder. Hø eller wrap er nr 1.

Gode krybbefodermidler er lucerne, olie, roepiller, grønpiller, et godt koncentreret vitamin/mineraltilskud som Salvimin Grøn, Feed Complex eller TravoE.

Det er tilmed en meget billig løsning, samt optimalt for hestens mave og tarmsystem.

Hvis du gerne vil give en müsli, så er der Tjørnehøjs müsli light og andre kornfrie/fattige produkter.

Hvis han ikke kan lide ret meget, så er det selvfølgelig svært, men jeg ville prøve mig frem med roe/grønpiller, lucerne, Feed Complex og evt olie, + rigeligt hø.

Held og lykke.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

Fodring
Forfatter: 
Dato:  04-04-2009 22:18

Ja, meget lækker hest! :-)

Jeg tilslutter mig helt klart Christinas løsning ovenfor.

Har selv en Holstener på 12 år, som er af den trivelige type ;-)

Da han har været forfangen holder jeg mig også til en foderplan bestående af rigeligt med grovfoder og kraftfoder med minimalt stivelsesindhold og ekstra fibrer + Lucerne. Har skiftet lidt imellem TM Müsli Light og Brogaardens Leisure Mix.

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar..
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 11:07

Ja han skal nemlig have så lidt stivelse som muligt.

Han får alt det prima wrap han kan tygge sig igennem.. Jeg tænker dog at det måske er müslien han ikke vil spise. Alt pellereret ryger lige ned. Det var derfor jeg tænkte på det fra brogaarden.

Efter han er begyndt at få TM mash gider han heller ikke at spise det. Mashen har jeg nemlig brugt at gemme diverse tilskud i(Magnesium og E etc.)

Hmm .. Vil det være en idé at give ham Betfor 3 gange om dagen i stedet med lucerne og tilsukd i bare?

Nogle, der ved og man kan blande roepiller og grønpiller? og hvad med Betfor. Hvormeget må de få om dagen. Jeg er jo glad for Betfor, men der er jo meget sukker i ..

Og mange tak fordi i synes han er pæn .. Han er rigtig dejlig og en køn køn hest. Det står også tit på vores kritikker ..=)

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

hva med
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 11:52

et koncentreret vitamin og mineral tislud, samt lidt linamix (dette er jo osse pelleteret foder) ? Og billigt i længden (linamix koster 10 kr pr kg ca) alt efter hvor det købes- og skal gives med op til maks 200g pr 100 kg hest- ellers efter behov.

0
0
Svar på denne tråd

Ja du må...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 14:14

...gerne blande roepiller og grønpiller. Det gør jeg også da min hest ikke vil spise roepillerne ellers.

Hans foderplan lyder:

200 g roe/grønpiller,

1 kg TH müsli light,

1 pump (30 g) Feed complex),

½ kg lucerne,

9-10 kg wrap.

Han er på skrump og jeg forsøger at holde stivelsen på et minimum.

Hvis din hest ikke vil spise alm roepiller/grønpiller, kan du med fordel give Betfor 3 x dagligt med lucerne og tilskud i.

Det vil dog være bedre med alm roepiller (sukkerindhold 5%) og også noget billigere for pengepungen.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB) og Madelaine af nord-Als (Shet.)

Shetlænderhingst søges til bedækning på Sjælland.

Papirer ikke en nødvendighed.

0
0
Svar på denne tråd

linamix ...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 15:18

Hvad indeholder Linamix ..

ER der meget stivelse i etc. ..

Det vil jeg jo kunne blande med lucerne etc. og enten Feed complex eller Travo E

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

linamix
Forfatter: 
Dato:  05-04-2009 21:52

der er ingen stivelse i linamix,det er lavet af hørfrø,solsikkefrø,hestebønner og lidt andet jeg ikke lige kan huske.

men mit bud er 15-20 kg wrap,linamix og måske majsflager

Nykøbing falster

stald med 5 bokse udlejes

enkel boks er også muligt

500 kr

sommergræs tilbydes også

750 kr ink. vitaminer

0
0
Svar på denne tråd

Måske...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 07:45

Et par forslag -

Måske TM hors balance, det har et lavet indhold af stivelse (6 %)

det er godt nok et ungheste foder, men så er der måske mulighed for at du kan nøjes med en mindre mængde og så er det pelleteret.

Eller måske deres præstations foder TM compete.

Louise - med Meister drengen!

Chess - For evigt elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

majsflager
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 08:22

bruges ikke i en foderplan med minimum af stivelse.

Linamix indeholder ingen stivelse og ingen sukker. Det er et meget olieholdigt foder, med gode proteiner og rigtig gode Omega fedtsyrer!

Tine

- Mor til den dejligste dreng - Oliver, 23/1-09, 55 cm og 3670 g -

* Madame Freja * Surprice * Ticco*

0
0
Svar på denne tråd

Nu tror jeg det er lykkedes ..
Forfatter: 
Dato:  06-04-2009 18:05

måske ..

Jeg har prøvet at købe en sæk Krafft Groov 90. Det er et foder med 15,9% stivelse i ..

og det er pelleteret ..

Så nu må det prøves .. og efter at have givet den det en gang ser det ud til at det kan bruges ..

men tak for alle jeres svar .. jeg vil helt klart have linamixen i tankerne hvis den holder med at spise igen ..

/mette.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider