Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

St. Hippolyt og tilsat duft????
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:02

hej Hestefolk.

jeg har igennem en længere periode fodret med st. hyppolyt,og har været meget tilfreds både med kvalitet og hestens huld,præstation osv.

men i dag kom det mig for øre at duften i deres foder skulle være kunstigt tilsat??

er der en her inde der kan af eller bekræfte dette?

da jeg selvfølgelig ikke er intersseret i at fodre med foder tilsat noget kunstigt.

jeg valgte også hyppolyt da det skulle være lavet af økologisk matriale.

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ved det
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:09

ikke præcist.

Men ifølge en af deres konsulenter på deres stand i Herning er de kraftige dufte lavet af urter.

Om det passer ved jeg som sagt ikke.

Men faktum er, min hest har ikke været i bedre form end den er efter jeg er skiftet over til naturmüslien.

-Og det er ikke første gang jeg har set det.

Så jeg er godt tilfreds.

En anden ting, som jeg er glad for, er at hesten nærmest overfalder sin mad nu. Han har altid været madglad, men han har haft perioder, hvor maden kun blev nødigt spist, og han sprang på wrappen istedetfor.

Men nu spidser han øre, når maden er på vej. -Skønt.

Mvh. Tine

Staldpige søges til mindre stald i Schweiz. Start juli 2009. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.
Kieffer Garmisch sadel sæ ...

0
0
Svar på denne tråd

nej det skulle
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 21:20

være urterne og så den smule peppermynte der er i (mener det er peppermynte ?)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 22:02

jamen mine trives også super på deres foder, og jeg har også altid regnet med at det var urterne der duftede. men blev i tvivl da jeg hørte at det ligefrem skulle være tilsat kunstige dufte.

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

så vidt jeg
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 22:29

ved som sagt er der ikke tilsat noget kunstigt- det skulle være urter og peppermynte (mener jeg det hedder).

Strôh er et tysk mærke meget hen af hippolyt (ret ens)- det dufter ligeledes, bare lidt mindre end hippolyt- jeg har selv tidligere brugt begge dele. her siges der det samme.

Men det må jo stå i indholdsfortegnelsen på sækken el ?

0
0
Svar på denne tråd

Ting der dufter
Forfatter: 
Dato:  26-03-2009 23:43

i naturmusli: Melasse, æblesirup, krydderurter (heriblandt pebermynte)

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Hippolyt
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:17

Jeg har undret mig meget over deres produkter i lang tid og specielt denne 'duft' der er fra samtlige af deres produkter.

Tillod mig at spørge en salgsmand fra en stand om han kunne svare på hvorfor ALLE produkterne lugtede ens, selvom der er forskelligt indhold.

"Tja tjo, måske var der noget galt med min næse? - duften kom fra de tilsatte urter"

- Hmm, ikke alle deres produkter har 'disse urteblandinger' i og derfor kan jeg kun undres.

Hvorfor de dufter ens, har jeg endnu ikke fået svar på.

Harvester

"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt

0
0
Svar på denne tråd

Harvester
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:39

hmm jeg vil altså lige sige det samme som manden- jeg har aldrig overvejet det der skrives her i tråden før- og er egentlig hverken for el imod hippolyt- MEN jeg sys heller ikke at de lugter 100% ens ??? El lige meget ej heller ?

0
0
Svar på denne tråd

Stute...
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 10:50

Min næse fejler intet og har skam duftet til alle produkter.

Ingen forskel - den samme pebermynte lugt fremtræder.

Harvester

"Jeg er et følsomt og intellegent menneske, med en klovns sjæl der altid kommer galt afsted"

Ukendt

0
0
Svar på denne tråd

De tilsætter
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:38

vel pebermynte til alle blandinger? jeg synes heller ikke de dufter helt ens...

Sagde Janne

Sælges:

Lædergjord med maveplade - 110 cm

- Send PB -

0
0
Svar på denne tråd

Harvester
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 11:57

jeg sys stadig ikke at det dufter 100% ens/ lige meget- men så vidt jeg ved er der peppermynte i alle blandingerne, og så er det vel ikke så underligt de alle dufter af dette? Selvom der nu ikk er lige meget i dem alle så vidt jeg ved- og jeg som sagt heller ikke sys de dufter lige meget af det.

0
0
Svar på denne tråd

hephey
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 12:05

http://www.hippolyt.dk/menu3.htm

som jeg forstå dette betyder det at det er i alle de forskellige hippolyt varianter, ikke nødvendigvis 100% samme urter mm, men i en vis udstrækning- jeg ved at marianne (Mulle) Ahrenz herinde fra har fodret rigtig meget med hippolyt og vist stadig- måske hun kan svare på det ellers?

0
0
Svar på denne tråd

Dufte???
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 13:21

Jeg har med mellemrum også fodret med flere forskellige af deres produkter. Om de dufter ens kan jeg ikke vudere, men at de er tilsat dufte, det er jeg ikke i tvivl om. Selv deres pille foder har denne særegne og lidt parfumerede duft.

Så er det ellers op til folk selv om de syntes det er ok eller ej. Hvis hesten trives godt på fodret er der vel ingen grund til at skifte...

Jeg personligt bryder mig ikke om at det første jeg kan lugte når jeg kommer ind i stalden er lugten af tilsætningsstoffer i mit foder.

Mange hilsner

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Stutteri ♥Casiz♥
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 13:26

jamen VED du at det er tilsætningsstoffer?

Med mindre du mener urter og peppermynte hører derunder hvilket det vel godt kan (?)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 13:35

Jeg sidder tilfældigvis med deres katalog og kigger foder.

Nogle af produkter er tilsat pebermynte, men ikke alle.

Nolge har dog tilsatte krydderurter, men det er også lidt forskelligt i hvert produkt.

Lækker plethest: Ima Cutter Kid - APHA

Dusty

Purple Petite Rose

P's Piquant

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:06

Jeg fodre med både NaturMuslien og Irish Mash.

NaturMüslien dufter rimelig meget, men synes nu ikke mashen dufter af noget specielt.

Kender ikke til nogle af deres andre produkter, men jeg er i hvert fald rigtig glad for at fodre min pony med det. Dyrlægen roste endda hans fine, skinnende pels og pæne huld, da han var og vac. ham for et par uger siden :)

KATRINE

.:. Og Valde .:.

0
0
Svar på denne tråd

jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 14:33

naturmüsli, irish mash og periodisk deres microvital.

At microvital skulle lugte hen af naturmüsli er da en VILD overdrivelse. det lygter så gustent.

Irish mash luger af abselut ingenting.

JEg står i stald med en der fodre med struktur E og det lugter hen af naturmüsli, men ikke helt.

Mvh. Tine

Staldpige søges til mindre stald i Schweiz. Start juli 2009. Kontakt mig for nærmere oplysninger.
Fotografering?

Fatboy sækkestol købes. Send PB.
Kieffer Garmisch sadel sæ ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 16:58

jeg fodre selv med

STRUKTUR E og INTERNATIONAL SPORTS OLYMPIC CLAIM og de lugter bestemt ikke ens, den første lugter lidt af peppermønte den anden har en mere sødlig duft, jeg købter olympic da min ene hest netop ikke kunne døje det foder der lugtede af peppermønte. hyppolyts irish mash synes jeg heller ikke lugter. den almindelige natur müslig lugtere mere kraftigt end struktur E så på det område kan jeg kun sige at alle deres produkter bestemt ikke lugter ens. men der er så heller ikke peppermønte i olympic claim

Sagde en Dressur Rytter.

0
0
Svar på denne tråd

Der er..
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 17:06

Der er ingen kunstige tilsætningsstoffer, aromaer eller duftstoffer i Hippolyts produkter. De fleste produkter indeholder krydderurter, heriblandt pebermynte og bukkehornsfrø, som begge dufter meget stærkt. Der er også hvidløg i mange af produkterne.

Foder til heste er faktisk underlagt nogle meget skrappe regler og en om fattende kontrol, og alle indholdsstoffer skal efter denne lovgivning listes på sækken, så det der er mest af står først osv.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!

Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...

0
0
Svar på denne tråd

Pebermynten
Forfatter: 
Dato:  27-03-2009 17:38

Jeg bruger irish mash, den lugter ikke af noget særligt.

Og så naturmyslien, der dufter af pebermynte :-)

0
0
Svar på denne tråd

tilsatte dufte
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 12:52

jeg ved svinefoder er tilsat dufte og at dette ikke skal oplyses - har engang været i en stald hvor deres smågrise foder lugtede så dejligt af noget hen ad hindbær, at man faktisk fik lyst til selv at smage dette foder ;-)

Og hvorfor skulle det være anderledes ved heste, fodret i DK er vel underlagt de samme love...

Og jeg er fuldstændig ligeglad med om det er tilsat noget duft eller ej, bare fodret er godt og hesten trives..

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Økologisk
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 14:17

der kan ikke være tilsat duft i det, da det er økologisk..

St hippolyt og tjørnehøj mølle er de 2 foder producenter jeg kender, der må fodres med i økologiske besætninger..

og sådan noget bliver jo tjekket i hoved og rumpettos, når man har øko besætninger.. hos os har vi både en heste, en kvæg og en svinebesætning der alle er økologiske.. vi slår selv wrap, som bliver gødet med vores mødding.

Holly Dolly

Med søde, dejlige Melando

Savner min lille prinsesse hund Emma

<3 It´s good to be in love <3

0
0
Svar på denne tråd

Ikke korrekt
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 17:27

Metjen der tager du fejl, svinefoder må ikke tilsættes stoffer der ikke deklareres. Jeg har både arbejdet i foderbranchen, er agronom, svineproducent og har været ansat i Hippolyt som faglig ansvarlig for de danske produkter. Jeg har været nede på møllen hvor Hippolyt fremstilles, og jeg ved at det IKKE er tilsat kunstige duftstoffer eller kunstige aromaer.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Smuk, velgående vallak fra '08 efter Rush Hour sælges billigt!

Sjældent udbudt RDH fløjhoppe udaf stærk hoppestamme sælges - se Tadonna på hjemmeside . ...

0
0
Svar på denne tråd

reni ...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 21:07

ok, det er også længe siden jeg har oplevet 'hindbær' fodret. og også lang tid siden jeg har nærstuderet indlægssedlerne herhjemme, ved bare at min kæreste fortalte at de stadig gjorde det for at sikre at hver eneste 'portion' lugtede ens (nu taler vi svinefoder)...

Beklager taste- og stavefejl

Bedækning tilbydes ved J. Jones i 2009

Sælges:

DV hoppe ´08 Michellino x RDH x Romancier

WM hingst ´09 J. Jones x W. April (billig)

0
0
Svar på denne tråd

Lugtfri
Forfatter: 
Dato:  28-03-2009 22:50

Her bruges Vollwertpellets (VWP) fra Hippolyt og det foder dufter ikke af ret meget - modsat Natur Müeli'en.

Irish Mash'en dufter/lugter lidt mere end VWP- men ikke mere end at Taipan (som er temmelig kræsen) godt gider æde det.

Bag den brede trakehnerpande gemmes megen klogskab og mange unoder

Trakehner = Tragedie; Taipan

DSP = De Satans Ponyer; Tai Wahine

DV = Diverse Varianter; Fan Gogh

Karoline er en shetlænder, og ikke en ko

0
0
Svar på denne tråd

Dufter forskelligt
Forfatter: 
Dato:  30-03-2009 10:10

jeg bruger naturmüslien og microvitalen i perioder til den store og GoldenFohlen til den lille - alle 3 produkter dufter forskelligt...... Synes deres produkter er SKØNNE, hestene trives, og jeg nyder at give dem noget som de kan lide, om som jeg "kan lide". Ved at det kan gøres billigere, men som alt andet er foder og måden man vælger at fodre på jo individuelt.

Mvh Christina, dejlige Metrik - og lille skønne Skærgårdens Secret Love!

Pragtfuld bolig sælges www.nybolig.dk sags nr.15664

0
0
Svar på denne tråd

hippolyt
Forfatter: 
Dato:  31-03-2009 21:08

der bliver også fodret med natur müsli der hvor min står og hestene elsker det... synes nu heller ikke de lugter enes... hvis man blander irish mashen med varm vand lugter den svagt af æbel...og de trives rigtig godt på det... selv med drægtige hoppe med lang vinter pels (halvt fældet af) har en pæn pels... selv vores plage ser godt ud efter vi skiftede foder

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider