Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sommer-vitaminer??
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 09:26

Gad vide om jeg poster korrekt?

Nåh - jeg vil egentlig gerne vide hvordan I andre gør om sommeren når krikmulen står på græs? Vitaminer og mineraler skal de jo stadig ha...

Jeg tænker meget specifikt på jer med heste som står på fuldtidsgræs - eller eventuelt græs og jordfold - får de bare de samme vitaminer som de også vinterfodres med eller bruger I fx. vitaminkiks??

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Wintec Feldmann Pro sælges!

0
0
Svar på denne tråd

bruger..
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 11:20

bruger dem jeg bruger om vinteren, bare i ca. halv dosis.Men tror nu det er fint nok med kiks.

0
0
Svar på denne tråd

Det er også
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 12:16

Et spørgsmål om hvorvidt man kan få krikken til at æde de der kedelige vitaminer af hånden eller hvad man nu finder på ikke?

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

Wintec Feldmann Pro sælges!

0
0
Svar på denne tråd

MAn kan
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 13:31

købe nogle kiks, som de godt gider spise :) Husk at vitamin og mineral indholdet i græsset er højest i maj og juni og så daler det.

Sagde Janne

Medlem af klubben for brune heste med hvide pletter :)

Tak for en god debat i høflig tone :)

0
0
Svar på denne tråd

af hånden
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 19:41

Jeg har serveret Travo-E direkte i hånden til i hvert fald 6 forskellige heste og det bliver guffet ligesåvel som de lækre kiks fra D&H jeg ellers bruger.

Salvimin Grøn og Travo-Extra er nogo, det lugter mærkeligt.

:Pia

Birknæs Casper fortid søges

*

Sommergræs tilbydes ca. juni-juli-august - ren "herreklub". Sydvestsjælland. cantering @ yahoo.com

0
0
Svar på denne tråd

Nemt nok
Forfatter: 
Dato:  07-03-2009 19:50

Vores får bare en spand hver med lidt i, når de alligevel skal fra græsset og ind på jordfolden hvor der er halm (så de ikke bliver aaalt for tykke).

Selv en hest kan få lyst til at smage andet end græs - når den har græsset i 12 timer ;-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 08:30

Min plan er, at mine skal forsætte med det foder, som de får nu. Det får vitaminer/mineraler fra Salvana. De får 150 gram hver dagligt, og det forsætter jeg bare med, når de kommer på døgngræs.

Sascha, Sani Cheval og IA Halimah Bint Ibriiz ox

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

http://sh-foto.dk/

0
0
Svar på denne tråd

spande
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 09:29

Hej

Jeg bruger de her slik spande. De står på folden også kan hesten selv doser. jeg har lavet en form for holder på en træstup, da de ellers tit fik spanden ødelagt! Det fungere fint og du skal ikke huske kiks og andet hver dag...Det kommer nok an på hvor mange heste man har, da der jo både er økonomi og tid i det...

Mvh Mette

0
0
Svar på denne tråd

spande
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 10:36

i tidl. stald brugte vi også slikspande, som de ÅD i løbet af en uge selv med få heste på folden. Men skal sige, de gjorde det i perioder :) Nogle gange kunne de stå i lang tid, ved ikke hvorfor de ind imellem gik amok :)

De skinnede meget i pelsen, men jeg er self. bekymret for, om de fik for meget vitamin. Nogle åd mere end andre..

Lone

Healing, Århus

0
0
Svar på denne tråd

sammen med gulerødder
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 12:19

på jordfolden om aftenen, glider det hele ned (Sure limb).

ANNETTE
0
0
Svar på denne tråd

Sidste år
Forfatter: 
Dato:  08-03-2009 19:56

guffede vores nu gladeligt Salvimin Grøn fra hånden.

Men de er heller ikke kræsne...

I

0
0
Svar på denne tråd

noget nyt fra Herning?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 08:08

Var der ingen nye produkter af sommervitaminer i Herning i år ?

Jeg kan slet ikke forstå at grøn salvimin ikke bliver lavet i en hestebolche udgave ligesom eggersmanns. De er meget praktiske når det er 15 heste der skal have.

Salvana kiks tager for lang tid for hestene at spise ( de stærke heste når at bide de svage , derfor kan der heller ikke fodres af spande). Og slikbalger olign. duer ikke hvis der er bare én hest der ikke kan lide dem og én hest der spiser det som slik.

Formidling af Portugisiske LUSITANO heste.

Salgsheste på http://www.klassisk-dressur.dk

Billeder fra årets Lusitano festival: www.heste-nettet.dk/forum/14/784456/ 784456/

Hestemalerier sælges. Også Bestilling.

0
0
Svar på denne tråd

Slikbaljer Vit/Min.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2009 11:05

Hej ,

Vi bruger om sommer Willow Lick(Hipro) , Det er en slikbalje som kan stilles ud på folden. Det er en stor balje af 25 kg. Balje kan genbruges til evt. vand balje osv.

Du kan finde den på vores hjemmeside.: www.hipro.dk

Hilsen Rebecca

Importør af : HiPro Hestefoder, Friesche Brok og Tinker Brok .

Se på vores hjemmeside : www.hipro.dk eller www.frieser2.com til Forhandler.

Hoppeføllet med fuld stamtavle sælges efter kåring/fravænning .

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider