Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Så drik da af vandkoppen...
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 19:56

Har 4 heste i stalden og de har netop fået vandkopper idag.. 2 af dem har været i en stald med vandkopper før så de drikker lystigt.. Men hvordan får jeg de to andre til at drikke.

Skal jeg give dem en "kold tyrker" så de bliver tvunget til at drikke eller skal jeg stille vand frem til dem??

Hvad er jeres erfaring?

- LIVING IS....
Knowing which bridges to burn and which to cross...
0
0
Svar på denne tråd

Hmmnneee..
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 20:07

Virkelig et svært sp....!!!

Prøv dig frem, naturligvis skal de ikke tørste, men prøv f.eks. at selv trykke vandkoppen fuld, og såfremt at de ikke har tilgang til vand på folden, så lad dem "nøjes" med vand koppen i noget tid efter de er kommet ind på stald,og opsaver hvordan de takler det, og giv dem derefter en spand vand således at du er sikker på at de er dækket ind såfremt at de ikke drikker af vandkoppen....derefter kan du evt. "strække" vandspanden således at de langsomt bliver tvunget til at drikke af vandkopperne..;o)

Held og lykke med det..:o)

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. Unik Top Multichampion afstamning sælges, Årets første føl kommer snart!!!

Mvh. The Arabian Stud dk. anno 2009

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 20:29

Man kan sådan set ikke gøre "noget" før man har lært det. Derfor kan du jo ikke forvente at hestene kan drikke af en vandkop når de ikke aner hvad det er.

Min egen hest troede så yndigt at det var et toilet med skyl, åbenbart. Han var forsvandt hen i det ene hjørne af boksen når man trykkede på tappen, men hver gang jeg var derovre sørgede jeg for at vise ham hvad jeg gjorde og fyldte koppen helt op med vand. Efter en uge godt og vel, havde han lært det..

Panik panik da vandkopperne frøs her i forgårs og de skulle have vandspande ind for det havde de ikke alle oplevet

Vær sikker på at de får nok vand, og tilvænd dem drikkopperne.

Lykkelig ejer af Regan <3 ½fjordbasse / ½oldenbasse

0
0
Svar på denne tråd

Vi har det
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 20:48

samme problem med vor 3 års.Hun blev flyttet fra en boks med vandkop med flyder til en hvor hun selv skal trykke. Jeg har fyldt koppen flere gange når hun står inde men det "fiser" ikke ind.

Hun får så en spand når jeg er i stalden er jo bange for at hun skal tørste. Gad vide om hun nogensinde lærer at trykke selv!!

0
0
Svar på denne tråd

Tra la la la la
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 21:26

Lige nu står de begge med en stor spamd vand... og de har selvfølgelig også vand på folden.. Men jeg kan se de drikker det vand jeg har "pumpet" frem i vandkopperne. Men om de tør trykke på den ved jeg ikke...

Nu må jeg se tiden an og se om jeg kan tage dem i af drikke af vandkoppen´...

- LIVING IS....
Knowing which bridges to burn and which to cross...
0
0
Svar på denne tråd

vandkop
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 22:02

Vi fik en 9års hjem der aldrig havde set en vandkop, hun var ved at dø af skræk når jeg tændte den, men sørgede for at der et par gange i løbet af dagen var nogen der gik ind og trykkede på den og fyldte den, og i løbet af et par dage drak hun af den. jeg satte ikke vand frem, for at tvinge hende til at drikke af vandkoppen.

Held og lykke med det!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 22:41

Min erfaring er også at de finder ud af det hvis man fylder koppen.

Held og lykke med det!

Mvh Maria

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 00:18

Nogle heste er desværre ikke så kloge at de kan lærer. Jeg prøvede i flere måneder at lærer min hest det, men hun lærte det aldrig.

Så nu har staldejeren været så sød at sætte en genopfyldelig vandkop op i stedet. Det kan hun heldigvis godt finde ud af at drikke af.

Jeg prøvede både at give hende en koldtyrker.
Fylde den op til randen.
Ligge foder/gulerødder i.
Komme juice i.

Men hun nægtede, hun ville bare ikke, røre ved den ting som skal presses ned. Hun havde end da hovedet helt på skrå og spids mule, for at få det foder som var i vandkoppen, få at undgå at røre den ting som skal presses ned. :(

Men håber det lykkes for jer at lærer hestene!!

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Hjemmeside - Hestegalleri

CANON OBJEKTIV SÆLGES!
se min annonce, eller skriv en pb.

0
0
Svar på denne tråd

Sirup! kan til tider
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 13:26

anvendes til at smører på den del af vandkoppen som der skal trykkes på, for at få vand, - det kan lokke nogle heste til at forsøge.

mvh

LGI

SÆLGES:

Nyere sort Prestige anatomisk læder dressurgjord str. 65cm

Nye Golden Dress Fløjlsridebukser, str. 90/40

Jeg er født sådan! - Hvad er din undskyldning?

En god dag starter med et smil!
0
0
Svar på denne tråd

min lærte
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 13:37

det med at jeg smed gulerødder i vandkoppen.

Jeg startede med at hælde æblejuice i, og det gav nada...

Men gulerødderne hjalp rigtig meget.

Mvh. Tine

Equi-work.com

Jobportalen for hestefolket

Wet wrap bandager sælges se præs

Fotografering?

Kieffer Garmisch sadel sælges: 2000 kroner

0
0
Svar på denne tråd

Vandkop
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 14:00

Savoux har i en alder af 13 år stadig ik lært at drikke af en almindelig vandkop, så han har altid haft en med flyder. Dvs den selv fylder op.

De andre drak faktisk med det samme, men ikke Savoux...

R.I.P Mispige. 14 april 2005- 17 august 2008

If you don't know me, don't judge me

Heidi

Savoux - Chivas Regal - Nikoline - Lucky Breddam - Hannibal

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 14:01

Vi fik en 16 år hoppe i stald og hun havde heller ikke prøvet at drikke af sådan en....

Vi viste hende hvordan den fungerede, men puha hun blev bange for den de første pr. gange.

Hun drak dog af det vand vi trykke ud af den, det stod på i ca. 14 dage og så havde hun fundet fidusen, hun kikkede også meget på ham der står siden af, ja nu drikker hun som om hun ikke havde prøvet andet..

Vi stillede ikke vand ind til hende men trykkede vand ud til hende mange gange løbet af den tid hun stod i boksen.

Den lykkelige ejer af 2 dejlige heste

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider