Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vorte og Tuja ??
Forfatter: 
Dato:  02-01-2009 16:24

Er der nogen der har erfaring med Tuja til behandling af vorter, nærmere bestemt fx dette produkt:

www.rheumacure.com/VerutexB.htm

Jeg har en hest med en lille vorte som har været behandlet med exterra flere gange, der har været et kæmpe krater af et sår der hvor vorten engang sad og nu er det helet op og der er ca en cm2 hvor der mangler hå og hvor der bare er bar hud/skorpe så jeg er bekymret for om der kommer vorte igen, det vil tiden vise.. Jeg vil dog ikke behandle med exterra mere. Men har hørt at verutex B skulle være godt.

Men hvad sker der i behandlings processen?

tørrer den ind?

bliver der sår?

hvordan har jeres "vorter" reageret?

og hvordan har I behandlet? har I penslet det på eller hvordan?

Fortæl gerne nogle erfaringer.

Mvh. Lykke

(nu som aktiv springdommer)

GRANGAARDEN

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

tjek også:

chihuahueno.dk

0
0
Svar på denne tråd

vorte med ext.
Forfatter: 
Dato:  03-01-2009 23:29

Hej

Jeg er i gang med at behandle en vorte med det der Exterra. Har smurt på i 3 dage nu. Er meget spændt på hvordan det forløber.

Ved du om salven skal opbevares koldt eller ved stuetemperatur??

- Jeg har taget en gummi handske på og gnedet det godt ind, uden at være for hård dog..

Men kan ikke li´at du skriver at der er kommet et krater efter behandling...

M.V.H Tina

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 09:16

Hej Tina..

Der kommer sår efter exterra, det er meningen med behandlingen, exterra gør at kroppen selv afstøder vævet med vorten og det omkring, sørg for at smøre et godt lag på og bandager hvis du kan.

efter behandlingen på de 6 dage bør vorte og væv falde af og der vil være et stort sår som så skal hele op, man kan sammenligne det lidt med at fjerne den kirurgisk det er næsten samme forløb dog her uden kniv. Falder der ikke noget af giver du 6 dages pause iog så 6 dage exterra igen. Godt nok er det et natur produkt men det er noget kradsbørstigt noget.

nogen gange kommer vorten så igen og man må prøve endnu engang, men dog først når såret er helet helt op.

jeg har brugt det 3 gange nu over det sidste ½ år og det er endelig helet godt op og vorten er svundet fra at være 2*2 cm i diameter og 1 cm "høj" til at være en flad tør plet på ½*½ cm så virket det har det da.

Nu vil tiden vise om den kommer igen på det lille tørre sted.

Mvh. Lykke

GRANGAARDEN

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

tjek også:

chihuahueno.dk

0
0
Svar på denne tråd

vorte med ext.
Forfatter: 
Dato:  04-01-2009 16:37

Hej igen..

1000 tak for dit yderst fyldestgørende svar!! Det var dejligt.

M.V.H Tina

0
0
Svar på denne tråd

dum di dum
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 18:23

så kommer jeg lige på banen her med lidt spørgsmål.

cayenne har fået en vorte på næsen (bette heks :-P) og jeg har ringet til dyrlægen som vil smide en prøve af til mig af noget der skal smørres på med en vatpind.

er det mon det produkt i snakker om? en lille krukkefuld skulle koste en 600 kr - men han mente slet ikke at jeg skulle bruge så meget så jeg måtte godt få en prøve.

cayenne er jo ikke så pivglad for at man fedter rundt ved næse-mule området så what to do? skal jeg bare gøre hvad jeg kan for at ramme plet med en vatpind - eller hvad er jeres råd?

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

xxterra
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 18:53

salven koster ca 935 kr for mener det er 57 g, så det kan sikkert godt passe. Det er mega dyrt- om alle omstændigheder skal du hvis det er xxterra salve sørge for KUN at påføre PÅ vorten og ikke ude omkring den da det er stærke sager- derfor vil min anbefaling være at du bruger en vatpind hvis den sidder hvor du siger og ikke er ret stor heller, så du kan påføre med mest mulig nøjagtighed, når nu hesten heller ikke bryder sig om det.

Nu som storesøster til jordens dejligste lillebror!!!

www.123hjemmeside.dk/qantico

0
0
Svar på denne tråd

stute....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 19:55

kan du ikke komme og gøre det for mig

et helt andet spørgsmål. dyrlægen fortalte at det kun smitter hvis der går hul på den. men når nu den falder af - er der så smittefare for fold kammesjukkerne? staldejers hoppe er nemlig hyper allergisk over for alt hvad der hedder medicin :-P

men forsvinder smittefaren når djævelskabet er i behandling?

Karina82

STUD BASK

0
0
Svar på denne tråd

Karina82
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 20:08

jeg har selv en sarcoid hest- vores hoppe går sammen med ham. Jeg ville altså ikke bekymre mig vildt over det som sådan. Hold et vågent øje med det- nu er jeg indtil nu osse så heldig at vores ikke åbner sig til store åbne sår med væske mm.

Jo hvis du boede i nærheden kunne jeg- jeg kan ikke tro det er noge nsag med din hest taget i betragtning af de kampe jeg har haft- og har med min vedr. medicinering.

Du skulle bare vide hva vi har været igennem, og hvor lidt der skal til før han siger stop for alvor!

0
0
Svar på denne tråd

hm.....
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 20:20

altså decideret sarcoid tror jeg ikke det er, det er bare en ganske alm unghestevorte (hun er jo knapt 1 år gammel) - vi er bare bange for smittefaren hvad angår den gamle, hun kan nemlig ikke en gang tåle penicillin :-(

men er det ikke noget med at ældre heste har dannet antistoffer overfor den "virus" der skaber unghestevorterne?

cayenne er ikke så pjattet med at blive pillet på mulen, og jeg tror ikke det bliver bedre hvis området bliver ømt - men jeg må se om jeg ikke kan få den behandlet - jeg har nemlig ikke lyst til at skulle glo på den vorte indtil hun bliver en 3-4 år og den falder af af sig selv :-P

i øvrigt sidder den lige der hvor en evt nederste næserem på en kombineret trense skal sidde :-P

men altså sårene fra behandlingen - de skulle ikke kunne smitte eller???

Karina82

STUD BASK

0
0
Svar på denne tråd

er det ungheste
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 20:45

vorter ville jeg slet ikek bekymre mig- ikke set ud fra egen erfaring i hvert fald. Min den røde- sarcoid hesten var spækket med dem over ALT i en periode da han avr en 2-3 år. Og jeg fik at vide at de ikke smittede af doktor dyr. Men igen. så var det lidt mindre vorte tingester der ikke avr åbne- er det kun for syns skyld ville jeg lade den være når hesten ikke kan lide den slags.

0
0
Svar på denne tråd

Homøpati - Thuja D6
Forfatter: 
Dato:  05-01-2009 21:05

Jeg vil ikke bevæge mig udi spørgsmål om sarcoider, for jeg her ingen erfaring med dem.

Derimod alm. vorter (hvad alm. vorter så er). Til vorter generalt ville jeg bruge homøpatisk medicin (Thuja). Der findes flere behandlere med homøpati til dyr - og sådan én ville jeg kontakte, hvis jeg havde en hest med vorter.

Jeg har selv prøvet at én vorte på min hånd blev til tredive vorter på begge hænder - Thuja D6 fjernede hver eneste vorte - kuren tog tre måneder (kan ikke helt huske om det var 2 eller 3 flasker jeg brugte). Det var effektivt og uden smerte.

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

stute...
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 14:05

mit problem er mere placeringen - for den sidder pokkers dumt i forhold til når hun skal have en trense på når hun bliver de der 2-2½ år gammel....

Karina82

STUD BASK

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 14:48

AnjaR : hvordan virkede det? tørrede de ud? blev til sår? ellers hvad skete der? Grunden til at jeg spørger er at jeg ikke vil påføre min hest yderligere smerte, vorten sidder dumt i forhold til at han skal bære spring gamacher og lign, men der er grænser for hvor langt jeg vil gå for at disse kan være på..

Mvh. Lykke

GRANGAARDEN

Et hestet sted på Amager

Nu med tørre folde!

staldgrangaarden.dk

tjek også:

chihuahueno.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:24

Hej Karina.

Den vorte din plag har er nok en ungheste vorte den skal du ikke gøre noget ved den går væk af sig selv...)

Venlig hilsen Helle Markussen.

www.123hjemmeside.dk/oldenborgavl

Oldenborg heste sælges. Ring og hør hvad vi har.

0
0
Svar på denne tråd

Lykke »Stald Grangaarden«
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 15:29

jo men er det en ungheste vorte kan den da nå at gå væk inden, så er der ingen grund til at tag sorgerne på forskud- så vent og se tiden an i stedet.

0
0
Svar på denne tråd

Lykke »Stald Grangaarden:
Forfatter: 
Dato:  06-01-2009 16:13

Ja, hvordan forsvandt vorterne egentlig - husker det, som de bare blev mindre og mindre og tilsidst var de pist væk. Der var ingen kratere eller sår efter vorterne og bedst af alt - det gjorde ikke ondt, i modsætning til alle de andre behandlingsmuligheder jeg havde prøvet forinden såsom frysning hos hudlæge, verucid eller salicylsyre. Thuja D6 gav mig dog en gevaldig udrensningskur - fik bumser i hovedet som aldrig før..

For mig var Thuja D6 vidundermidlet - det virkede altså bare!

En homøpat udi dyr burde kunne hjælpe . Det vigtige med homøpati er at man følger den foreskrevne behandling nøje.

Held og lykke med behandlingen, hvis du forsøger!

Mvh.

AnjaR

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider