Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hestehus på folden. Hvilket?
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:30

Nu er jeg så kommet til det, at jeg vil min hest det bedst. Derfor frem med pengepunge og pung ud.

Jeg har indset at hun ikke kan tåle støvet og det skader mit hjerter hver gang hun begynder at hoste og hoste og hoste

Derfor! Jeg har nu bestilt et vidunderligt ( dyrt -.-' ) dækken fra Höks og nu mangler jeg bare huset til folden!!

Nogle med gode idér? Eller evt. råd?

Alt tages med kyshånd!!!!!!!

Hannah R.

Husk at 90% af hesten fejl sidder på ryggen!

"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."

Du er altid i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

svar..
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:44

hej igen.

Svare også lige her.

Har set flere steder at de har de der rundbue haller som hestene kan stå i. :)

Tror dog mest det er islændere? Ved ikk om man kan få dem i større størrelser. :)

Ellers så 4 hjørnepæle, med et tag også 2 faste sider og 1 af halm (Bigballer). :) Det ville jeg gøre. :)

Det er vidst noget med at når hestene gør i løsdrift, skal der værre så og så mange kvm. pr hest. men er ikke sikker.

Prøv at søge på det herinde. :)

Det ku være der var nogen som havde bygget selv og lige havde planen over hvordan sådan en blir lavet. ;)

Held og lykke med det.

Christine

Med den Brune og den Røde :)

0
0
Svar på denne tråd

Mulle <3
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 19:51

Haha. Tak for svar igen

Helst ikke bigballer da jeg vil undgå støvet der er i dem..

Har søgt lidt på nettet, men øhm.. Det er ikke det jeg vil have

Grufuldt

Hannah R.

Husk at 90% af hesten fejl sidder på ryggen!

"If tears could build A stairway, and memories A lane, I'd walk right up to heaven and bring you home again."

Du er altid i mit hjerte!

0
0
Svar på denne tråd

prøv at kontakte bianca
Forfatter: 
Dato:  29-10-2008 20:18

www.heste-nettet.dk/lodge/67542/

Hendes kæreste er tømmer og har lavet det bedste udendørs hus jeg nogen sinde har set.

det kan nemt, ved at udbygge dte med endnu en væg, være en super udendørs stald.

0
0
Svar på denne tråd

eweqwewqe
Forfatter: 
Dato:  30-10-2008 21:58

Vi har et par rundbuehaller, til vores travere, det fingerer fint. www.travdiscount.dk/images/ Transportabel%20rundbuehal-2008.pdf

Inger: Men også et lækkert hus, du henviste til.

Mange hilsner Fru Bach

0
0
Svar på denne tråd

udebokse
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 11:03

Jeg har bygget et par udebokse, som samtidig fungerer som læskur.d.v.s. at de kan gå ud og ind i deres bokse som de lyster og jeg kan vælge at lukke dem inde, hvis vejret bliver for slemt (for mig :-))

Du kan se den på min præsentation.

Flot hus som Bianca har lavet - vores huse er bygget lidt over samme læst - jeg har så bare valgt at jeg kan skille mine heste ad i forbindelse med fodringer m.v.

Pia

Man bliver aldrig for gammel til en New Forest Pony !!!

0
0
Svar på denne tråd

Læskur
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 15:15

Der er mange forskellige læskure, at vælge imellem. Rundbuehaller fra Travdiscount (www.travdiscount.dk) er super til formålet.

Skal det være billigt, så kan du købe en carport og beklæd den med træ på siderne.

0
0
Svar på denne tråd

carport
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 17:48

Hej

Jeg ville købe en carport og så beklæde de tre af siderne, nemt og billigt.

www.stald-dalsgaarden.dk

Ønsker du at få en vejledende foderplan, det er gratis, se mere på hjemmesiden.

0
0
Svar på denne tråd

Togvogn
Forfatter: 
Dato:  31-10-2008 19:57

Jeg købte for 6 år siden 2 gamle togvogne, da stalden var blevet for lille. De bruges af 2 store varmblodsheste.

Nu bruger jeg ikke stalden mere, hestene trives nemlig rigtig fint med at have vognene på marken, så de selv kan bestemme om de vil være ude eller inde.

Om sommeren, og faktisk også endnu, står porten åben dag/nat. De bliver fodret derinde morgen og aften + natmad: lun Betfor. Jeg fjerner klatter og strør derinde, så der altid ser indbydende ud. Derudover får de wrap på marken.

Om vinteren eller når vejret er dårligt lukker jeg dem inde, fordi jeg oplever, de kan "gå i hak", dvs. stå med rumperne mod vinden uden at kunne besinde sig til at gå mod vinden og i læ og tørvejr.

Om sommeren står de derinde det meste af dagen for at undgå insekterne.

De går ikke med dækken og er ikke klippede!

Når jeg har redet, får Følsi et godt sveddækken på, som jeg fjerner, når jeg kommer med natmaden. Jeg synes, det fungerer fint, efter hvad jeg kan se, opfylder jeg reglerne for hestevelfærd, og så er det også nemt.

0
0
Svar på denne tråd

Løsdrift...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 09:27

Vi stod med samme problem i august, hvor jeg fik tilbudt at overtage hest nr. 2. Min den gamle er allergihest og reagerer på svampesporer, støv og ammoniakdampe, som er svære at undgå i et traditionelt staldmiljø.

Jeg havde en traditionel boks til hende med en halvdør ud til det fri. Hun stod på spåner og fik wrap som eneste stråfoder.

Den nye var det ikke muligt at få en tilsvarende boks til. Den havde fået konstateret luftvejsproblemer, og jeg skulle derfor finde en løsning på vinterens opstaldning.

Efter mange overvejelser frem og tilbage byggede min fodervært sammen med min meget tålmodige kæreste en løsdrift til begge heste. Det tog en måneds tid, men resultatet er blevet godt:

Løsdriften er bygget op af det eksisterende ridehus. Rammen er et træskelet foret med kraftige lagerplader og beklædt med bølgeblikplader udvendigt. Bunden er af SF-sten (fliser udenfor). Taget er gennemsigtige plasticplader (let tonede).

Jeg bruger spåner som strøelse - og hestene stortrives. Ponyen skal dog snart klippes igen, eftersom hun ikke rigtigt tåler at komme våd hjem fra træning og blive sat udenfor i kulden.

Et andet "problem" er dækkener, for hestene foretrækker ofte at blive ude i selv dårligt vejr. Jeg bruger Rhino og Rambo til begge, og kun ponyen er klippet, eftersom hesten ikke rides pt. Det stiller store krav til dækkenets kvalitet og vandtæthed.

Mette (Fjolle)

Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  01-11-2008 15:01

Hej Hannah

Vi har lavet dette hus:

Du kan se flere billeder på min præsentation og på "western" har jeg skrevet lidt mere om overvejelser, fremgangsmåde, pris, fordele og ulemper : www.heste-nettet.dk/forum/13/68608/ 68381/

Mvh Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider