Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Sadel rykker frem
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:49

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp .

Vi har en 15 årig Pinto hoppe stående, hvor næsten alle sadler rykker frem ved ridning.

Ejer købte hesten for 1½ år siden med en sadel, der lå rigtigt dårligt.

Jeg prøvede min elskede gamle Bates dressur sadel på hende, den lå egentlig helt ok, ikke 100%, men måske 95%, men rykker ikke. Ejer har den sidste tid lånt en af mine gamle dressursadler, som også ligger godt på hende, rykker ikke.

Ejer har også en lammesadel, men også den rykker frem.

Hesten er ikke blevet redet korrekt i sine leveår(forkert rygstilling) og har sikkert gået med forkerte sadler, samt man har ikke tænkt på at sadlen skal ligge bag skulderen.

Nu vil ejer jo rigtig gerne have en ny brugt sadel, brugt idet at hun ikke har så mange penge og stadig går i skole. Hun vil gerne have en kombisadel.

Har talt med Heri og de vil gerne komme ud, men mener måske at ejer skal have en dressursadel, da den er længere og derved kommer længere med om hesten. Det er også rigtig, men hvis nu man gerne vil have en kombi!!

Har I erfaringer vedr. dette problem?

Skal man måske prøve med glideunderlag?

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Nej, det skal man ikke...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 11:54

Man skal have fat i en sadelmager, der kan tilpasse sadlen :)

Det er rent og skært svineheld, hvis man kan finde en sadel der bare sådan vupti ligger rigtigt på hesten - og det sker ikke ret tit. En sadelmager kan åbne sadlen og flytte rundt på indmaden, så der tages hensyn til hestens facon.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

2 Fjordvallakker sælges. Dejlige drenge 2½ og 3½ år, under tilkørsel

0
0
Svar på denne tråd

44444444
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:01

Jeg er klar over at man skal have en sadelmager ud, men det skal være, der sælger sadler, da hun ikke har nogen sadel.

Har hørt at mange af de forretninger, der har sadelvogne ikke har det kvalificerede personale, det kræver for at få sadlen ordentligt tilpasset. Er det korrekt?

Gitte

0
0
Svar på denne tråd

Søg og du skal finde..
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 12:40

Hvis du søger "sadelmager" på produkter og leverandører, vil der komme utallige tråde op om emnet..

Sadler sælges:

Kieffer Donau, NY, cognac farve

Hubertus Flexline Dressur ½ år gammel, sort

Pyhh, det her "støvsugning" er en langvarig process

0
0
Svar på denne tråd

sadelprøvning
Forfatter: 
Dato:  13-10-2008 20:38

(heri kan ikke finde ud af at tilpasse sadler)

Anja Seidel er duper dygtig og super sød.. :)

kan varmt anbefale hende.. hun sælger også sadler.. nye som brugte

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har efterhånden
Forfatter: 
Dato:  14-10-2008 02:43

Haft en del bøvl med to af vores elevponyer, som også havde sadlen liggende på skulderen efter 5 minutter i skridt.

Den ene blev hjulpet med en ny kombisadel, hvor det er muligt, at skifte kopfjern i, samt et antiskridunderlag og en anatomisk gjord.

Den anden blev hjulpet med en Wintec sadel, som der også kan skiftes kopfjern i.

Begge sadler er i syntet.

Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind i dit liv, så vil du finde mere plads til, at være dig selv

Medlem af DÅHM syd

Undervis. tilbydes, se præs.

Støvler til børn sælges, se præs.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider