Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hest angriber mennesker
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 00:10

Jeg har aldrig i mit liv mødt så ødelagt en hest, som jeg så den anden dag. Den er totalt ødelagt psykisk, den er aggresiv og tydeligt at se den er forpint langt ind i sjælen og den viser tydeligt i adfærd, at den ikke respekterer mennesket ssom dens flokfører.

Den gik simpelt hen i total forsvarsposition uden nogen grund og angreb og ingen respekt.

Hvordan er det lige det hænger sammen og jeg er totalt harm at en rimelig kendt rytter sælger sådan en hest til en børnefamilie, som kun har set den gå som elevhest.

Nogle der oplevet en hest i angreb imod ejeren og hvad blev der gjordt for at oprette hestens tillid?

Team Oases Professional Horse Care:

Hestepension: Hestevelfærd og adfærd

Hestevikaren Prof. Horsecare: Hesteejernes eget vikarbureau

Horseconsult: Rådgivning

http://www.teamoases.dk

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn.
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 00:29

Jeg har set det et par gange før med nyankomne heste. Med sådan nogle heste er det vigtigt ikke at bruge vold imod dem, paraderne er oppe så snart man nærmer sig dem, og hvis man slår, så slår den igen. Det er vigtigt at man hele tiden er obs på at hesten er vågen overfor enhver bevægelse man laver, og man skal derfor overveje alting grundigt, så man ikke udsætter sig selv for stor fare. Man bør øve basale ting, som fx. at lægge grime på, ae den osv. ting som den lige kan overskue, hvor man ikke udsætter den for kæmpe omvæltninger (som fx. at lægge sadel på den) træn stå-gå-bak-drej fra jorden. Husk masser af ros!

Nanna

Keep your friends close. Keep your enemies closer

0
0
Svar på denne tråd

Min hest...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 09:06

Ja sådan var min hest også efter havde gået som rideskolehest.

Jeg tror at det tit hjælper rigtig meget bare at fjerne den fra det miljø den er i... når den kommer i et andet miljø og kun har én ejer vil den som regel altid begynde at slappe mere af...

Derefter vil jeg påstå at kærlighed ordentmad, og forhold. Og tit fold, gør et rigtig godt udslag...

Dog skal man huske at man skal vise hvor skabet skal stå, uden at være ond. Dertil og ikke længere, og det skal den altid vide!

Mvh. Lotte

¨˜"°º•Heimdals Knut•º°"˜¨

- Gudens Hest -

Følle på vej e. BH Develino og Lauries Crusador!

Life Is like a Box of Chocolates - You Never Know What You're Gonna Get!

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 09:44

Sådan var Cashew også i starten da jeg købte ham. Han har også vært utrolig mange ting igennem tidligere. Bla er forkert ridning en af den store grund til hans had til mennesker den dag idag.

Han angreb så snart man gik ind i boksen til ham. Ku ikke komme ind til ham det første ½ år - men nu kan jeg sagtens. Det kræver tillid og tålmodighed - samt vise hesten at man ikke vil gøre den ondt at den ikke skal ud og arbejde og lave en masse bare fordi man står i dens boks eller kæler den i boksen.

Men ja, man skal også vise hvor skabet skal stå på en fast måde da det er et tungt dyr og det kan blive farligt.

Jeg søger en Passier Lenox og en Trainers Mariel -, sort. Max 16'5 tomme.

Med udskiftlig "bom". God stand, brugbar og absolut
ingen misfarvninger.

Skriv PB - skal kunne prøves inden og vær nær Albertslund ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 10:55

Min den røde var på samme måde i starten, han lavede skindangreb når jeg ville hente ham på folden og der var blevet halv mørkt. man bliver lidt vågen når krikken kommer med løftede forben efter en

I boksen kunne jeg kun få kontakt med bagparten, han var altid parat til at losse mig en og ellers kunne han godt finde på at nappe.

I det hele taget var han altid i rigtig dårligt humør.

Da jeg købte ham, hed det sig at han var verdens nemmeste hest og den dag i dag, så ville jeg også beskrive ham som verdens nemmeste hest, der altid er i godt humør. Men det er ikke sikkert han vil være nem, hvis han blev flyttet.

Nogle heste skal lige lære deres folk at kende og min var en af slagsen. Så det er langt fra sikkert at omtalte hest er ødelagt, den skal nok bare lige se folk an og falde til i de nye

omgivelser.

Det tager tid og arbejde at få et dyrs tillid, man kan ikke bare regne med at den heste man køber, falder til med det samme.

Første gang min lagde op til angreb på folden, der blev jeg bange og kom ud i en fart, dagen efter sprang jeg imod hesten med vilde armbevægelser og råbte højt, men der var jeg jo også forberedt. Hesten blev forskrækket og så var det ovre.

Boksproblemerne blev løst stille og roligt, når han skulle ud, fik han selv lov at gå, jeg hentede ham ikke.

Når vi skulle ind, så gik jeg først og da jeg havde foder, så fulgte han med. Jeg har brugt meget tid på at kigge på skruer og andet i boksen i starten, alt andet end hesten havde min interesse. Når jeg på ingen måde var interesseret i ham, så var der jo heller ingen grund til at have paraderne oppe og i løbet af kort tid, begyndte han at være nysgerrig efter hvad det var jeg fandt så spændende i boksen. han stod med hovedet over min skulder og fulgte nysgerrigt med.

Efter en måned kunne jeg gøre hvad jeg ville, han var helt tryk ved os.

Der er mange godbidder i en gulerod der er skåret i skiver og en af vejene til hestes hjerter er gennem maven, jeg bruger godbidder når der trænes heste og hund, det virker.

-------------------------------

Modetøj og gallakjoler til små penge, hvor alle kan være med.

www.skindbjerg.com

0
0
Svar på denne tråd

ja hvad gør man....
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 11:13

Jeg stillede joy fra wide circle det spørgsmål, da hun var blevet foræret en hest, der angreb ejeren og generalt var farlig for sine omgivelser. Hun sagde at man bare skulle lade hesten få lov at være hest.

Og hvad betyder det så.!

Jeg tolker det sådan at hesten må igennem et rehabiliterings program. Den skal have lov til at gå ude med andre heste, og fungere i en flok. Efter et godt stykke tid skal man forsøge at genskabe dens tillid til mennesket, evt med brug af monty´s join up principper. Men der er sikkert mange måder.

Men hvis det er en uerfarren børnefamilie der har købt hesten vil jeg råde til at søge hjælp hos en med stor erfaring i adfærds korrektion

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 12:46

Ja det kan gå hen at blive meget farligt, hvis hesten mener hvad den siger og det ikke kun er skinangreb..

Da jeg var 13-14 år blev jeg passer på en hoppe på rideskolen. Tidligere passer var med mig omkring hesten de første par gange og sagde, at hvis jeg lukkede den løs i ridehuset ville den gå til angreb på mig. Hun viste mig hvordan og lukkede den løs i ridehuset - ganske rigtigt, og tidligere passer fór hen i det nærmeste hjørne med hesten i hælene og hun turde ikke bevæge sig ret langt ud af hjørnet.

Jeg tænkte, at de skulle den ikke gøre med mig! Da jeg havde hesten på enmandshånd lukkede jeg den løs i ridehuset og den gik så til angreb, hvorefter jeg fór frem mod den, råbte nej og viftede med armene - siden gjorde den det aldrig igen, og herefter var den verdens sødeste hest at håndtere for mig.

Jeg kan kun tilslutte mig alle de gode råd der allerede er kommet i tråden om at lade hesten være hest et stykke tid, for herefter at gå ganske langsomt frem osv.

Håber hesten kan bygges op igen psykisk og at ingen kommer tilskade i processen med den.

Mvh.

AnjaR

Don't ask what te world needs-

ask instead: What makes your heart sing?-

For what the world needs-

is people with hearts that sing!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres gode svar
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:43

Men så er mit næste spørgsmål.

Dette må da bestemt være en handelsfejl og køberen er ikke blevet oplyst om disse "unoder" og kan grundende manglende erfaring ikke selv vurderer dette. Så handlen kan ophæves og pengene forlanges retur.

0
0
Svar på denne tråd

Harme?...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 16:45

Jeg forstår godt din harme, men synes umiddelbart ikke man udelukkende kan laste sælger.

Som køber har man et meget stort ansvar til at sætte sig grundigt ind i, hvad det er man køber - især når man køber hest til sine børn!!!

Hvis man ikke ved nok om heste selv, må man tage hestekyndige med på indkøb og selvfølgelig sætte sig grundigt ind i, hvordan sådan et firben skal håndteres eller sørge for at der er hestekyndige til at lære børnene at omgåes hesten på forsvarlig vis.

Enhver hest kan hurtigt blive et livsfarligt dyr, hvis den ikke bliver håndteret rigtigt og det er som hesteejer meget vigtigt at forstå, at heste absolut ikke er legetøj.

Gensidig respekt og forståelse er særdeles væsentlige kodeord... :-)

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Handelsfejl...
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 17:01

Hvor længe har køber haft hesten og har den udvist samme opførsel inden købet?

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

køberen har haft
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 17:41

hesten 1½ måned. Køber har ikke mange informationer om hestens liv inden ders køb. Fakta er: har gået som elevhest, men ikke igennem et stykke tid.

Jeg ved denne rideskole hvor handlen er foregået, opkøber elevheste igennem en hestehandler, som importerer heste fra udlandet.

0
0
Svar på denne tråd

teamoases
Forfatter: 
Dato:  06-10-2008 18:18

Det kan vist godt blive en svær en og medmindre der er fysiske defekter, som f.eks. giver smerter og som kan tilbagedateres til før købet, tror jeg ikke der er noget at gøre, hvis ikke sælger vil lade handelen gå tilbage.

Men der er selvfølgelig gældende regler vedr professionel kontra privat handel.

Jeg vil råde dem til, at få fundet ud af eksakt, hvorfor hesten opfører sig sådan. Har den ondt? Er det forkert tilpasset udstyr, hove, tænder, ridning, håndtering?

Min erfaring siger, at små problemer og misforståelser hurtigt kan blive til en farlig hest, men også at det som regel nemt kan rettes op igen med de rette værktøjer...

Mvh

Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

hest angriber mennersker
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 12:42

Hej

Jeg stod et sted engang hvor datter af gården havde en pony som var utrolig venlig da den kom men efter hun havde haft den nogle år blev den meget sur og sparkede alt og alle jeg overværede en gang at hesten blev slået af moren til datteren da den havde sparket hende da hun stod og striglede og ville have at den skulle rykke sig gav hun en albuer i bringen til sidst blev det for meget for pony så den sparkede da den var meget irreterede og sur over behandlingen pigen var ramt over knæet og humpet ind i huset moren hændter en PISK og slår så pony indtil mig og veninde siger at bryder ind og siger at dette ville vi ikke være tilskuer til.vi har ikke vores heste stående mere der.

0
0
Svar på denne tråd

Horsemansship
Forfatter: 
Dato:  09-10-2008 21:05

Ja majbritt carter som arbejder efter montys principper.Det er klogt at få fagfolk til a hjælpe.

Anbefaler bogen gode manerer af kelly marks som er montys højre hånd.

Det kan gøre underværker at kommunikerer med heste på et sprog de forstår,og kan lynhurtig genoprette tilliden.

bella

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider