Min den røde var på samme måde i starten, han lavede skindangreb når jeg ville hente ham på folden og der var blevet halv mørkt. man bliver lidt vågen når krikken kommer med løftede forben efter en
I boksen kunne jeg kun få kontakt med bagparten, han var altid parat til at losse mig en og ellers kunne han godt finde på at nappe.
I det hele taget var han altid i rigtig dårligt humør.
Da jeg købte ham, hed det sig at han var verdens nemmeste hest og den dag i dag, så ville jeg også beskrive ham som verdens nemmeste hest, der altid er i godt humør. Men det er ikke sikkert han vil være nem, hvis han blev flyttet.
Nogle heste skal lige lære deres folk at kende og min var en af slagsen. Så det er langt fra sikkert at omtalte hest er ødelagt, den skal nok bare lige se folk an og falde til i de nye
omgivelser.
Det tager tid og arbejde at få et dyrs tillid, man kan ikke bare regne med at den heste man køber, falder til med det samme.
Første gang min lagde op til angreb på folden, der blev jeg bange og kom ud i en fart, dagen efter sprang jeg imod hesten med vilde armbevægelser og råbte højt, men der var jeg jo også forberedt. Hesten blev forskrækket og så var det ovre.
Boksproblemerne blev løst stille og roligt, når han skulle ud, fik han selv lov at gå, jeg hentede ham ikke.
Når vi skulle ind, så gik jeg først og da jeg havde foder, så fulgte han med. Jeg har brugt meget tid på at kigge på skruer og andet i boksen i starten, alt andet end hesten havde min interesse. Når jeg på ingen måde var interesseret i ham, så var der jo heller ingen grund til at have paraderne oppe og i løbet af kort tid, begyndte han at være nysgerrig efter hvad det var jeg fandt så spændende i boksen. han stod med hovedet over min skulder og fulgte nysgerrigt med.
Efter en måned kunne jeg gøre hvad jeg ville, han var helt tryk ved os.
Der er mange godbidder i en gulerod der er skåret i skiver og en af vejene til hestes hjerter er gennem maven, jeg bruger godbidder når der trænes heste og hund, det virker.