Det var et kort og studst svar du gav..
Det kunne msåke være at grunden til hun spurgte hænger sammen lidt med denne tråd.. Masser af godt stråfoder er nemlig med at til hesten kan holde varmen...
Udover det skal du jo lige huske her i din dækken tanke at du skal have det af HVER DAG!! + chekke om hesten er tør indenunder
Jeg ville vælge at bruge en del penge og købe 1 eller 2 bucas dækner. Det kan ofte godt svare sig på sigt at købe lidt dyrere dækkener fremfor de billige der hurtigere går i stykker..
+ Det er jo en traver du har og det i sig selv kan være svært at finde dækner til der sidder godt og bliver hvor de skal være.. jeg havde nok målt den (bringe osv. for at finde en så god strørrelse som muligt der hverken skraver eller falder ned. og så ville jeg i dit tilfælde vælge at købe et vinterdækken med minimum 500 gram fyld i.
En regn dækken har tildens til at ligge hårene ned så den ikke kan løfte dem og dermed få varmen. Så et GODT dækken med fyld og med så højt tal ved regn/vind som muligt.. når du så finder der kan ligge på den så køber du 2!!! Så er du sikker på du har et ekstra når det går i stykker, (hvis andre heste bider i det, eller den får lavet et eller andet på folden. ) Min hoppe brugte ca 2 pr sæson.
oveni det skal du nok også lige huske at du skal have et ride tæppe eller andet.. Du rider vel stadig ude?? og piller du dens dækken af har den ikke meget at stå i mod med..
Du skal nok regne med et par tusinde !!