|
|
| hvilken græsblanding |
|
|
Jeg skal have lagt en af markerne om,og så er jeg i tvivl om hvilken græsfrøblanding jeg skal så.Det er en fold som ikke er lagt om i mange år.så der er snart ikke nogle steder de gider æde pga.at der er hestepærer overalt,så det er vist på tide.folden er ikke så stor,bliver mest brugt tidlig forår og efterår,så det skal være en hårdfør blanding da der vil være et rimelig hårdt slid i de perioder .
Er der nogle som har forstand på græs og vil fortælle lidt om sorter og evt.priser.
på forhånd tak.
Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Spørg på foderstoffen |
|
|
Der er flere forskellige blandinger - og de forskellige firmaer bruger ikke samme numre.
Hvis det er til ren afgræsning, vil jeg råde dig til at vælge en blanding uden kløver, da det har en tendens til at brede sig, og er temmelig kraftig kost for hestemaver (her tænker jeg især på forfangenhed).
Jeg vil mene, at du skal vælge en "sen" blanding (planter er delt op i tidlige og sildige=sene grupper), da de oftest er mest holdbare. Det kan varmt anbefales at så vårbyg sammen med græsfrøene, da kornet beskytter græsset i starten, så det kan få rigtig godt fat.
Ellers kan man så 2 gange på kryds og tværs for at gøre græsset mere tæt og hårdført.
Hilsen Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet