Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Bløde koder
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 21:22

Hejsa

Jeg er blevet noget forvirret i denne sammenhæng, da den ene dyrlæge tilråder boksro og et mindre areal at bevæge sig på og den anden dyrlæge anbefaler fri udfoldelse på døgnfold.

Hvem lytter man så til? Koderne har rettet sig lidt, men ikke helt i visse stillinger. Føllet er en måned gammel nu.

/Tinamaria

Avlsgodkendt EU-palominohingst tilbyder bedækning.

Se fotos på præsentationen.

Feng Shui konsulent, forfatter, multiterapeut og underviser

http://www.danskfengshui.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 00:30

Umiddelbart, tror jeg, at jeg ville få smeden til at se på føllet ...

Når trækket blir' sejt - Trækker de seje ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:44

Det er helt sikkeret min erfaring at føl,med bløde koder skal ud og røre sig så meget som muligt.

Vi avler heste med farve og præstationsblod (Paint)

Opstaldning på nyopført ridecenter kan tilbydes, i natur skønne omgivelser, i området hårlev og Køge.

0
0
Svar på denne tråd

Tjahh...
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:52

... Jeg har fået føl i søndags og han har også en anelse bløde koder... han kommer på fold 2 gange dagligt i 1 time af gangen (hvis det ikke regner) her i starten.

Min dyrlæge siger også så meget motions så muligt det er det bedste. Og bare at de var ude igår har allerede gjort det bedre. Har dog aldrig hørt man skal give dem boksro.

Så luk du bare følle ud... den vil elske det. og evt lige få smeden til at kigge forbi.

Mvh. Pia

Stutteri Redtz

When a loved one becomes a memory

Memory becomes a treasure.

Lille Putte, du vil aldrig blive glemt.

Safe-mate folealarm udlejes - fyn og omegn.

0
0
Svar på denne tråd

Bløde koder
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 11:51

Ridehesten Hippologisk avl & sport 07/08

"Født med skæve ben" af Jesper Møller Nielsen, specialdyrlæge i reproduktion hos heste (side 41-46).

Bløde koder

Den almindeligste form for vækstforstyrrelse er medfødte bløde koder. I nogle tilfælde kan føllets støtteapperat i benene være så "blødt", at koderne rører jorden, selv når føllet står stille. Lidelsen ses især på bagbenene, men forbenene kan også være inddraget.

Heldigvis er det også den mindst betydelige lidelse for føllet. Langt de fleste tilfælde retter sig af sig selv, når føllet kommer ud og gå på et forholdsvis plant underlag. I løbet af en 14 dages periode vil langt de fleste føl med bløde koder have rettet sig op. Det kan faktisk se helt håbløst ud, og så rette sig pænt alligevel.

I meget svære tilfælde kan bandagering og eventuelt gips komme på tale. Det er dog yderst sjældent nødvendigt. Daglig motion på lille fold gør ofte undeværker. Det vil få hele sene- og muskelapparatet til at stramme sig op, så føllet til sidst står normalt.

Jubii Næstved Ridecenter åbner igen op for selvpas.

KUN 800 kr. pr. mdr. for boks, fold, strøm, vand, brug af faciliteter. Fold & foder ordning.

DET ER DA BILLIGT ;-)

Mulighed for leje af hel stald evt. med folde.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider