Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vacination..... Hva mener I ?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 16:38

Har lige haft dyrlægen ude idag og få vacineret hyppen.... har været lidt for sent ude. meeeen. fordi den er gået 1 dag over tid(præcis 14 timer) skal dyret sku revacineres....

er det normal procedure ude omkring i landet...?

P.S. ved godt at det ville være dokument falsk at skrive en dag tilbage, men lidt flexibel må man da godt være.

Hva mener i?????

Hilsen Tanja (som smiler og betaler)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:09

...det har intet at sige mht. om hesten er dækket ind. man kan sagtens gå 1 måned over tid med god samvittighed.

Mener dog at have hørt at hvis du starter større stævner så kan de hænge sig gevaldigt i om den nu er vacc. til tiden hvis det er.

Mvh Nina Nielsen

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

Norske skovkattekillinger m. stamtavle sælges!

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm,
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:11

sjovt så snakkede min dyrlæge og jeg om det sidst hun var ude og vaccinere.

Jeg var bare nysgerrig, så spurgte. Hun mente ikke de skulle revaccineres hvis der kun gik en enkelt dag. Men hun skriver også altid næste vaccinations dato et par dage før.

Mvh. Bente.

Søde kælne kattekillinger bortgives til kærlige hjem. 12 uger gamle til september. De kan allerede bruge bakken. Vant til hund.

0
0
Svar på denne tråd

Hmm dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:16

Jeg var ude for det samme sidste år, da min hoppe var syg da hun skulle stikkes,!

Så det er vidst nok normalt. men en enkelt dag lyder måske lidt vildt! :S

Kærlig Hilsen Camilla

Ejer af araber hoppe

0
0
Svar på denne tråd

Sidst...
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:32

... Sportskoen skulle vaccineres, havde jeg husket forkert, og fik bestilt dyrlæge 12 dage overtid.

Snakkede med dyrlægen, der sagde at så længe den kun var overskredet med så få dage, var det intet problem. Hun plejede at gå med til en lille måned, uden revaccination.

Hun skrev simpelthen bare den dato det skulle ha været.

Hun sagde dog, at skulle hesten ud og starte stævner, så var hun meget nøjeregnende. For alles sikkerhed. Men tro mig... jeg husker den rette dato til næste år

** Trine **

Ejer af: Sportskoen Nydam's Mr. Milan.

Ejet af: Frosti - hustyrannen.

SÆLGES: YDERST velholdt Wintec 500 dressur. Fremstår som ny. Pris til forhandling. Kom med et FORNUFTIGT bud.

0
0
Svar på denne tråd

Hm.....
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:41

Ja det er jo ikke sådan, at vaccinen ophører med at virke fra den ene dag til den anden, så mange dyrlæger plejer da at være fleksible med datoen, hvis der er gået op til et par uger over tid.

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 17:50

Skriver dyrlægen næste vacc.dato til et par dage før.

Er også oplyst om at det ikke behøver være præcis på datoen, en mindre afvigelse på nogle uger sker der ikke noget ved.

Annette

Det som fylder hjertet, fylder øjet.

0
0
Svar på denne tråd

Faktisk
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 18:29

....har jeg hørt at vaccinen virker dårligere hvis man revaccinerer fordi datoen er overskredet.

Mvh.
Charlotte
Züchten heißt: Denken in Generationen!

Lovende DV- og Welsh Mountain-føl/ungheste sælges
* * * * *
Jord bortgives
* * * * *
0
0
Svar på denne tråd

lyder da liiidt emsigt synes jeg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 18:47

Jeg synes det lyder lidt emsigt.

Men selvfølgelig kan man ikke tvinge en anden til at snyde, hvilket en anden datering jo er uanset hvad.

Dog har 14 timer ingen praktisk betydning overhovedet, og jeg ville nok selv føle mig lidt dårligt behandlet hvis dyrlægen var så stejl.

Jeg fik engang datoen dateret en dag tilbage, jeg ved så ikke om det var fordi det var dyrlægen selv der ikke kom til den først aftalte tid - og derved udløb fristen jo fra forrige år, - men uanset hvad var der ingen problemer i dét.

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene....:)
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 20:26

ja jeg følte mig godt nok også lidt til grin, så havde det jo været nemmere at få ham ud og vac. den om søndagen

må jo bare huske bedre næste år men øv alligevel...

hilsen Tanja...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-07-2008 23:38

Der bliver da godt nok, gået i små sko... Min veninde fik da sidste år sin vaccineret, hvor den havde overskrevet 1½ uge og dette var uden re-vacc.

Tror jeg ville være stik tosset... 14 t. over tid?!?!?

Kender I Shannons fortid? Hun kommer fra Nordjylland (Nykøbing Mors)! Se præs. for billede og mere info!

Thorowgood-sadel sælges. Se præs. for mere info og billeder.

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagedatering
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 08:34

Her har dyrene gået næsten en måned over tid (min fejl ) og dr. dyr tilbagedaterede bare, selvom jeg spurgte til revaccine, så jeg synes godt nok det er emsigt det du har været ude for

Mange hilsener Ann-Rikka :-)

Med englebarnet Tika 18/3-2006 R.I.P og Snorre 28/6-2008

Hestene: Jossie, Chico og Catwalk

0
0
Svar på denne tråd

Vaccination
Forfatter: 
Dato:  08-07-2008 10:22

Jeg har også før husket forkert med hvornår hestene skulle vaccineres, så det blev en uge over tid, men dyrlægen skrev da bare den dag det skulle have været, ingen problemer i det. Dyrlægen snakkede heller ikke om revaccination til mig, fordi det var overskredet en uge.

Mvh Rikke

www.123hjemmeside.dk/rideklub- vestsjaelland

Klubben uden grænser (sagt af Heidi-Merkur)

alle kan tage fejl sagde pindsvinet, da den kravlede ned fra stålbørsten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider