Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Scanning af ben, hvem har prøvet..
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:39
Er der nogen der har prøvet at få scannet deres hest?

Jeg er blevet foreslået at få lavet en scanning af min hest ene ben. Men hvordan foregår det? Er det noget der kan gøres hvor hesten står eller.. ?

- og sidst men ikke mindst, hvad skal man regne med det koster??
0
0
Svar på denne tråd

Skanning
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:53
Vi har haft heste til skanning i Ansager.
Det er smertefrit for hesten, den står på staldgangen,og behøver ikke at bedøves.
Benet der skal skannes bliver barberet der hvor den formodede skade er.
Når de ultralyds skanner kan de helt tydelig se hvis senen er i stykker og hvor det er galt, samt de er rigtig gode til at forklare hvad de ser imens.
Der bliver også taget billeder som så bruges til evt kontrol skanninger.
Du skal regne med at det koster ca 800 kr incl moms.
Venlig hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Det har jeg
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 12:56
Min hest fik foretaget scanning af begge bagben i sidste uge. Jeg fik det gjort ved Højgård Hestehospital ved Odense. Jeg har endnu ikke gået regningen (åbner med frygt hver dag postkassen).

Hvis du kun skal have scannet, vil jeg tro det koster mellem 700 kr. og 1000 kr., men det er kun et skud.

Jeg ved ikke, om det kan blive gjort i stalden (tvivler).
0
0
Svar på denne tråd

Har været med...
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 14:32
...til at scanne, og det foregår stille og roligt ved at hesten lige bliver barberet på "det syge område". Og på scanneren bliver der smurt noget gel, og dyrlægen kan se scanningsbillederne på skærmen samtidig med, at han/hun forklarer.

Knus

MariaHelena & Primmer

"The greatest thing you'll ever learn
Is just to love and be loved in returned."
0
0
Svar på denne tråd

scanning.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2004 14:36
Hej.

Jeg fik scannet forbenene på min hest i december af sneslev dyreklinik og det gav jeg 1770 kr for , det skal lige siges at de kom hjem til mig og gjorde det.

Men jeg kan da se at der er meget forskel på priserne.

mvh. Dorthe.
0
0
Svar på denne tråd

Scanning
Forfatter: 
Dato:  12-03-2004 20:37
Hejsa..

Jeg har lige været 2.-gangs praktikant som dyrlæge på Sneslev Dyreklinik.. Der scannede vi mange hesteben hjemme hvor hesten stod.. Men det kommer an på om dyrlægerne har en scanner de kan tage med ud.. Ellers må man køre dem til nærmeste klinik..

Knus Kathrine

* Pas på! Jeg kan være en BITCH! Men husk! BITCH står for: Babe In Totally Control Of Her Self! (Y) *

* Tjek Maglebjerg Ridecenter v/ eliterytter Camilla Enemark - små heste kan også springe! Diamant Du Gaty er kun 158 cm. og han springer worldcupklasser :-P *

* Messenger Hjemmeside *
0
0
Svar på denne tråd

Scanning...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2004 11:30
Min søsters vallak blev scannet for et skadet gaffelbånd - hjemme i stalden. Jeg var ikke til stede, desværre, og jeg ved heller ikke, hvad det kostede. Han står nu stille eftersom scanningen viste, at der var problemer.

Mette (Fjolle)

DET GULE HELVEDE ER LØS
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider